2023-11-12, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle

Gallimatias är din specialité

➡ Du hade fel gällande Maja, jag betvivlar att du har någon kännedom om någon alls i fallet, utan fyller sidorna med rappakalja.

➡ Citat @JokerMannen: " För min del ser det ut som att Hellm*n kommer att få skaka galler under många år framöver " ... Slut citat/

Fröken Hellm*n klarade sig ifrån ett längre fängelsestraff dels på grund av hennes många och stora lögner och för att bevisen inte var tillräckligt starka för en fällande dom.

Obs❗... Fröken Hellm*n behandlades av Rättsväsendet redan från begynnelsen med silkesvantarna på och på den vägen fortsatte det utan det minsta stopp vilket också Fröken Hellm*n utnyttjade till sin egen fördel.

Som sagt var ... @Mumsbulle ... en liten gallimatiker är du i alla fall trots allt ... "Håddan" och Hellm*n ... ibland vet du nog inte riktigt på vilken fot som du skall stå.

Mvh/
@JokerMannen/
Citera
2023-11-12, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Vad du hade gjort får stå för dig. Folkets dom gäller endast på Flashback. Du sprider osanningar och fortsätter med det som du erkänt tidigare.
ingen ide att lägga energi på dig.

Du har ingen koll på hur förundersökningar, förhörsteknik, polisarbete i allmänhet fungerar, i synnerhet hur mordutredningar fortskrider. Du har heller ingen koll på hur bevisvärdering i rättegångar sker.

Varför fortsätter du att sprida hat och lögner???

En sak vet de flesta och det är att allmänheten visade sitt missnöje när Maja släpptes
De flesta anser att hon borde fått flera års fängelse
De flesta tror inte på hennes sovande och att hon inte hört och inte sett någonting
De flesta anser att hon kör med lögner eftersom hon inte brättade vart de gömt Tove
En oskyldig behövr inte ljuga och de flesta hade inte orkat psykiskt hålla käft som Maja gjorde
Citera
2023-11-12, 03:55
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
En sak vet de flesta och det är att allmänheten visade sitt missnöje när Maja släpptes
De flesta anser att hon borde fått flera års fängelse
De flesta tror inte på hennes sovande och att hon inte hört och inte sett någonting
De flesta anser att hon kör med lögner eftersom hon inte brättade vart de gömt Tove
En oskyldig behövr inte ljuga och de flesta hade inte orkat psykiskt hålla käft som Maja gjorde

Då var hon plötsligt inte skör.
Citera
2023-11-12, 03:59
Medlem
ziggarillens avatar
Sorgligt att se i filmen hur hela Vetlanda ställde upp och letade efter Tove medan dom två djävlarna satt och teg om var dom slängt Tove. Mördarna kommer brinna i helvetet. Fy fan!!
Senast redigerad av ziggarillen 2023-11-12 kl. 04:03.
Citera
2023-11-12, 04:32
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Sorgligt att se i filmen hur hela Vetlanda ställde upp och letade efter Tove medan dom två djävlarna satt och teg om var dom slängt Tove. Mördarna kommer brinna i helvetet. Fy fan!!

Såg del ett inatt. Kan man lyssna på övriga delar redan nu? Söndagar kl 02.00:
19/11,26/11,3/12,17/12…och ett par söndagar till. Ska vara 8 avsnitt.
Citera
2023-11-12, 04:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Då var hon plötsligt inte skör.
Precis det är här det spricker med Majas trovärdighe
. Det kan en blind höna förstå
Citera
2023-11-12, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Såg del ett inatt. Kan man lyssna på övriga delar redan nu? Söndagar kl 02.00:
19/11,26/11,3/12,17/12…och ett par söndagar till. Ska vara 8 avsnitt.
Vad jag kan se så är det bara 3 avsnitt
nästa släpps 19 nov 02.00
Och tredje den 26 nov 02.00
Vart ser du att det är 8 avsnitt
Citera
2023-11-12, 05:03
Avslutad
Citat:
Det är märkligt att det jag skriver till EsmaraldaFelica svarar hen aldrig på själv du ör på som en hök på de inläggen och hen gömmer sig bakom din rygg
Har hen inte en egen röst?

Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Det var ett bra förtydligande. Det försvinner lite. Viktigt att referera till källan. 'det kan ha varit på det sätt som Maja Hellman berättat'

För nattsuddarna i tråden kan jag nämna att
Kl 02.00 har dokumentären om Tovefallet 'premiär' på SVT play. Vi andra får ha en god natts sömn nu.

Citat:
Det kan också vara på det sättet att det J säger är sant
Vi vet inte och inte du eller flachmaner heller

Det är också viktigt att förtydliga
Det verkar som om majoriteten i tråden är eniga med hovrätten, nämligen att Maja inte ljuger om sitt deltagande eller icke deltagande.

Det finns ingen anledning att utelämna en så pass viktig detalj, om att Tove skulle försökt strypa Johanna och att Maja skulle räddat Johanna från Tove och därför tagit bort Toves händer?
Det hade snarare kunnat rädda dom båda från mordåtal och istället kommit undan med dråp.
Hur kan det komma sig?
Citera
2023-11-12, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen

Ja det är fruktansvärt smärtsamt
Jag förstår varför Toves anhöriga kallar dem ondskan.
Alla ställde upp hela Vetlanda och ett hav med ljus
en plats där t. o. m kommun ställer upp och sköter platsen
Jag förstår inte att man kan prata bort Majas deltagande i detta grymma som gjorts mot Tove
Citera
2023-11-12, 05:16
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Vad jag kan se så är det bara 3 avsnitt
nästa släpps 19 nov 02.00
Och tredje den 26 nov 02.00
Vart ser du att det är 8 avsnitt

Såg en massa smårutiga kvadrater med toves ansikte till vänster på sidan. Flera än tre. Vet inte vad dessa handlade om Så troligen har jag uppfattat det fel. Rotade inte i det e-som jag precis skulle se del ett.

Ursäkta att jag par kommit med felaktiga uppgifter
Citera
2023-11-12, 05:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Såg en massa smårutiga kvadrater med toves ansikte till vänster på sidan. Flera än tre. Vet inte vad dessa handlade om Så troligen har jag uppfattat det fel. Rotade inte i det e-som jag precis skulle se del ett.

Ursäkta att jag par kommit med felaktiga uppgifter
Ingen fara jag ville bara stämma av så jag vet om jag sett rätt el inte
Citera
2023-11-12, 05:28
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det verkar som om majoriteten i tråden är eniga med hovrätten, nämligen att Maja inte ljuger om sitt deltagande eller icke deltagande.

Det finns ingen anledning att utelämna en så pass viktig detalj, om att Tove skulle försökt strypa Johanna och att Maja skulle räddat Johanna från Tove och därför tagit bort Toves händer?
Det hade snarare kunnat rädda dom båda från mordåtal och istället kommit undan med dråp.
Hur kan det komma sig?

Har för mig att det var en annan gång, detta med händerna. Tror det var på Nöjet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in