2023-11-11, 20:52
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @zilvereko ... Du har med mycket stor sannolikhet sagt inte❗fel ... tillika sagt vill jag ha framfört att du har kloka tankebanor kring just detta mordfallet.

Fröken Hellm*n är i stora behov av Psykiatrisk vård och hjälp vilket måste ske och äga rum utifrån hennes egen vilja för att överhuvudtaget och sålunda kunna uppnå ett för henne, tillfredsställande slutresultat.

Ett tvångsintagande inom Psykiatri-vården för Fröken Hellm*n:s del kommer inte❗att kunna leda fram till ett tillfredsställande slutresultat eller rättare sagt, behandlings-resultat.

Fröken Hellm*n har❗sedan tidigare haft problem med ett omfattande alkoholanvändande och vid flera tillfällen då, ha druckit sådana mängder av alkoholhaltiga drycker att hon varit redlöst berusad vilket resulterat i svåra minnesluckor efter tillnyktrandet.

Fröken Hellm*n har även missbrukat tabletter i form av bland annat så kallade Benso-Dia-Zip-in-er och på ett sådant sätt att det vid några tillfällen resulterat i intoxikationer där fara för hennes liv stått på spel.

Fröken Hellm*n har också missbrukat droger i sådan utsträckning att hon fått uppleva hallucinationer och även i samband med drogmissbrukningen upplevt kommenterande röster i form av så kallade hörsel-hallucinationer med nedvärderande innehåll.

Framförallt har Fröken Hellm*n vid missbrukandet av drogen cannabis fått uppleva vaneföreställningar av bisarra och paranoida karaktärer och vid sådana tillfällen även upplevt sig veta att det förekommit skugg-väsen i hennes närhet, det vill säga, demon-liknande figurer.

Beträffande Fröken Hellm*n:s psykiska problem och då, vad beträffar hennes begåvningsprofil, så ligger hon kraftigt under genomsnittet, därtill sagt har Fröken Hellm*n också svårigheter inom Autism-området.

Fröken Hellm*n:s ADD-diagnos ställdes till faktum under sommaren året 2022.

Fröken Hellm*n har tidigare vidtagit självskadehandlingar och då med försök att begå självmord genom själv-strypning vilket i sin tur sagt är något mycket allvarligt när en människa plötsligt försöker att vidtaga sådana åtgärden mot sig själv.

Enligt det ovan skrivna så är faktumet sålunda att Fröken Hellm*n är inte enbart farlig för sin omgivning då hon missbrukat och är påverkad av alkoholhaltiga drycker i kombination med tablett- och drog-missbrukning utan, hon är samtidigt en fara för sig själv och för sitt eget liv.

Slutligen sagt: Om Fröken Hellm*n fortsättningsvis dras till kriminellt tänkande personer med missbrukanden av alkoholhaltiga drycker i kombination med tablett- och drogmissbrukning så kommer Fröken Hellm*n dras ner i träskets absoluta botten-skikt därinom hon kommer få stora svårigheter till att vidare kunna leva ett normalt liv inom samhället.

Har man en gång låtit sig fastna i missbrukandet av alkoholhaltiga drycker i kombination med tabletter och droger och som pågått under en längre tid, så kan det till sist bli mycket svårt för att kunna frigöra sig från beroendet och speciellt när man kommer i kontakt med liksinnade människor.

Att som person, kunna göra sig fri ifrån ett långvarigt missbrukande, det är lättare sagt än vad det kan bli gjort och, det krävs en otrolig kraft utifrån personens egen vilja om den överhuvudtaget skall lyckas med att komma ut ur eländet som den en gång låtit sig hamna i ... personens egen vilja i ett sådant här fall är alltid den avgörande biten.

Mvh/
@JokerMannen/
Är det inte pingstkyrkan som botar folk och lägger handen på den sjukas huvud? I så fall har ju Maja stora möjligheter att bli fri från sitt missbruk och onda avsikter. Kan tyvärr inte skilja på alla dom religiösa sekterna men sett på TV hur dom gapar och skriker. Tror det är djävulen dom driver ut ur den onde.
Senast redigerad av ziggarillen 2023-11-11 kl. 20:56.
Citera
2023-11-11, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

Annars är hon helt lost in space.

➡ Hon verkar redan ha anammat ett kriminellt tänkesätt. Kanske jag har fel? Men det är så jag ser det.

Fröken Hellm*n drivs av ett kriminellt tänkande vilket hon bland annat bevisade då hon under natten den 16:e Oktober år 2022 agerade som lik-bärerska och lik-skogs-placerare då hon var sin kamrat Fröken Janss*n behjälplig på alla sätt och vis.

Till det ovan skrivna skall också tilläggas, att Fröken Hellm*n har bevisat genom sitt kraftfulla ljugande samt därtill också sin kraftfulla empatilöshet, att hon drivs av ett kriminellt tänkande, det vill säga, att icke kriminellt tänkande personer inte❗... beter sig på ett sådant sätt som Fröken Hellm*n tidigare gjort.

Mvh/
@JokerMannen/
Citera
2023-11-11, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Om Johanna hade dömts för avsiktsuppsåt hade straffpåföljden troligen blivit längre. Hon dömdes för lägsta graden av mord.

https://sverigesradio.se/artikel/expert-kordes-over-darfor-sanktes-straffet-for-toves-mordare

Man kan ju tycka att avsiktsuppsåt och livstid vore det rätta för den gräsliga sk människan JJ. Att hon är en farlig person råder det ingen tvekan om. Efter att ha läst fup-en och flera gånger ha lyssnat på hennes uttalanden har jag den inställningen, men tänker inte fjärrdiagnosticera henne.

Blir bara förskräckt över att en person så fylld av hot, hat och hämnd mot andra som blir hennes tilltänkta offer (inte sällan med brand som hämnd), kan komma ut ur fängelset redan om knappt 10 år.

Det var tack och lov några personer från listan som klarade sig.
Citera
2023-11-11, 21:01
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Man kan ju tycka att avsiktsuppsåt och livstid vore det rätta för den gräsliga sk människan JJ. Att hon är en farlig person råder det ingen tvekan om. Efter att ha läst fup-en och flera gånger ha lyssnat på hennes uttalanden har jag den inställningen, men tänker inte fjärrdiagnosticera henne.

Blir bara förskräckt över att en person så fylld av hot, hat och hämnd mot andra som blir hennes tilltänkta offer (inte sällan med brand som hämnd), kan komma ut ur fängelset redan om knappt 10 år.

Det var tack och lov några personer från listan som klarade sig.
Glöm inte att dom var två som var överens om exakt samma saker. Den ena var lite fegare bara och bad till gud om regn under tiden det skulle brännas folk,. Förmoligen en lögn det också som skulle låta lite snällare. Efteråt frågade Maja hur det gick med eldandet. Jag ser ingen skillnad alls mellan dom två monstren. Värst är att en mördare slapp fängelse alls då dom båda var med och mördade.
Citera
2023-11-11, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är lite intressant att se om hon vågar överklaga, med tanke på att risken finns att hon döms till livstid i HD, det är snarare större sannolikhet att hon döms hårdare än mildare, OM Högsta Domstolen ens skulle få för sig att pröva målet...

Ja eller hur. Det är lite så jag tänker. Med domen som är nu är Johanna ute vid 30. Det är stor skillnad mot ett icke tidsbestämt straff. Men hon har ju visat sig var en stor risktagare.
Att riksåklagaren överklagar först tror jag dock inte.
Citera
2023-11-11, 21:07
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Ja eller hur. Det är lite så jag tänker. Med domen som är nu är Johanna ute vid 30. Det är stor skillnad mot ett icke tidsbestämt straff. Men hon har ju visat sig var en stor risktagare.
Att riksåklagaren överklagar först tror jag dock inte.
Det är väl lika vidrigt att en av mördarna får gå lös i samhället. Tycker du inte det?
Citera
2023-11-11, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Är det inte pingstkyrkan som botar folk och lägger handen på den sjukas huvud? I så fall har ju Maja stora möjligheter att bli fri från sitt missbruk och onda avsikter. Kan tyvärr inte skilja på alla dom religiösa sekterna men sett på TV hur dom gapar och skriker. Tror det är djävulen dom driver ut ur den onde.

Ja tror inte att Fröken Hellm*n är i behov en så kallad "Exorcism" för att sålunda kunna driva ut det onda som tidigare tycks ha bosatt sig inom Fröken Hellm*n:s kropp.

Fröken Hellm*n är i behov av Psykiatrins professionella vård för sitt alkoholmissbrukande och framförallt för sitt tablett- och drog-missbrukande därtill sagt även för sitt självskadebeteende men❗som jag tidigare framfört i denna tråden så måste en sådan typ av vård och behandling ske och äga rum utifrån Fröken Hellm*n:s egen fria vilja om det skall kunna leda fram till ett tillfredsställande slutresultat för hennes del.

Mvh/
@JokerMannen/
Citera
2023-11-11, 21:12
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ja tror inte att Fröken Hellm*n är i behov en så kallad "Exorcism" för att sålunda kunna driva ut det onda som tidigare tycks ha bosatt sig inom Fröken Hellm*n:s kropp.

Fröken Hellm*n är i behov av Psykiatrins professionella vård för sitt alkoholmissbrukande och framförallt för sitt tablett- och drog-missbrukande därtill sagt även för sitt självskadebeteende men❗som jag tidigare framfört i denna tråden så måste en sådan typ av vård och behandling ske och äga rum utifrån Fröken Hellm*n:s egen fria vilja om det skall kunna leda fram till ett tillfredsställande slutresultat för hennes del.

Mvh/
@JokerMannen/
Frågan är hur mycket hon kan supa nu då hon sitter gömd i sin ensamhet. I så fall är det väl föräldrarna som springer ut och köper sprit och droger. Några vänner lär hon inte ha och hon kan inte visa sig ute. Visserligen finns det väl hemleverans och langare på nätet. Tror människan är ännu mer sugen nu då hon skämt ut sig inför hela svenska folket. På måndag kan hon se sig själv på TV som den kändis hon blivit.
Citera
2023-11-11, 21:23
Medlem
Citat:
Nu har inte Maja ett långvarit drogmissbruk

Nu förhåller det sig på ett sådant sätt att jag råkar nämligen veta om hel del beträffande just Fröken Hellm*n:s liv och leverne och vad du sedan tror, tycker, tänker och anser lägger jag ingen större vikt vid. Du har din tro och ditt synsätt på det här mordfallet.

Beträffande din tro, ja, rent ut sagt din inbillning om att Fröken Janss*n med hjälp av sin hästpiska och under tvång skulle ha tvingat sin kamrat Fröken Hellm*n under natten den 16:e Oktober 2022 till att då ha begått brottsliga handlingar mot sin egen vilja ... den tron, tillika sagt, den inbillningen den får du behålla för dig själv. Ibland är du lite av en gallimatiker.

Mvh/
@JokerMannen/
Citera
2023-11-11, 21:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Om Johanna överklagar i sista sekunden, kan åklagagaren göra en sk anslutningsöverklagan

Tack!

Lägger in länk:

https://lawline.se/answers/vad-ar-skillnaden-pa-anslutningsoverklagande-och-ordinarie-overklagande-och-var-gar-gransen

Det är ju lite speciellt med ett överklagande till Högsta Domstolen.

Här gäller ju inte samma regler som ett överklagande till hovrätten t ex.

Hur funkar det, frågar jag mig.

Vad är Clea ute efter?

Om hon överklagar, så är ju syftet naturligtvis att i slutänden få ett lägre straff för sin klient.

Prejudikat eller felaktigheter (domvilla)?

Ja, här finns mycket att lära...och förstå...

Och finns det en anledning och kan även åklagaren göra en anslutningsöverklagan?
Senast redigerad av notknapparen 2023-11-11 kl. 21:28.
Citera
2023-11-11, 21:36
Medlem
Citat:
Nu förhåller det sig på ett sådant sätt att jag råkar nämligen veta om hel del beträffande just Fröken Hellm*n:s liv och leverne och vad du sedan tror, tycker, tänker och anser lägger jag ingen större vikt vid. Du har din tro och ditt synsätt på det här mordfallet.

Mvh/
@JokerMannen/

Jo fast hur långvarigt kan det ha varit menar du med tanke på hennes ålder, visst det beror väl på vad man anser vara långvarigt.
Citera
2023-11-11, 21:36
Avslutad
Citat:
I inlägget nummer: # 86.692 ( 19:22 ) på tråd-sidan: 7.225 skrev du tidigare, att Hellm*n snart kommer att bli frisläppt med anledning av att hon är oskyldig till att tidigare ha varit sin kamrat Janss*n behjälplig med att ha bringat livet om den 21-åriga flickan T*ve och, att Janss*n sålunda sagt, och då, på egen hand, tidigare bragt livet om T*ve utan❗ att Hellm*n varit involverad.

I komparation med inlägget nummer:
# 86.692 ( 19:22 ) skrev du därefter i inlägget nummer: # 86.700 ( 21:35 )
att Hellm*n, NOG❗kommer att bli frisläppt kort efter det att Göta HovRätts-förhandlingarna avslutats.

Fråga: Är du verkligen säker på att Hellm*n är oskyldig till mord, det vill säga, medhjälp till mord ?
Det vill därtill också❗säga att, i samförstånd, med sin kamrat Janss*n, tidigare varit behjälplig, till att då, ha bringat livet om den 21-åriga flickan T*ve ?

Fråga: Är du verkligen säker på att Hellm*n kommer att frisläppas efter det att Göta HovRätt har avslutat mordfallet ?

För min del ser det ut som att Hellm*n kommer att få skaka galler under många år framöver.

Mvh/@JokerMannen

Citat:

Ibland är du lite av en gallimatiker.

Mvh/
@JokerMannen/
Gallimatias är din specialité

Du hade fel gällande Maja, jag betvivlar att du har någon kännedom om någon alls i fallet, utan fyller sidorna med rappakalja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in