2023-11-11, 23:57
Medlem
En rättegång fungerar inte som Flashback. det räcker inte med att påstå något - utan det måste bevisas. Fatta det.

Vad du och zigarrillen och andra clowner sedan tycker och gillar får stå för er, men att säga att MH är en mördare är direkt felaktigt.

Jag godkänner domen då jag vet att tjejerna har fått en rättvis rättegång och att Sveriges rättsapparat fungerar.

Att sprida hat och lögner om MH, TT eller JJ i denna tråd är inte okej.

Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Maja fick Domen livstidsstraff i TR.

HR ansåg att inte bevisvärdering var tillfredsställande för att fastställa TR Dom.

Samtidigt säger HR att Majas utsaga om händelsen och sin inblandning på mordet på Tove inte är trovärdig!

Det HR gör är att åtminstone fastställa TR Dom gällande GROVT gravfridsbrott.
Om nu Maja enligt några Maja älskare här inte var delaktig i mordet på Tove utan yrvaken blev tvingad att att först äta en hamburgare och sedan tvingad att bära ut ett lik från lgh.

Varför Domen GROVT gravfridsbrott? Varför inte gravfridsbrott av normal graden?

HR har självklart gjort en bedömning, Maja är delaktig i mordet på Tove men den framställan som Åklagaren lägger fram räcker juridiskt inte till.

HR gör själva den bedömningen att Maja är delaktig men juridiskt inte möjligt att fastställa Domen från TR.

Men de kan åtminstone Döma Maja för GROVT gravfridsbrott.

HR meddela även i deras presskonferens att de bara Dömt Maja utifrån det sakframställan som belastat Maja.

Även om nu en Dom i HR inte fastslår TR tidigare Dom är det bara juridiskt.

Att hävda att Maja är absolut oskyldig är bara befängt och man har inte mycket innanför pannbenet.

Som tur är är det inte jurister som styr världen utan människor med egna tankar och åsikter som kan bedöma vad som är rätt eller fel.

Någon här kallade de som kan tänka själva för pöbeln eller Trumpister.

Strejken i Ådalen var också drivande av pöbeln usch vad hemskt 💩. Men för oss som är tvungna att arbeta för vårat uppehälle och inte leva på olika bidrag pga mentala sjukdomar var Ådalen fantastiskt.

Om nu Maja skulle vara så absolut oskyldig till mordet på Tove skulle inte denna tråd leva vidare!

Att ta upp några jurister och därtill fyllot GW som något facit för Majas delaktighet eller inte för mordet på Tove är direkt löjeväckande.

Mvh
Maja hatare and proud
Citera
2023-11-12, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det var ett mycket märkligt resonemang.
Domen har inte ens vunnit laga kraft...

Va? Vad menar du?

Domen som TR fastslog eller HR Dom?
Citera
2023-11-12, 00:06
Avslutad
Citat:
Va? Vad menar du?

Domen som TR fastslog eller HR Dom?
Hovrättsdomen har inte vunnit laga kraft, det gjorde förövrigt inte tingsrättsdomen heller, eftersom den överklagades.
Citera
2023-11-12, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
En rättegång fungerar inte som Flashback. det räcker inte med att påstå något - utan det måste bevisas. Fatta det.

Vad du och zigarrillen och andra clowner sedan tycker och gillar får stå för er, men att säga att MH är en mördare är direkt felaktigt.

Jag godkänner domen då jag vet att tjejerna har fått en rättvis rättegång och att Sveriges rättsapparat fungerar.

Du kan ta det hur du vill,

Domen är bara juridiskt befäst i HR angående Maja GROVT GRAVFRIDSBROTT.

Blanda inte in andras åsikter i mina inlägg, de står inte för vad jag skriver.

Det är ingen som sprider hat och lögner, det är åsikter som vad jag vet fortfarande är fastlagt i vårt samhälle man får ha.

Att påstå att man är hatare och pöbe så fort man ifrågasätter Majas icke inblandning i mordet på Tove visar mer på den persons intellektuella kunskaper mer än de som har fria tankar och kan utrycka dessa.

Vad du godkänner eller inte är för mig totalt egalt.
Citera
2023-11-12, 00:17
Medlem
Majahatare and proud???

Citat:
Du kan ta det hur du vill,

Domen är bara juridiskt befäst i HR angående Maja GROVT GRAVFRIDSBROTT.

Blanda inte in andras åsikter i mina inlägg, de står inte för vad jag skriver.

Det är ingen som sprider hat och lögner, det är åsikter som vad jag vet fortfarande är fastlagt i vårt samhälle man får ha.

Att påstå att man är hatare och pöbe så fort man ifrågasätter Majas icke inblandning i mordet på Tove visar mer på den persons intellektuella kunskaper mer än de som har fria tankar och kan utrycka dessa.

Vad du godkänner eller inte är för mig totalt egalt.
Citera
2023-11-12, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Hovrättsdomen har inte vunnit laga kraft, det gjorde förövrigt inte tingsrättsdomen heller, eftersom den överklagades.

Okej när är Domen från HR fastlagd då?

Har fått för mig att den fastslogs den 25 oktober i HR och TR 19 april.

Har du några andra datum?
Citera
2023-11-12, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Det är ju precis tvärtom. Att Johanna inte var detaljrik vad gäller Majas agerande. Kanske för att Maja inte deltog?
Så här säger tex hovrättens ordförande till Vetlandaposten
'Detaljerna om Maja Hellmans inblandning var för bristfälliga' .

För att de bedöms som bristfälliga så betyder det inte att det inte kan vara sant

Det måste ha varit ett turmult där inne i badrummet inte sjutton kan någon i den situationen komma ihåg såna exakta detaljer
Det är ju löjligt att påstå samtidigt som Maja ursäkter in absurdum om trauma minnesluckor osv är helt aceptabelt att hitta på som ursäkt för hennes lögner

Maja kan ju då berätta hur hon höll i Toves händer

Tänk lite objektivt
Citera
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP

Det du glömmer att folkets dom kan vara lika hård som en fängelsevistelse. Ingen ska slå i mig att Maja är en lycklig och fri människa efter detta dåd. I henne situation hade jag nog hellre köpt en snara än att visa upp ansiktet för folk som vet att hon tagit livet av Tove. Ingen människa går omkring hemma med mobilen i handen hela tiden och naturligtvis la hon ifrån sig den varför inga steg räknades. Hon var fullt aktiv hela tiden och delaktig i mordet. Både TR och HR vet om detta men på grund av deras usla förhörsteknik så klarade sig lögnerskan från sitt välförtjänta livstidsstraff.
Citera
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Citat
Anledningen till att Johanna Jansson får sitt straff tidsbestämt är enligt hovrätten att man beaktat att hon ”lämnat uppgifter som haft väsentlig betydelse för utredningen av brottet”.

Fel. Hovrätten uppgav vid presskonferensen att straffvärdet för det mord Johanna begått är 16 års fängelse, inte livstid. Sedan får Johanna straffrabatt till följd av att hon lämnat uppgifter som haft väsentlig betydelse för utredning av brottet. Det leder då till ett straffvärde på mindre än 16 år. Men sedan tillkommer straffet för gravfridsbrottet ovanpå detta, och det slutliga straffet landar därför på 16 år. Hovrätten gör alltså bedömningen att straffrabatten är lika stor som straffetvärdet för gravfridsbrottet.

Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Maja Hellman frias för mord på Tove – Johanna Jansson får 16 års fängelse

På den här punkten har du däremot rätt, Maja frias för mord. Det var Johanna själv som mördade Tove.
Citera
2023-11-12, 00:25
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
För att de bedöms som bristfälliga så betyder det inte att det inte kan vara sant

Det måste ha varit ett turmult där inne i badrummet inte sjutton kan någon i den situationen komma ihåg såna exakta detaljer
Det är ju löjligt att påstå samtidigt som Maja ursäkter in absurdum om trauma minnesluckor osv är helt aceptabelt att hitta på som ursäkt för hennes lögner

Maja kan ju då berätta hur hon höll i Toves händer

Tänk lite objektivt

Maja höll inte i Toves händer! Ena stunden ljuger du om att att Maja ljuger och nästa stund kräver du att hon ska ljuga. Det är bara lögner i din värld.

Maja var inte ens i badrummet när Johanna ströp Tove till döds där inne.

Tänk lite objektivt!
Citera
2023-11-12, 00:27
Avslutad
Citat:
Okej när är Domen från HR fastlagd då?

Har fått för mig att den fastslogs den 25 oktober i HR och TR 19 april.

Har du några andra datum?
Du får väl läsa innantill, det är mycket med det juridiska och en väsentlig skillnad mellan att en dom förkunnas och att en dom fastslås, dvs vinner laga kraft...
Citera
2023-11-12, 00:27
Medlem
Vad du hade gjort får stå för dig. Folkets dom gäller endast på Flashback. Du sprider osanningar och fortsätter med det som du erkänt tidigare.
ingen ide att lägga energi på dig.

Du har ingen koll på hur förundersökningar, förhörsteknik, polisarbete i allmänhet fungerar, i synnerhet hur mordutredningar fortskrider. Du har heller ingen koll på hur bevisvärdering i rättegångar sker.

Varför fortsätter du att sprida hat och lögner???

Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Det du glömmer att folkets dom kan vara lika hård som en fängelsevistelse. Ingen ska slå i mig att Maja är en lycklig och fri människa efter detta dåd. I henne situation hade jag nog hellre köpt en snara än att visa upp ansiktet för folk som vet att hon tagit livet av Tove. Ingen människa går omkring hemma med mobilen i handen hela tiden och naturligtvis la hon ifrån sig den varför inga steg räknades. Hon var fullt aktiv hela tiden och delaktig i mordet. Både TR och HR vet om detta men på grund av deras usla förhörsteknik så klarade sig lögnerskan från sitt välförtjänta livstidsstraff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in