2023-11-12, 01:29
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radyr
Kan inte svara fr ts. Men kan svara fr mig sjlv... jag tordes inte. Trodde att allt skulle bli vrre. Tordes inte spara p grejer - han kontrollerade varenda papper, hittade mina gmstllen, involverade andra m.m.

Tror det r svrt att frst om man ej levt i det men svaret p alla dina frgor r skrck. Rdd rcker inte som beskrivning man lever i konstant terror och tnker inte klart.
Jo, men om TS bor p ett skyddat boende s finns det vl gott om utrymme att lta bli att radera bevisen?

Jag sger inte att TS mste ljuga, men sdant hnder ocks.

S min plan ut fr TS blir nog (frutsatt att det TS sger r sant) Lt bli att ta bort bevis. Spara dem istllet. D finns det grund nog att bde rttsligt och icke-rttsligt vidta tgrder fr de som vill hjlpa

Att kunna bevisa p en rimlig niv att det du sger r sanning mste (tyvrr) vara det frsta steget om TS vill ha en fungerande hjlp
Senast redigerad av Mia-Rovy 2023-11-12 kl. 01:38.
Citera
2023-11-12, 01:30
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Kan inte svara fr ts. Men kan svara fr mig sjlv... jag tordes inte. Trodde att allt skulle bli vrre. Tordes inte spara p grejer - han kontrollerade varenda papper, hittade mina gmstllen, involverade andra m.m.

Tror det r svrt att frst om man ej levt i det men svaret p alla dina frgor r skrck. Rdd rcker inte som beskrivning man lever i konstant terror och tnker inte klart.

Ja, men nu har TS ansvar fr ett litet barn. Tror du inte modersinstinkten trumfar skrcken?
Senast redigerad av skoputs 2023-11-12 kl. 02:03.
Citera
2023-11-12, 01:31
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Frihelvete! Du har ansvar fr barnet! Drar du inte med barnet omedelbart, hoppas jag ngon agerar i din nrhet s soc kan gra en lvu p ditt spdbarn. Du har redan hunnit traumatisera det nr du underltit att skydda det frn att bevittna vld.

E* Du har inget ansvar fr vldsverkarens liv!

Den absolut enda som traumatiserat barnet r barnets egen far som slr dess mor! Sluta skyll p offret. Hon r dessutom ganska nyfrlst med allt vad det innebr av pverkan p kropp och sinne. Ansvar fr vD som sker ligger hos jveln som slr och hotar ett nyftt barn och en skr mamma.

En baby p en mnad kommer inte komma ihg vad den sett/hrt. Det enda viktiga r att den fr behlla sitt och sin mammas liv.
Citera
2023-11-12, 01:33
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Jo, men om TS bor p ett skyddat boende s finns det vl gott om utrymme att lta bli att radera bevisen

Jag sger inte att TS mste ljuga, men sdant hnder ocks.

S min plan ut fr TS blir nog (frutsatt att det TS sger r sant) Lt bli att ta bort bevis. Spara dem istllet. D finns det grund nog att bde rttsligt och icke-rttsligt vidta tgrder fr de som vill hjlpa

Bra dr. Du har rtt, kan likavl vara TS som inte r sanningsenlig.

En krossad mobil kan man vl rekonstruera bara man har sim-kortet?
Citera
2023-11-12, 01:35
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Ja, men nu har TS ansvar fr ett litet barn. Tror du inte modersinstinkten skulle ha trumfat skrcken?

Jo men inte som du tror... jag tror hon gr med p grejer fr att skydda barnet.
Logiskt? Nej, inte alls men man reagerar heller inte logiskt och frnuftigt...
Citera
2023-11-12, 01:42
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Den absolut enda som traumatiserat barnet r barnets egen far som slr dess mor! Sluta skyll p offret. Hon r dessutom ganska nyfrlst med allt vad det innebr av pverkan p kropp och sinne. Ansvar fr vD som sker ligger hos jveln som slr och hotar ett nyftt barn och en skr mamma.

En baby p en mnad kommer inte komma ihg vad den sett/hrt. Det enda viktiga r att den fr behlla sitt och sin mammas liv.

Jo, barnet kommer sjlvklart att pverkas av vad det sett/hrt, och mamman begr ett lagbrott, barnfridsbrott, om hon inte stter barnet i skerhet. Sedan spelar det ingen roll vad du sjlv har fr erfarenheter, hr gr barnet frst. Om mamman inte klarar av att bryta med vldsverkaren, fr hon vlja att lmna bort barnet till en skyddad plats. Allt annat r den strsta egoism frn mammans sida.

Citat:
Ett srskilt barnfridsbrott frn 1 juli 2021
Att utstta barn fr att bevittna vld i nra relationer har tidigare inte varit brottsligt enligt lag. Men den 1 juli 2021 infrdes en ny bestmmelse i brottsbalken om det nya brottet barnfridsbrott.

Det r nu straffbart att utstta barn fr att bevittna vissa brottsliga grningar i en nra relation, till exempel vlds- och sexualbrott. Barnfridsbrott ska kunna ge fngelse i upp till tv r. Ett grovt barnfridsbrott ska kunna ge fngelse i upp till fyra r.

Att ha bevittnat vld innefattar i detta sammanhang ven nr barnet inte sett, men hrt vldet. Det finns inget krav p att barnet frstr att det som hnt r brottsligt eller att barnet kan ge uttryck fr vad hen sett eller hrt.
https://www.nck.uu.se/kunskapsbanken...upplever-vald/
Senast redigerad av skoputs 2023-11-12 kl. 01:45.
Citera
2023-11-12, 01:48
Medlem
Polispotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fsv99
Hej flashback, jag ska frska fatta mig kort.
Lite bakgrund:
Min pojkvn slog mig frsta gngen knappt tv mnader in i relationen som brjade fr ganska exakt 1 r sen. Jag blev oturligt nog gravid vldigt tidigt i relationen ocks. Nr han slagit och hotat flera gnger s polisanmldes detta efter att det pgtt ngra mnader, men jag hade inga bevis frutom min historia och det blev nedlagt i princip dagen efter. Jag kte d och bodde hos min mamma under tiden men blir alltid hotad eller vertalad tillbaka, men har ftt bli hmtad dit igen flera gnger, det kan variera mellan att han r pvg till mig fr att brnna ner min mammas hus eller sl ihjl mig till att han ringer gruppsamtal mellan mig, honom och hans mamma dr han str i skogen och ska hnga sig i ett trd. En av gngerna jag dragit drifrn skar han upp ena underarmen och fick ka in till psykakuten. Angende graviditeten velade jag otroligt mycket, hans stndpunkt har varit att han r emot abort men lter mig bestmma i princip, men ven dr har det varierat mellan att han ska sl ihjl mig om jag ddar hans barn till att han skrattar och sger att han hoppas jag fr hoppa ner fr en trappa som ngon "hemmaabort" nr jag sa att jag inte vet om jag kan f tid fr abort innan det r frsent. Jag bokade abort men d var det sklart inte det han ville lngre, och jag fick inte g p den bokade tiden. Han fortsatte sl och mordhota varvat med att han skulle ta sitt eget liv under hela graviditeten.
I nutid: sent i somras skaffade han jobb i Norge och drog dit, jag blev kvar i hans lgenhet som jag fr betala fr samtidigt som jag har kvar min egen bostadsrtt och hans hund r ven kvar hr. Mitt barn r en mnad och han har varit hemma ca 1 mnad fr att vara nrvarande under frlossningen. Fick vattenavgng under ett brk dr han slagit och hotat, och han har slagit ngra gnger efter vi kommit hem ocks. Nu har han kt igen men innan han kte var det nstan vrre n ngonsin. Han har sttt med kniv och huggit mot mig (allts inte frskt hugga utan hotat liksom), spottat mig i ansiktet, slagit, tagit stryptag, skallat och hotat. Allt utdraget under dagarna och ntterna mndag och tisdag denna vecka.
Hur ltt som helst att skita i honom nu nr han r i ett helt annat land tnker man, men under dessa dagar gjorde han tydligt fr mig att jag har fram till den 20 december p mig att ocks ta mig till Norge, annars ker han hit och slr ihjl mig, bor jag p skyddat boende s kommer han hitta mig fr det tog honom inte mer n 3 dagar att hitta sitt ex nr hon var p skyddat och skulle han nd inte f tag p mig ska han mrda min mamma, min syster och vrat barn.

Han slr med ppen hand och jag har inte haft mer n ngra f sm blmrken p kroppen. Jag hade tidigare inspelningar frn samtal dr han erknner mycket, hotar m.m. Men den telefonen har han brutit snder. Det jag har nu r en rstinspelning frn veckan, tyvrr i slutet av brket nr det mesta har lagt sig, men dr han sger att jag har ngra timmar p mig innan han slr ihjl mig samt att man hr ett slag (vet inte hur det hller som bevis). Han har sumpat det hos frivrden innan s hade det blivit ngot hade han skert ftt fngelse, men vad fan r det frutom en tillfllig lsning. Ska jag behva evakuera mig och hela min familj eller ska jag ka till ett annat land och veta att det hr bara kommer fortstta i ondlighet? 😶 Rrig text och svrt att frklara omfattningen men men

Skicka hans namn och adress s lser vi det
Citera
2023-11-12, 01:48
Medlem
Kalk-Allans avatar
1. Lr dig att stycka upp text

2. Dra drifrn
Citera
2023-11-12, 01:51
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Jo men inte som du tror... jag tror hon gr med p grejer fr att skydda barnet.
Logiskt? Nej, inte alls men man reagerar heller inte logiskt och frnuftigt...

D har hon blivit upplyst nu, i denna trd. Finns inga urskter att slingra sig undan med att hon inget visste.
Senast redigerad av skoputs 2023-11-12 kl. 01:53.
Citera
2023-11-12, 01:52
Medlem
SwampDoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMS-Halland
I just ditt vet jag inte men generellt sett s blir inte kvinnor slagna och hotade till livet frn sina pojkvnner och mn utan verkliga och konkreta orsaker, inte i Sverige. Kvinnor som blir utsatta fr sdant har oftast sjlva den strsta skulden till att det hnder.

Du snackar skit verallt. Grningsmnnen sitter p skulden nr mn slr kvinnor. Det hr lter mer som tortyr.
Citera
2023-11-12, 01:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Hur kan man oturligt bli gravid?
Gick du p stan o snubblade o nr du reste dig upp s var du gravid?
Nej du har ju haft sex utan preventivmedel.

Varfr stannar du kvar ens frsta gngen ngon slr dig?
Sedan kommer du tillbaka fr mer?
Umgs med ngon som hotar att ta livet av sig. Lter ju som en sund snubbe o hnga med.
Dessutom skaffa barn med ett sdant psykfall....

Du verkar inte ha alla hstar hemma.
Hr r dock ett tips. Lmna honom och prata aldrig mer med snubben.
Ja hon blev ju oturligt gravid. Eller vad tycker du sjlv att det r med ett sdant hr vrak till pappa? Tur?

Hon har ju blivit manipulerad av honom. Det ingr i hans stt att vara. Hon har skert insett detta nu och behver inte bli ifrgasatt med korkade frgor som du kommer med. Han har fr fan gjort mer fel n henne. En sdan hr snubbe r ju inte frisk i skallen. Tror du inte han lever sitt liv i syfte att manipulera och sabotera fr andra? Detta var ju precis vad han ville.

Sedan r inte bara en tjejs ansvar eller fel om hon blir gravid. Han har ett lika stort ansvar att se till att han inte ska sprida sina spermier inuti tjejer. Det r det mest hlsosamma sttet. knner jag hans personlighet rtt r det precis vad han ville. Han vill ju ha makten ver tjejers liv och frska sabotera fr dem s mycket som mjligt. Han ville att hon skulle bli gravid och nu tnker han fortstta gra hennes liv till ett helvete.

Vad r egentligen hans egna motiv till att bli vldsam? Har det med vrdnaden om barnet att gra? Hoppas du har ensam vrdnad frresten. Annars mste du f ett interimistiskt beslut.
Citera
2023-11-12, 01:57
Medlem
Polispotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwampDogg
Du snackar skit verallt. Grningsmnnen sitter p skulden nr mn slr kvinnor. Det hr lter mer som tortyr.

Snubben r sjlv som GM och tog det personligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in