2023-11-12, 00:32
Citat:
Ursprungligen postat av HMS-Halland
Snacka inte skit i tråden din lilla fit*a. I de flesta fall som kvinnor utsätt för våld, våldtäkter och hot så ligger den moraliska skulden övervägande hos dem själva.

Så är det , när man inte tål sanningen, så är man en lilla fit*a, va din lilla ski*stövel ?
Citera
2023-11-12, 00:32
Bannlyst
Låter som en typisk man med borderline.

Har du berättat för din mamma vad som har hänt? Om han försöker döda dig och polisen blir inblandad kan det gälla som vittnesmål. Det är viktigt för dig att veta.

Han blir troligtvis inte dömd om du inte kan dokumentera skador. Får han kontaktförbud så spelar det ingen större roll.

Fixa kamera. Fixa försvarsspray. Förhoppningsvis tror han det är pepparspray och ger sig.

Eller bäst av allt fixa en biffigare och större snubbe. En normalt funtat snubbe hade hjälpt vilken tjej som helst mot ett sådant här vrak. Ni behöver ju inte ha någon relation egentligen.

Viktigt att inte ”göra honom svartsjuk”. Män med borderline kan få för sig lite vad som helst i för sig, men han kan bli kapabel till att döda dig. Skojar inte.

Ring kvinnojouren och fråga hur man kan göra. Jättebra att du anmäler allt, inte minst för statistiken, men såklart kommer han neka så det krävs bevis eller vittnen.

Sedan kommer du bli anklagad av alla maskulinister/antifeminister/kvinnohatare för att vara en psychobrud som anmäler honom stackars liten som är helt oskyldig och inte har gjort något. Bara för att polisen lägger ned eller för att man inte blir dömd på alla åtalspunkter betyder det inte att en snubbe är oskyldig eller falskt anklagad för saker. Men så är det, var beredd på det.

Citat:
Ursprungligen postat av HMS-Halland
I just ditt vet jag inte men generellt sett så blir inte kvinnor slagna och hotade till livet från sina pojkvänner och män utan verkliga och konkreta orsaker, inte i Sverige. Kvinnor som blir utsatta för sådant har oftast själva den största skulden till att det händer.
Normala män gör inte så här men det finns många män med störningar. Helt svenska. Skaffa lite bättre koll innan du intalar sig själv något annat.
Senast redigerad av Roxic 2023-11-12 kl. 00:42.
Citera
2023-11-12, 00:33
Citat:
Ursprungligen postat av Fsv99
Hej flashback, jag ska försöka fatta mig kort.
Lite bakgrund:
Min pojkvän slog mig första gången knappt två månader in i relationen som började för ganska exakt 1 år sen. Jag blev oturligt nog gravid väldigt tidigt i relationen också. När han slagit och hotat flera gånger så polisanmäldes detta efter att det pågått några månader, men jag hade inga bevis förutom min historia och det blev nedlagt i princip dagen efter. Jag åkte då och bodde hos min mamma under tiden men blir alltid hotad eller övertalad tillbaka, men har fått bli hämtad dit igen flera gånger, det kan variera mellan att han är påväg till mig för att bränna ner min mammas hus eller slå ihjäl mig till att han ringer gruppsamtal mellan mig, honom och hans mamma där han står i skogen och ska hänga sig i ett träd. En av gångerna jag dragit därifrån skar han upp ena underarmen och fick åka in till psykakuten. Angående graviditeten velade jag otroligt mycket, hans ståndpunkt har varit att han är emot abort men låter mig bestämma i princip, men även där har det varierat mellan att han ska slå ihjäl mig om jag dödar hans barn till att han skrattar och säger att han hoppas jag får hoppa ner för en trappa som någon "hemmaabort" när jag sa att jag inte vet om jag kan få tid för abort innan det är försent. Jag bokade abort men då var det såklart inte det han ville längre, och jag fick inte gå på den bokade tiden. Han fortsatte slå och mordhota varvat med att han skulle ta sitt eget liv under hela graviditeten.
I nutid: sent i somras skaffade han jobb i Norge och drog dit, jag blev kvar i hans lägenhet som jag får betala för samtidigt som jag har kvar min egen bostadsrätt och hans hund är även kvar här. Mitt barn är en månad och han har varit hemma ca 1 månad för att vara närvarande under förlossningen. Fick vattenavgång under ett bråk där han slagit och hotat, och han har slagit några gånger efter vi kommit hem också. Nu har han åkt igen men innan han åkte var det nästan värre än någonsin. Han har stått med kniv och huggit mot mig (alltså inte försökt hugga utan hotat liksom), spottat mig i ansiktet, slagit, tagit stryptag, skallat och hotat. Allt utdraget under dagarna och nätterna måndag och tisdag denna vecka.
Hur lätt som helst att skita i honom nu när han är i ett helt annat land tänker man, men under dessa dagar gjorde han tydligt för mig att jag har fram till den 20 december på mig att också ta mig till Norge, annars åker han hit och slår ihjäl mig, bor jag på skyddat boende så kommer han hitta mig för det tog honom inte mer än 3 dagar att hitta sitt ex när hon var på skyddat och skulle han ändå inte få tag på mig ska han mörda min mamma, min syster och vårat barn.

Han slår med öppen hand och jag har inte haft mer än några få små blåmärken på kroppen. Jag hade tidigare inspelningar från samtal där han erkänner mycket, hotar m.m. Men den telefonen har han brutit sönder. Det jag har nu är en röstinspelning från veckan, tyvärr i slutet av bråket när det mesta har lagt sig, men där han säger att jag har några timmar på mig innan han slår ihjäl mig samt att man hör ett slag (vet inte hur det håller som bevis). Han har sumpat det hos frivården innan så hade det blivit något hade han säkert fått fängelse, men vad fan är det förutom en tillfällig lösning. Ska jag behöva evakuera mig och hela min familj eller ska jag åka till ett annat land och veta att det här bara kommer fortsätta i oändlighet? 😶 Rörig text och svårt att förklara omfattningen men men

Du ska inte åka till Norge. Men om det nu blir så att du hamnar där så hör du av dig till mig!!! Kommer hjälpa dig om du befinner dig inom någorlunda avstånd. Kommer oavsett ge så mycket support jag kan.
Citera
2023-11-12, 00:34
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Hej flashback, jag ska försöka fatta mig kort.
Lite bakgrund:
Min pojkvän slog mig första gången knappt två månader in i relationen som började för ganska exakt 1 år sen. Jag blev oturligt nog gravid väldigt tidigt i relationen också. När han slagit och hotat flera gånger så polisanmäldes detta efter att det pågått några månader, men jag hade inga bevis förutom min historia och det blev nedlagt i princip dagen efter. Jag åkte då och bodde hos min mamma under tiden men blir alltid hotad eller övertalad tillbaka, men har fått bli hämtad dit igen flera gånger, det kan variera mellan att han är påväg till mig för att bränna ner min mammas hus eller slå ihjäl mig till att han ringer gruppsamtal mellan mig, honom och hans mamma där han står i skogen och ska hänga sig i ett träd. En av gångerna jag dragit därifrån skar han upp ena underarmen och fick åka in till psykakuten. Angående graviditeten velade jag otroligt mycket, hans ståndpunkt har varit att han är emot abort men låter mig bestämma i princip, men även där har det varierat mellan att han ska slå ihjäl mig om jag dödar hans barn till att han skrattar och säger att han hoppas jag får hoppa ner för en trappa som någon "hemmaabort" när jag sa att jag inte vet om jag kan få tid för abort innan det är försent. Jag bokade abort men då var det såklart inte det han ville längre, och jag fick inte gå på den bokade tiden. Han fortsatte slå och mordhota varvat med att han skulle ta sitt eget liv under hela graviditeten.
I nutid: sent i somras skaffade han jobb i Norge och drog dit, jag blev kvar i hans lägenhet som jag får betala för samtidigt som jag har kvar min egen bostadsrätt och hans hund är även kvar här. Mitt barn är en månad och han har varit hemma ca 1 månad för att vara närvarande under förlossningen. Fick vattenavgång under ett bråk där han slagit och hotat, och han har slagit några gånger efter vi kommit hem också. Nu har han åkt igen men innan han åkte var det nästan värre än någonsin. Han har stått med kniv och huggit mot mig (alltså inte försökt hugga utan hotat liksom), spottat mig i ansiktet, slagit, tagit stryptag, skallat och hotat. Allt utdraget under dagarna och nätterna måndag och tisdag denna vecka.
Hur lätt som helst att skita i honom nu när han är i ett helt annat land tänker man, men under dessa dagar gjorde han tydligt för mig att jag har fram till den 20 december på mig att också ta mig till Norge, annars åker han hit och slår ihjäl mig, bor jag på skyddat boende så kommer han hitta mig för det tog honom inte mer än 3 dagar att hitta sitt ex när hon var på skyddat och skulle han ändå inte få tag på mig ska han mörda min mamma, min syster och vårat barn.

Han slår med öppen hand och jag har inte haft mer än några få små blåmärken på kroppen. Jag hade tidigare inspelningar från samtal där han erkänner mycket, hotar m.m. Men den telefonen har han brutit sönder. Det jag har nu är en röstinspelning från veckan, tyvärr i slutet av bråket när det mesta har lagt sig, men där han säger att jag har några timmar på mig innan han slår ihjäl mig samt att man hör ett slag (vet inte hur det håller som bevis). Han har sumpat det hos frivården innan så hade det blivit något hade han säkert fått fängelse, men vad fan är det förutom en tillfällig lösning. Ska jag behöva evakuera mig och hela min familj eller ska jag åka till ett annat land och veta att det här bara kommer fortsätta i oändlighet? 😶 Rörig text och svårt att förklara omfattningen men men
För det första ta dig i säkerhet och sök därefter skyddad identitet. För det andra samla bevis för att du ska slippa dela vårdnad med snubben. För det tredje anmäl.
Citera
2023-11-12, 00:36
Citat:
Ursprungligen postat av Saftxbulle
Sant eller som dom säger: anyone who owns a frying pan owns death.

Hahaha, och skulle man mot alla förmodan äga en La Creuset caribbean stekpanna , som är jävligt tung. Dä blir det Godnatt och blackout !
Senast redigerad av Stalkerdelux 2023-11-12 kl. 00:45.
Citera
2023-11-12, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Låter som en typisk man med borderline.

Har du berättat för din mamma vad som har hänt? Om han försöker döda dig och polisen blir inblandad kan det gälla som vittnesmål. Det är viktigt för dig att veta.

Han blir troligtvis inte dömd om du inte kan dokumentera skador. Får han kontaktförbud så spelar det ingen större roll.

Fixa kamera. Fixa försvarsspray. Förhoppningsvis tror han det är pepparspray och ger sig.

Eller bäst av allt fixa en biffigare och större snubbe. En normalt funtat snubbe hade hjälpt vilken tjej som helst mot ett sådant här vrak. Ni behöver ju inte ha någon relation egentligen.

Viktigt att inte ”göra honom svartsjuk”. Män med borderline kan få för sig lite vad som helst i för sig, men han kan bli kapabel till att döda dig. Skojar inte.

99% Borderline på den mannen! Jag är en man med Borderline, så jag vet.
Rekommenderar INTE att du får honom misshandlad, för tro mig, du kommer få tillbaka det dubbla! Minst!
Du ska söka skyddat boende samt polisanmäla varenda grej som går att anmäla.
Att han skulle hittat sitt ex efter 3 dagar på ett skyddat boende är inget annat än en desperat lögn. Det är så vi fungerar i situationer som dessa. Även om inte chansen är stor så finns risken att han dödar dig. Den är liten, men får han tag på dig och du säger fel sak till honom under dessa omständigheter så kan du väcka djävulen.
Tragiskt men sant.

Var rädd om dig och var försiktig
Citera
2023-11-12, 01:03
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Men nu lär du väl rimligtvis ha bevis?

Det är svårt med psykiskt sjuka, men samhället har (ska ha) mekanismer som skyddar dig. Men har du inte sparat något bevis eller någonting som tyder på att du talar sanning så finns det inte mycket att göra annat än att ta tag i det i egna händer (vilket kommer att skada dig också).

Än så länge så har du en hemsk lång historia. Men märkligt nog inget bevis för att något har hänt?

Har du bevis? Varför sitter du inte i luren med polisen isåfall?
Har du inga bevis? Hur har du lyckats att vara med om allt detta utan att ha någonting alls sparat?

Jag vet att det kan låta provocerande, men uppenbara frågor måste kunna ställas

Kan inte svara för ts. Men kan svara för mig själv... jag tordes inte. Trodde att allt skulle bli värre. Tordes inte spara på grejer - han kontrollerade varenda papper, hittade mina gömställen, involverade andra m.m.

Tror det är svårt att förstå om man ej levt i det men svaret på alla dina frågor är skräck. Rädd räcker inte som beskrivning man lever i konstant terror och tänker inte klart.
Citera
2023-11-12, 01:10
Medlem
GerardDepardieus avatar
SPRING, och se dig inte om!
Citera
2023-11-12, 01:12
Bannlyst
Citat:
Vill inte vara ansvarig för att han tar sitt liv eller att min familj kommer till skada.
Söker väl mest tips egentligen, fick betydligt mer upplyftande svar här än andra platser i alla fall.
Kåkfarare är han inte än, men det är egentligen bara pga kasst rättssystem.
Tack 😊
Du har inget ansvar för vad han gör med sig själv. Tar han sitt liv är det inte ditt fel. (Hellre det än någon annans liv.)

Hoppas han åker dit. Bland riktiga kriminella är det inte populärt med kvinnomisshandlare eller pedofiler. Tyvärr hjälper ju Sveriges rättssystem brottslingar och dömda mer än vad de hjälper brottsoffer, så de kommer sätta honom på en mer skyddad anstalt. Hur jävla sjukt är inte det liksom… Sedan kommer han inte bli dömd så länge han inte erkänner i rätten. Han kan ha erkänt i polisförhör men tar man tillbaka sitt erkännande i rätten så gäller det.
Senast redigerad av Roxic 2023-11-12 kl. 01:27.
Citera
2023-11-12, 01:19
Medlem
KingHisss avatar
Uppenbar trolltråd man hänger sig i ett rep, inte en tråd?
Citera
2023-11-12, 01:20
Citat:
Vill inte vara ansvarig för att han tar sitt liv eller att min familj kommer till skada.
Söker väl mest tips egentligen, fick betydligt mer upplyftande svar här än andra platser i alla fall.
Tack 😊

Ja, rättssystemet är kasst! Och tyvärr inte på din sida.
Därför ska du vara proaktiv och berätta för alla du känner nu innan något mer hänt att han håller på såhär. Du ska berätta för din familj och du ska säga det till bvc. Du måste tyvärr ligga steget före för annars är risken stor att han vänder andra mot dig.
Citera
2023-11-12, 01:24
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Tack 😊

Förihelvete! Du har ansvar för barnet! Drar du inte med barnet omedelbart, hoppas jag någon agerar i din närhet så soc kan göra en lvu på ditt spädbarn. Du har redan hunnit traumatisera det när du underlåtit att skydda det från att bevittna våld.

E* Du har inget ansvar för våldsverkarens liv!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in