2023-11-12, 01:29
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radyr
Kan inte svara för ts. Men kan svara för mig själv... jag tordes inte. Trodde att allt skulle bli värre. Tordes inte spara på grejer - han kontrollerade varenda papper, hittade mina gömställen, involverade andra m.m.

Tror det är svårt att förstå om man ej levt i det men svaret på alla dina frågor är skräck. Rädd räcker inte som beskrivning man lever i konstant terror och tänker inte klart.
Jo, men om TS bor på ett skyddat boende så finns det väl gott om utrymme att låta bli att radera bevisen?

Jag säger inte att TS måste ljuga, men sådant händer också.

Så min plan ut för TS blir nog (förutsatt att det TS säger är sant) — Låt bli att ta bort bevis. Spara dem istället. Då finns det grund nog att både rättsligt och ”icke-rättsligt” vidta åtgärder för de som vill hjälpa

Att kunna bevisa på en rimlig nivå att det du säger är sanning måste (tyvärr) vara det första steget om TS vill ha en fungerande hjälp
Senast redigerad av Mia-Rovy 2023-11-12 kl. 01:38.
Citera
2023-11-12, 01:30
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Kan inte svara för ts. Men kan svara för mig själv... jag tordes inte. Trodde att allt skulle bli värre. Tordes inte spara på grejer - han kontrollerade varenda papper, hittade mina gömställen, involverade andra m.m.

Tror det är svårt att förstå om man ej levt i det men svaret på alla dina frågor är skräck. Rädd räcker inte som beskrivning man lever i konstant terror och tänker inte klart.

Ja, men nu har TS ansvar för ett litet barn. Tror du inte modersinstinkten trumfar skräcken?
Senast redigerad av skoputs 2023-11-12 kl. 02:03.
Citera
2023-11-12, 01:31
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Förihelvete! Du har ansvar för barnet! Drar du inte med barnet omedelbart, hoppas jag någon agerar i din närhet så soc kan göra en lvu på ditt spädbarn. Du har redan hunnit traumatisera det när du underlåtit att skydda det från att bevittna våld.

E* Du har inget ansvar för våldsverkarens liv!

Den absolut enda som traumatiserat barnet är barnets egen far som slår dess mor! Sluta skyll på offret. Hon är dessutom ganska nyförlöst med allt vad det innebär av påverkan på kropp och sinne. Ansvar för vD som sker ligger hos jäveln som slår och hotar ett nyfött barn och en skör mamma.

En baby på en månad kommer inte komma ihåg vad den sett/hört. Det enda viktiga är att den får behålla sitt och sin mammas liv.
Citera
2023-11-12, 01:33
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Jo, men om TS bor på ett skyddat boende så finns det väl gott om utrymme att låta bli att radera bevisen

Jag säger inte att TS måste ljuga, men sådant händer också.

Så min plan ut för TS blir nog (förutsatt att det TS säger är sant) — Låt bli att ta bort bevis. Spara dem istället. Då finns det grund nog att både rättsligt och ”icke-rättsligt” vidta åtgärder för de som vill hjälpa

Bra där. Du har rätt, kan likaväl vara TS som inte är sanningsenlig.

En krossad mobil kan man väl rekonstruera bara man har sim-kortet?
Citera
2023-11-12, 01:35
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Ja, men nu har TS ansvar för ett litet barn. Tror du inte modersinstinkten skulle ha trumfat skräcken?

Jo men inte som du tror... jag tror hon går med på grejer för att skydda barnet.
Logiskt? Nej, inte alls men man reagerar heller inte logiskt och förnuftigt...
Citera
2023-11-12, 01:42
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Den absolut enda som traumatiserat barnet är barnets egen far som slår dess mor! Sluta skyll på offret. Hon är dessutom ganska nyförlöst med allt vad det innebär av påverkan på kropp och sinne. Ansvar för vD som sker ligger hos jäveln som slår och hotar ett nyfött barn och en skör mamma.

En baby på en månad kommer inte komma ihåg vad den sett/hört. Det enda viktiga är att den får behålla sitt och sin mammas liv.

Jo, barnet kommer självklart att påverkas av vad det sett/hört, och mamman begår ett lagbrott, barnfridsbrott, om hon inte sätter barnet i säkerhet. Sedan spelar det ingen roll vad du själv har för erfarenheter, här går barnet först. Om mamman inte klarar av att bryta med våldsverkaren, får hon välja att lämna bort barnet till en skyddad plats. Allt annat är den största egoism från mammans sida.

Citat:
Ett särskilt barnfridsbrott från 1 juli 2021
Att utsätta barn för att bevittna våld i nära relationer har tidigare inte varit brottsligt enligt lag. Men den 1 juli 2021 infördes en ny bestämmelse i brottsbalken om det nya brottet barnfridsbrott.

Det är nu straffbart att utsätta barn för att bevittna vissa brottsliga gärningar i en nära relation, till exempel vålds- och sexualbrott. Barnfridsbrott ska kunna ge fängelse i upp till två år. Ett grovt barnfridsbrott ska kunna ge fängelse i upp till fyra år.

Att ha bevittnat våld innefattar i detta sammanhang även när barnet inte sett, men hört våldet. Det finns inget krav på att barnet förstår att det som hänt är brottsligt eller att barnet kan ge uttryck för vad hen sett eller hört.
https://www.nck.uu.se/kunskapsbanken...upplever-vald/
Senast redigerad av skoputs 2023-11-12 kl. 01:45.
Citera
2023-11-12, 01:48
Medlem
Polispotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fsv99
Hej flashback, jag ska försöka fatta mig kort.
Lite bakgrund:
Min pojkvän slog mig första gången knappt två månader in i relationen som började för ganska exakt 1 år sen. Jag blev oturligt nog gravid väldigt tidigt i relationen också. När han slagit och hotat flera gånger så polisanmäldes detta efter att det pågått några månader, men jag hade inga bevis förutom min historia och det blev nedlagt i princip dagen efter. Jag åkte då och bodde hos min mamma under tiden men blir alltid hotad eller övertalad tillbaka, men har fått bli hämtad dit igen flera gånger, det kan variera mellan att han är påväg till mig för att bränna ner min mammas hus eller slå ihjäl mig till att han ringer gruppsamtal mellan mig, honom och hans mamma där han står i skogen och ska hänga sig i ett träd. En av gångerna jag dragit därifrån skar han upp ena underarmen och fick åka in till psykakuten. Angående graviditeten velade jag otroligt mycket, hans ståndpunkt har varit att han är emot abort men låter mig bestämma i princip, men även där har det varierat mellan att han ska slå ihjäl mig om jag dödar hans barn till att han skrattar och säger att han hoppas jag får hoppa ner för en trappa som någon "hemmaabort" när jag sa att jag inte vet om jag kan få tid för abort innan det är försent. Jag bokade abort men då var det såklart inte det han ville längre, och jag fick inte gå på den bokade tiden. Han fortsatte slå och mordhota varvat med att han skulle ta sitt eget liv under hela graviditeten.
I nutid: sent i somras skaffade han jobb i Norge och drog dit, jag blev kvar i hans lägenhet som jag får betala för samtidigt som jag har kvar min egen bostadsrätt och hans hund är även kvar här. Mitt barn är en månad och han har varit hemma ca 1 månad för att vara närvarande under förlossningen. Fick vattenavgång under ett bråk där han slagit och hotat, och han har slagit några gånger efter vi kommit hem också. Nu har han åkt igen men innan han åkte var det nästan värre än någonsin. Han har stått med kniv och huggit mot mig (alltså inte försökt hugga utan hotat liksom), spottat mig i ansiktet, slagit, tagit stryptag, skallat och hotat. Allt utdraget under dagarna och nätterna måndag och tisdag denna vecka.
Hur lätt som helst att skita i honom nu när han är i ett helt annat land tänker man, men under dessa dagar gjorde han tydligt för mig att jag har fram till den 20 december på mig att också ta mig till Norge, annars åker han hit och slår ihjäl mig, bor jag på skyddat boende så kommer han hitta mig för det tog honom inte mer än 3 dagar att hitta sitt ex när hon var på skyddat och skulle han ändå inte få tag på mig ska han mörda min mamma, min syster och vårat barn.

Han slår med öppen hand och jag har inte haft mer än några få små blåmärken på kroppen. Jag hade tidigare inspelningar från samtal där han erkänner mycket, hotar m.m. Men den telefonen har han brutit sönder. Det jag har nu är en röstinspelning från veckan, tyvärr i slutet av bråket när det mesta har lagt sig, men där han säger att jag har några timmar på mig innan han slår ihjäl mig samt att man hör ett slag (vet inte hur det håller som bevis). Han har sumpat det hos frivården innan så hade det blivit något hade han säkert fått fängelse, men vad fan är det förutom en tillfällig lösning. Ska jag behöva evakuera mig och hela min familj eller ska jag åka till ett annat land och veta att det här bara kommer fortsätta i oändlighet? 😶 Rörig text och svårt att förklara omfattningen men men

Skicka hans namn och adress så löser vi det
Citera
2023-11-12, 01:48
1. Lär dig att stycka upp text

2. Dra därifrån
Citera
2023-11-12, 01:51
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Jo men inte som du tror... jag tror hon går med på grejer för att skydda barnet.
Logiskt? Nej, inte alls men man reagerar heller inte logiskt och förnuftigt...

Då har hon blivit upplyst nu, i denna tråd. Finns inga ursäkter att slingra sig undan med att hon inget visste.
Senast redigerad av skoputs 2023-11-12 kl. 01:53.
Citera
2023-11-12, 01:52
Medlem
SwampDoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMS-Halland
I just ditt vet jag inte men generellt sett så blir inte kvinnor slagna och hotade till livet från sina pojkvänner och män utan verkliga och konkreta orsaker, inte i Sverige. Kvinnor som blir utsatta för sådant har oftast själva den största skulden till att det händer.

Du snackar skit överallt. Gärningsmännen sitter på skulden när män slår kvinnor. Det här låter mer som tortyr.
Citera
2023-11-12, 01:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Hur kan man oturligt bli gravid?
Gick du på stan o snubblade o när du reste dig upp så var du gravid?
Nej du har ju haft sex utan preventivmedel.

Varför stannar du kvar ens första gången någon slår dig?
Sedan kommer du tillbaka för mer?
Umgås med någon som hotar att ta livet av sig. Låter ju som en sund snubbe o hänga med.
Dessutom skaffa barn med ett sådant psykfall....

Du verkar inte ha alla hästar hemma.
Här är dock ett tips. Lämna honom och prata aldrig mer med snubben.
Ja hon blev ju oturligt gravid. Eller vad tycker du själv att det är med ett sådant här vrak till pappa? Tur?

Hon har ju blivit manipulerad av honom. Det ingår i hans sätt att vara. Hon har säkert insett detta nu och behöver inte bli ifrågasatt med korkade frågor som du kommer med. Han har för fan gjort mer fel än henne. En sådan här snubbe är ju inte frisk i skallen. Tror du inte han lever sitt liv i syfte att manipulera och sabotera för andra? Detta var ju precis vad han ville.

Sedan är inte bara en tjejs ansvar eller fel om hon blir gravid. Han har ett lika stort ansvar att se till att han inte ska sprida sina spermier inuti tjejer. Det är det mest hälsosamma sättet. känner jag hans personlighet rätt är det precis vad han ville. Han vill ju ha makten över tjejers liv och försöka sabotera för dem så mycket som möjligt. Han ville att hon skulle bli gravid och nu tänker han fortsätta göra hennes liv till ett helvete.

Vad är egentligen hans egna motiv till att bli våldsam? Har det med vårdnaden om barnet att göra? Hoppas du har ensam vårdnad förresten. Annars måste du få ett interimistiskt beslut.
Citera
2023-11-12, 01:57
Medlem
Polispotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwampDogg
Du snackar skit överallt. Gärningsmännen sitter på skulden när män slår kvinnor. Det här låter mer som tortyr.

Snubben är själv som GM och tog det personligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in