2023-11-11, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Tror du verkligen på det själv?

Har du koll på Cleas tidigare klienter? Kolla upp det innan du gör bort dig ännu mer...

Clea gör en stor affär av att hennes klienter har upplevt den värsta dageb i sina liv, att det är mycket svårt för klienterna att sitta inlåsta...
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OnzeWO/advokaten-min-klient-ar-chockad

https://www.vetlandaposten.se/2023-03-30/tv-min-klient-har-sin-absoluta-varsta-dag-i-hela-sitt-liv

https://petterssonsblogg.se/2016/03/13/en-tacksam-valanpassad-och-integrerad-svensk-javel/

Salah Amin från Irak, som frikändes för mordförsök på fyra poliser – trots att DNA och fingeravtryck fanns på splittergranaten som demolerade en polisbuss med 105 spränghål samt att han tidigare hotat poliserna. Salah dömdes endast för grovt rån och grovt vapenbrott. “Jag och min klient är lättade och glada över domen”, skriver 18-åringens försvarare, stjärnadvokaten Clea Sangborn

https://www.advokaten.se/Tidningsnummer/new-page/nr-3-2021-argang-87/forsvararna-ar-stolta/

Ja Clea förstärker/betonar gärna klienters känslor när hon uttalar sig offentligt.

När Clea var dagens gäst i P4 Extra nyligen så nämnde hon att hon inte tackar nej till klienter om det inte är pga tidsbrist. Det är inte så att hon vägrar vissa fall. De flesta högprofilerade advokater jobbar så.

Här är intervjun om du inte hört den.
https://sverigesradio.se/avsnitt/brottmalsadvokat-clea-sangborn-jag-forstod-inte-att-vi-var-hatade

(någon groda slinker ur där där i mitt tycke men vissa delar är intressanta).
Citera
2023-11-11, 11:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Maja visste för i helvete inte vart kroppen var placerad, det hade däremot Johanna full koll på, hon återvände med häst och bil, riktigt njöt av den befriande känslan av att ha fått bort sitt hatobjekt.

Vad gjorde Maja mot Tove? Vad hade Maja för konflikt med Tove? Berätta...🤡
Är du helt blåst?

Om Maja erkänt hade det givetvis hjälpt utredningen utifrån beskrivning hon ger.
Det hade även pressat Johanna betydligt tidigare.
Dina försök att ta Majas parti på Toves bekostnad är helt patetiska.

Vad Maja gjorde mot Tove är redan väl beskrivet.
Allt från att aggressivt leta efter henne vid Albin tidigare, att hon hyste agg mot henne på Nöjet och ville ha henne bestraffad - till att sen vara totalt känslokall och ljuga om sin inblandning i 47 dagar.

Däremellan anses det helt osannolikt att hon sovit i en minimal lägenhet ang ljud som väcker grannars uppmärksamhet och två påringningar inkl att hon påstår själv bråket började redan i köket.

Vidare så samverkar hon med Johanna om hur de ska få ut Tove på bästa sätt.
Senast redigerad av develi 2023-11-11 kl. 11:20.
Citera
2023-11-11, 11:31
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Vem /vilka står bakom programmet?

SVT kriminalreportrar Karin Fagerlund och Lasse Lampers följt utredningen av 20-åriga Toves död i Vetlanda - från att Tove försvann till domen mot två unga kvinnor i hovrätten. I deras jakt på svar möter Karin och Lasse utredare, åklagare och advokater och granskar detaljerna i utredningen. De träffar även grannar, bekanta och andra inblandade för att gå till botten med vad som egentligen hände och hur det påverkat Vetlanda som samhälle.
Citera
2023-11-11, 11:51
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Maja visste för i helvete inte vart kroppen var placerad, det hade däremot Johanna full koll på, hon återvände med häst och bil, riktigt njöt av den befriande känslan av att ha fått bort sitt hatobjekt.

I vilken värld lever du i, Maja var väl med och bar kroppen och visste mycket väl vart kroppen låg, att Johanna återvände till dumpningsplatsen har ingenting med att Maja visste vart kroppen låg, eller har din otroliga fantasi fått dej att tro att Maja inte var med och dumpade kroppen, ajaj så Maja blev dömd för något hon inte var med på, då måste nog Maja också överklaga till HD, inte roligt att stå med i brottsregistret i 10 år när du är oskyldig och dessutom måste leva med övervakning av frivården i 2 år.
Citera
2023-11-11, 11:51
Medlem
Citat:
Tror du verkligen på det själv?

Har du koll på Cleas tidigare klienter? Kolla upp det innan du gör bort dig ännu mer...

Clea gör en stor affär av att hennes klienter har upplevt den värsta dageb i sina liv, att det är mycket svårt för klienterna att sitta inlåsta...
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OnzeWO/advokaten-min-klient-ar-chockad

https://www.vetlandaposten.se/2023-03-30/tv-min-klient-har-sin-absoluta-varsta-dag-i-hela-sitt-liv

https://petterssonsblogg.se/2016/03/13/en-tacksam-valanpassad-och-integrerad-svensk-javel/

Salah Amin från Irak, som frikändes för mordförsök på fyra poliser – trots att DNA och fingeravtryck fanns på splittergranaten som demolerade en polisbuss med 105 spränghål samt att han tidigare hotat poliserna. Salah dömdes endast för grovt rån och grovt vapenbrott. “Jag och min klient är lättade och glada över domen”, skriver 18-åringens försvarare, stjärnadvokaten Clea Sangborn

https://www.advokaten.se/Tidningsnummer/new-page/nr-3-2021-argang-87/forsvararna-ar-stolta/

Du flyttar fokus på J när jag diskuterar Maja
jag vet att Clea är en vidrig advokat

Men det betyder inte att Gillberg inte är en gangsteradvokat
Och med tanke på stt Majas familj är religösa pingstvänner så var det ett märkligt val

Men som flachmaner sa så är han en skicklig advokat som friade Maja
då måste ju Clea också anses som en skicklig advokat

Ingen av tjejerna fick de straff de borde ha
Citera
2023-11-11, 12:07
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Jag har inte dragit några "säkra slutsatser" överhuvudtaget. Ej heller skrivit att jag tror på ett 10 s fasthållande av JJ.

Vad jag skrivit är hur TROVÄRDIGT är det att MH helt plötsligt skulle "överge" JJ i lgh när de kom dit.
MH som var pigg som en lärka på Nöjet, tyckte sig nödgad att hjälpa JJ när hon blev utsatt för TT.
Orkade vänta på TT utanför, orkade/var nykter nog att filma rådjur under den uppfriskande promenaden till lgh.

MH som var mycket väl medveten om vad som hänt mellan JJ/TT. Skulle hon då helt plötsligt bli ointresserad/redlöst berusad och lämna sin bästa vän åt sitt öde?

JJ/MH satt i bilen dagen efter och pratade ihop sig, de förstod att frågor skulle komma ang TT.s försvinnande (MH hade redan tidig morgon fått frågan från AW, struntade i att svara... frågade JJ vad hon skulle säga).
MH fick funktionen att (med tanke på vad grannen hade fått till sig av JJ/upplevde) vara full, spydde, förde oväsen, satt/ev låg i v-rummet.
Frågorna som skulle komma kunde bara JJ svara på (de skulle inte behöva prata mot varandra).
Enkelt för MH att komma ihåg... jag mådde dåligt, spydde och hörde inget av samtalet i köket.

Längre än så kom nog inte deras fantasi då de trodde att vi blir inte mer än förhörda och hoppades in i det längsta att TT.s kropp aldrig skulle bli funnen. De båda kvinnorna skulle gå fria och fortsätta med sitt leverne som inget hade hänt.
På Nöjet är det T som inleder "bråket" och M går emellan. Jag ser inte det som självklart att M skulle gå emellan då J attackerar T i lgh, heller inte att J skulle uppskatta det.

Tydligen hade J och M inte talat om vad som hänt och vad som skulle påstås ha hänt eftersom M behövde invänta "her Masters voice" för att kunna svara A.

M måste blivit rejält hjärntvättad av någon timmes repetition med fylla och spyende eftersom hon inte ens kunde släppa det efter att J uppgett att det var en lögn hon uppmanat M att berätta. M förefaller införlivat storyn i sin minnesbild.

Inget av ovanstående motsäger att M varit behjälplig i badrummet, men det bekräftar heller inte.
Citera
2023-11-11, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Ja Clea förstärker/betonar gärna klienters känslor när hon uttalar sig offentligt.

När Clea var dagens gäst i P4 Extra nyligen så nämnde hon att hon inte tackar nej till klienter om det inte är pga tidsbrist. Det är inte så att hon vägrar vissa fall. De flesta högprofilerade advokater jobbar så.

Här är intervjun om du inte hört den.
https://sverigesradio.se/avsnitt/brottmalsadvokat-clea-sangborn-jag-forstod-inte-att-vi-var-hatade

(någon groda slinker ur där där i mitt tycke men vissa delar är intressanta).

Det var inget speciellt med den intevjun
där skötte sig Clea mer än vad hon brukar
Så ungefär skulle de flesta advokater besvara frågorna
Citera
2023-11-11, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
SVT kriminalreportrar Karin Fagerlund och Lasse Lampers följt utredningen av 20-åriga Toves död i Vetlanda - från att Tove försvann till domen mot två unga kvinnor i hovrätten. I deras jakt på svar möter Karin och Lasse utredare, åklagare och advokater och granskar detaljerna i utredningen. De träffar även grannar, bekanta och andra inblandade för att gå till botten med vad som egentligen hände och hur det påverkat Vetlanda som samhälle.
Tack! 🙏 Det ska bli intresant att se
Citera
2023-11-11, 12:28
Medlem
Citat:
Hon tjänade på att vara behjälplig i utredningen och fick straffrabatt

Citat
Anledningen till att Johanna Jansson får sitt straff tidsbestämt är enligt hovrätten att man beaktat att hon ”lämnat uppgifter som haft väsentlig betydelse för utredningen av brottet”.

Maja Hellman frias för mord på Tove – Johanna Jansson får 16 års fängelse

https://www.expressen.se/nyheter/krim/maja-hellman-frias-for-mord-pa-tove-johanna-jansson-far-16-ars-fangelse/
Citera
2023-11-11, 13:10
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
På Nöjet är det T som inleder "bråket" och M går emellan. Jag ser inte det som självklart att M skulle gå emellan då J attackerar T i lgh, heller inte att J skulle uppskatta det.

Tydligen hade J och M inte talat om vad som hänt och vad som skulle påstås ha hänt eftersom M behövde invänta "her Masters voice" för att kunna svara A.

M måste blivit rejält hjärntvättad av någon timmes repetition med fylla och spyende eftersom hon inte ens kunde släppa det efter att J uppgett att det var en lögn hon uppmanat M att berätta. M förefaller införlivat storyn i sin minnesbild.

Inget av ovanstående motsäger att M varit behjälplig i badrummet, men det bekräftar heller inte.

Det har du rätt i men det sunda förnuftet säger att dom var två som mördade Tove, det är i mina ögon mycket lättare att mörda en person om du är två som utför det.

En annan sak som skramlar våldsamt är att om nu Maja var så hjärntvättad och traumatiserad som vissa vill få till att Maja var, varför beordrade inte Johanna Maja att utföra det smutsiga arbetet som den självutnämnde boss Johanna enligt vissa var.

Svaret är att det finns ingen hjärntvätt eller trauma, bägge dansade på lika villkor, dom triggade varandra upp i skyarna, och varför Maja klarade pressen i häkte bättre än Johanna beror helt klart på att Maja är den starkare av dom båda.

Maja beter sej som en fullfjättrad yrkeskriminell i förhören medans Johanna med sitt pladdrande i förhören beter sej som hon vore en förstagångsförbrytare, Att Maja gick loss beror i mina ögon på att Maja behärskar konsten att ljuga medans Johanna framstår mer som ett tjurigt barn som torskat med fingrarna i kakburken.

Summa summarum så är min fortsatta övertygelse att det är Maja som är den osynliga ledaren och Johanna är redskapet.
Citera
2023-11-11, 13:36
Medlem
Citat:
Tror du själv på att Maja sov
Ca 15 min
Sen toabesök 02.19
Sov max ca 7-8 min
Sen toabesök ca
02.25-02.33
Ansikt id halvt ansikte i hennes mob ca 02.33
Och vad gjorde hon fram till J åkte till Donken?

Under de ca 45 min så sker ett mord i bostaden
Och Maja vet inget och har inte sett någonting

Och även om J föräldr valde Clea
Så försvinner inte Majas föräldrars val av en advokat som försvarar gängkriminella

Hade J valt honom så kanske hon också snart hade vart fri

Nej hon sov inte! Hon var med på mordet, men vad hon utförde vet bara hon och J.
Citera
2023-11-11, 14:22
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:

Grejen var att den som nödknullade Maja tyckte att Tove var mycket finare och detta tålde inte fasthållaren. Om mördar-Maja inte ens tyckte illa om Tove är det ju ännu värre att hon höll fast Tove under strypakten. Vad är det du inte begriper?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in