2023-11-11, 23:23
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Du tror alltså på mördaren och 10-sekunders stryperskan som påstår att MH hållit fast TT armar under mordet (som varade i 10 sekunder)? Okej! Hahahahaa

Det enda du gör i denna tråd är att sprida lögner och hat om MH!
Att du inte tvivlar på mördarens uppgifter är upp till dig. Läs domen istället och kom tillbaka sedan.

Kan du hänvisa var rätten anser att JJ version stämmer med ovan?
Ja, jag tror på mörderskan som påstår att den andra mördaren hållit fast Toves armar under strypningen. Dock tror jag inte på dom 10 sekunderna vilket borde vara flera minuter.

Om det enda jag gör i denna tråd som att sprida lögner och hat om Maja så kommer jag fortsätta med det. Jag är inte ditt hembiträde så uttalandet från rätten får du leta fram själv!!
Citera
2023-11-11, 23:25
Medlem
Om du påstår något, som jag vet inte är sant, så får du lov att komma med en hänvisning till det påstådda.
Bra att du erkänner att du sprider lögner.

Vår diskussion är härmed avslutad.

Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Ja, jag tror på mörderskan som påstår att den andra mördaren hållit fast Toves armar under strypningen. Dock tror jag inte på dom 10 sekunderna vilket borde vara flera minuter.

Om det enda jag gör i denna tråd som att sprida lögner och hat om Maja så kommer jag fortsätta med det. Jag är inte ditt hembiträde så uttalandet från rätten får du leta fram själv!!
Citera
2023-11-11, 23:27
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Då vet du mer än Johanna, eftersom hon inte kunde redogöra för hur Maja skulle hållit i armarna, eller händerna eller någonting alls.
Hovrätten ansåg inte alls att Johanna var trovärdig gällande sin redogörelse av Majas delaktighet...utan ytterst bristfällig och vag
Om du skriver samma rappakalja ett par gånger till så kanske det blir sant? Jag lyssnade på rättegången och tar till mig vad som sades där.
Citera
2023-11-11, 23:28
Avslutad
Citat:
Ja, JJ har nog lösning till alla sina problem oavsett art. Hur har JJ blivit så störd egentligen?
Tror att hennes uppväxt och fostran satt sina spår. Det flyttades mycket, rotlöshet och misstänksamhet som spätts på för varje uppbrott. Jag har en känsla av att pappan är krävande, men jag vet inte, jag tror mer på arv och miljö. Hon har utvecklat en personlighetsstörning.
Citera
2023-11-11, 23:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Om du skriver samma rappakalja ett par gånger till så kanske det blir sant? Jag lyssnade på rättegången och tar till mig vad som sades där.
Ja, det var inte jättebra skådespel av Johanna.
Har du läst vad journalisterna som direktrapporterade från rättegången skrivit? Hur Maja och Johanna reagerar och beter sig inne i rättssalen? Detär väldigt avslöjande och säger mer än vad som de facto sägs på ljudfilen
Citera
2023-11-11, 23:32
Medlem
Okej, jag har ingen bakgrundskoll på någon av tjejerna förutom det som framkommit i FUP.
Jag har fått känslan av att hon vill vara "där det händer" och gärna vara med och styra sina vänner via fester och diverse aktiviteter, att hon vill känna sig viktig och behövd?

Har hon fått för lite uppmärksamhet hemifrån?

Citat:
Tror att hennes uppväxt och fostran satt sina spår. Det flyttades mycket, rotlöshet och misstänksamhet som spätts på för varje uppbrott. Jag har en känsla av att pappan är krävande, men jag vet inte, jag tror mer på arv och miljö. Hon har utvecklat en personlighetsstörning.
Citera
2023-11-11, 23:34
Avslutad
Citat:
Okej, jag har ingen bakgrundskoll på någon av tjejerna förutom det som framkommit i FUP.
Jag har fått känslan av att hon vill vara "där det händer" och gärna vara med och styra sina vänner via fester och diverse aktiviteter, att hon vill känna sig viktig och behövd?

Har hon fått för lite uppmärksamhet hemifrån?
Vet inte, hon fick allt hon pekade på, men jag tror att det inte var så trevligt med fadern alla gånger. Outtalade krav
Citera
2023-11-11, 23:39
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Då vet du mer än Johanna, eftersom hon inte kunde redogöra för hur Maja skulle hållit i armarna, eller händerna eller någonting alls.
Hovrätten ansåg inte alls att Johanna var trovärdig gällande sin redogörelse av Majas delaktighet...utan ytterst bristfällig och vag
Är du dum eller spelar du? Vem fan håller reda på var nån håller händerna medan man har fullt upp med att strypa en person? Förmodligen är både stryparen och fasthållaren i något helt annat sinnestillstånd och bryr sig inte om att registrera sånt som vad den andra har sina händer. Patetiskt. Maja kunde väl själv berättat istället hur hon höll sina händer . Där var det locket på.
Citera
2023-11-11, 23:39
Medlem
Kanske hade svårt att ta ett nej. Ge henne vad hon vill ha blir då en enklare väg för fadern att gå.
Det kan ju vara bidragande orsaker till hennes sätt att vara

Citat:
Vet inte, hon fick allt hon pekade på, men jag tror att det inte var så trevligt med fadern alla gånger. Outtalade krav
Citera
2023-11-11, 23:41
Medlem
Är MH tillbaka i finkan ?
Citera
2023-11-11, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Det är inte klarlagt/bevisat att Maja deltog i mordet. Johanna hade ett halvår på sig att ge en trovärdig beskrivning av Majas påstådda deltagande men lyckades inte. Tove hade väl två armar frågar FL henne för de inser väl att Johannas beskrivning av hur Maja höll Toves händer/armar inte är rimlig. I TR svarar RL på en direkt fråga att det är mer sannolikt att skadorna på Toves armbågar uppkom av att Johanna satt på de än att Maja tryckte ned de från höger sida där hon satt (enligt Johanna.) Det finns inte heller någon teknisk bevisning mot Maja. Det var därför korrekt av hovrätten att frikänna Maja för mord.

Den 19 april strax före domen i TR intervjuas
rättsexpertem Sven-Erik Alhem i Sveriges Radio. 'Svårt att tänka att 18-åringen fälls för mord".

Efter förhandlingarna i HR säger han så här till SVT (13 oktober).
'Sven-Erik Alhem, ordförande för Brottsofferjouren och tidigare överåklagare, säger att Göta hovrätts beslut att släppa 19-åringen men behålla 20-åringen som häktad inte kommer som en överraskning.
– Det har dallrat i luften under hela processen, säger han och tillägger att tingsrättsbevisen mot 19-åringen var svaga.

Efter domen uppmanar Alhem lyssnarna i SR (26 oktober) att respektera domen och inte vända sig emot 18-åringen. Du har dock rätt till dina åsikter. Men domen i HR förvånade alltså inte flertalet jurister. Inte bara GW.

Maja fick Domen livstidsstraff i TR.

HR ansåg att inte bevisvärdering var tillfredsställande för att fastställa TR Dom.

Samtidigt säger HR att Majas utsaga om händelsen och sin inblandning på mordet på Tove inte är trovärdig!

Det HR gör är att åtminstone fastställa TR Dom gällande GROVT gravfridsbrott.
Om nu Maja enligt några Maja älskare här inte var delaktig i mordet på Tove utan yrvaken blev tvingad att att först äta en hamburgare och sedan tvingad att bära ut ett lik från lgh.

Varför Domen GROVT gravfridsbrott? Varför inte gravfridsbrott av normal graden?

HR har självklart gjort en bedömning, Maja är delaktig i mordet på Tove men den framställan som Åklagaren lägger fram räcker juridiskt inte till.

HR gör själva den bedömningen att Maja är delaktig men juridiskt inte möjligt att fastställa Domen från TR.

Men de kan åtminstone Döma Maja för GROVT gravfridsbrott.

HR meddela även i deras presskonferens att de bara Dömt Maja utifrån det sakframställan som belastat Maja.

Även om nu en Dom i HR inte fastslår TR tidigare Dom är det bara juridiskt.

Att hävda att Maja är absolut oskyldig är bara befängt och man har inte mycket innanför pannbenet.

Som tur är är det inte jurister som styr världen utan människor med egna tankar och åsikter som kan bedöma vad som är rätt eller fel.

Någon här kallade de som kan tänka själva för pöbeln eller Trumpister.

Strejken i Ådalen var också drivande av pöbeln usch vad hemskt 💩. Men för oss som är tvungna att arbeta för vårat uppehälle och inte leva på olika bidrag pga mentala sjukdomar var Ådalen fantastiskt.

Om nu Maja skulle vara så absolut oskyldig till mordet på Tove skulle inte denna tråd leva vidare!

Att ta upp några jurister och därtill fyllot GW som något facit för Majas delaktighet eller inte för mordet på Tove är direkt löjeväckande.

Mvh
Maja hatare and proud
Senast redigerad av PR400 2023-11-11 kl. 23:48.
Citera
2023-11-11, 23:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Om nu Maja skulle vara så absolut oskyldig till mordet på Tove skulle inte denna tråd leva vidare!

Mvh
Maja hatare and proud
Det var ett mycket märkligt resonemang.
Domen har inte ens vunnit laga kraft...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här