2023-11-11, 09:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag har inte ett gott öga till Clea
Men du vet lika mycket som mig att Majas föräldrar valde advokat till Maja
Märkligt att det blev just en som brukar försvara gängkriminella
Hur kände de till honom?
Du svänger över varje diskution om Maja till J

J sitter där hon ska sitta och hon fick ett straff
så hon är inlåst i många år
Det är Maja som är huvudpersonen här som inte får det straff hon borde få
Inte alls, Maja har sonat sitt brott.
Den verklige mördaren Johanna har inte fått straff för sina brott. Hon har inte ens erkänt och stått för vad hon gjort.

Johannas föräldrar valde Clea.
Citera
2023-11-11, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Inte alls, Maja har sonat sitt brott.
Den verklige mördaren Johanna har inte fått straff för sina brott. Hon har inte ens erkänt och stått för vad hon gjort.

Johannas föräldrar valde Clea.

Tror du själv på att Maja sov
Ca 15 min
Sen toabesök 02.19
Sov max ca 7-8 min
Sen toabesök ca
02.25-02.33
Ansikt id halvt ansikte i hennes mob ca 02.33
Och vad gjorde hon fram till J åkte till Donken?

Under de ca 45 min så sker ett mord i bostaden
Och Maja vet inget och har inte sett någonting

Och även om J föräldr valde Clea
Så försvinner inte Majas föräldrars val av en advokat som försvarar gängkriminella

Hade J valt honom så kanske hon också snart hade vart fri
Senast redigerad av Anedin 2023-11-11 kl. 09:49.
Citera
2023-11-11, 09:50
Medlem
Citat:
Maja bytte advokat efter tingsrättens dom,. Fullt förståeligt eftersom den tilldelade advokatfn inte var särskilt engsgerad, trodde väl inte i sin enfald att domstolen skulle då emot lagen och döma någon till livstid utan bevis...

Johanna däremot, hon bytte till vassa Clea, innan tingsrätten, som inte drar sig för att göra bort sig för sin klients skull. Går på som en anal hyena och misstror experterna, riktigt kul att inte den senile Eriksson var till någon hjälp, han befäste att Johanna mycket väl kan orsakat Toves död för egen hand

Fast Johanna dömdes för likgiltighetsuppsåt lägsta graden och fick 16 år (inklusive grovt gravfridsbrott) istället för livstid. Så hon 'tjänade på' att rättsläkarnna diskuterade kring dödsorsak. Så indirekt hede hon en fördel av att att Clea anlitade Eriksson.
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2023-11-11 kl. 10:03.
Citera
2023-11-11, 10:02
Medlem
Citat:
Vad rolig du är, du och dina gelikar har fastnat i er bias, oförmögna att ta in att ni hade fel.

Maja slutade ljuga och berättade om vad hon dragits in i, att uppmanats hjälpa till att bära Toves kropp till bilen, som Johanna förberett.

Maja har dömts för grovt gravfridsbrott, vilket är väl hårt, eftersom hon styrdes av Johanna.
Hur som haver, Maja har dömts och avtjänat sitt straff, ändå sitter ni och spyr ur er hat och leker domare, låt tjejen vara.

Johanna det äcklet hade planerat att döda sen månader tillbaka.
Hon återvände till kroppen och eldade lite mer, och förlustade sig, då Toves byxor och behå var i oordning.
Konstig kremering...
Värmeljus och tändstickor i handväskan, fångats på diverse övervakningskameror, fått skjuts av grannen, flyttat Tovescykel och städat bort spår.

Om Maja inte hade berättat om vad hon gjort, hade hon inte dömts till vad hon erkännt, (grovt) gravfridsbrott.

Johanna däremot🤡🤣 så otroligt korkad och driven av hat.

Maja sluta ljuga... hur vet du det? Vad gäller bärandet av lik så var det, som jag läst i tråden via FUP något som de båda kvinnorna kommit överens om hur det skulle gå till. Att JJ förberett med bil är inte konstigt då det bara var hon som hade tillgång till en sådan. Liket måste ut från lgh och den var JJ.s, självklart tog hon befälet. MH måste hem till sina föräldrar för att de inte skulle ana ugglor i mossen.
När de (föräldrarna) ställde frågor till MH hade hon varit hos en typ kk.kompis.

Ja, JJ hade med MH.s goda minne försökt elda upp ett antal personer. MH höll då, precis som nu käften. Då frågade hon hur det gick med eldsvådan... då var hon nyfiken på hur det hade gått.
Nu när hon hittar ett lik inlindat i ett lakan så ställer hon inte ens frågan om vad som hänt. Bara konstaterar fakta... TT ligger död, vi måste se till att få ut liket.
Hur kan JJ själv lyckats få upp ett lik på ett lakan och rulla in det?

Du skriver: JJ förlustade sig då byxor och BH var i oordning... , jösses hur tror du det ser ut när ett lik blivit släpat nerför en trappa, in i bilen, in i skogen över stock och sten?

Ps Du kastar sten i glashus då du fortfarande efter 5 år fortfarande inte kan släppa en kvinna som inte blivit dömd. Ds
Senast redigerad av Kattentufsan 2023-11-11 kl. 10:23.
Citera
2023-11-11, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Fast Johanna dömdes för likgiltighetsuppsåt lägsta graden och fick 16 år (inklusive grovt gravfridsbrott) istället för livstid. Så hon 'tjänade på' att rättsläkarnna diskuterade kring dödsorsak.

Hon tjänade på att vara behjälplig i utredningen och fick straffrabatt
Senast redigerad av Anedin 2023-11-11 kl. 10:08.
Citera
2023-11-11, 10:38
Avslutad
Citat:
Tror du själv på att Maja sov
Ca 15 min
Sen toabesök 02.19
Sov max ca 7-8 min
Sen toabesök ca
02.25-02.33
Ansikt id halvt ansikte i hennes mob ca 02.33
Och vad gjorde hon fram till J åkte till Donken?

Under de ca 45 min så sker ett mord i bostaden
Och Maja vet inget och har inte sett någonting

Och även om J föräldr valde Clea
Så försvinner inte Majas föräldrars val av en advokat som försvarar gängkriminella

Hade J valt honom så kanske hon också snart hade vart fri
Tror du verkligen på det själv?

Har du koll på Cleas tidigare klienter? Kolla upp det innan du gör bort dig ännu mer...

Clea gör en stor affär av att hennes klienter har upplevt den värsta dageb i sina liv, att det är mycket svårt för klienterna att sitta inlåsta...
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OnzeWO/advokaten-min-klient-ar-chockad

https://www.vetlandaposten.se/2023-03-30/tv-min-klient-har-sin-absoluta-varsta-dag-i-hela-sitt-liv

https://petterssonsblogg.se/2016/03/13/en-tacksam-valanpassad-och-integrerad-svensk-javel/

Salah Amin från Irak, som frikändes för mordförsök på fyra poliser – trots att DNA och fingeravtryck fanns på splittergranaten som demolerade en polisbuss med 105 spränghål samt att han tidigare hotat poliserna. Salah dömdes endast för grovt rån och grovt vapenbrott. “Jag och min klient är lättade och glada över domen”, skriver 18-åringens försvarare, stjärnadvokaten Clea Sangborn

https://www.advokaten.se/Tidningsnummer/new-page/nr-3-2021-argang-87/forsvararna-ar-stolta/
Citera
2023-11-11, 10:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Maja slutade ljuga och berättade om vad hon dragits in i, att uppmanats hjälpa till att bära Toves kropp till bilen, som Johanna förberett.
Maja slutade inte ljuga. Hon vill gärna förneka att hon var med till vakten ända upp i TR.

Troligen ville hon inte ha en så framträdande och aggressiv roll som hon visar upp på Nöjet.
Citat:
Maja har dömts för grovt gravfridsbrott, vilket är väl hårt, eftersom hon styrdes av Johanna.
Det är Tove du ska ställa Maja gentemot och se vad hon har gjort.
Inte Johanna.

Du anser det som väl hårt straff att låta Tove ruttna, ätas av djur, försvåra utredningen och låta anhöriga lidande?
Citat:
låt tjejen vara.
Så länge du ljuger om Maja och vem hon är så lär det citeras mer korrekt fakta om hennes framfart.
Att hon är en manipulativ och falsk person.
Eller med HovR:s mer högtravande ordval:

Osannolik.
Senast redigerad av develi 2023-11-11 kl. 10:54.
Citera
2023-11-11, 10:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Varför inte lyfta Johannas planerade städning, undanröjande av spår, likskändning, osv.
Johanna jobbade effektivt för att dölja sina spår, Maja hade ingenting att dölja och var nog traumatiserad över vad hon tvingats till. Vad som pågick i hennes huvud vs mobilspelande, är inte jämförbart med mördarens sanerande och eldningar
Traumatiserad?
My ass.
Maja såg fullt normal ut enligt föräldrarna, åt lunch som om det vore en vanlig söndag och ljög dem rätt i trynet.

Maja döljde Tove och det är själva problemet.

Vad Maja gjorde mot Tove är det centrala.
Citera
2023-11-11, 10:53
Medlem
Citat:
Hon tjänade på att vara behjälplig i utredningen och fick straffrabatt

Om Johanna hade dömts för avsiktsuppsåt hade straffpåföljden troligen blivit längre. Hon dömdes för lägsta graden av mord.

https://sverigesradio.se/artikel/expert-kordes-over-darfor-sanktes-straffet-for-toves-mordare
Citera
2023-11-11, 10:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Maja slutade inte ljuga. Hon vill gärna förneka att hon var med till vakten ända upp i TR.

Troligen ville hon inte ha en så framträdande och aggressiv roll som hon visar upp på Nöjet.

Det är Tove du ska ställa Maja gentemot och se vad hon har gjort.
Inte Johanna.

Du anser det väl hårt att låta Tove ruttna, ätas av djur, försvåra utredningen och låta anhöriga lidande?

Så länge du ljuger om Maja och vem hon är så lär det citeras mer korrekt fakta om hennes framfart.
Att hon är en manipulativ och falsk person.
Eller med HovR:s mer högtravande ordval:

Osannolik.
Ja, du, Maja hade ingen konflikt med Tove.

Maja har dragits in i Johannas smuts

Osannolik men inte ställt bortom rimligt tvivel.
Det kan vara så som Maja förklarat, eller hur.

För egen del är det osannolikt att systematiskt utsätta någon för mordförsök och ännu mer osannolikt att en "vän" stryper och eldar på en gemensam kompis och lägger skulden på dig

Jag väljer mina vänner med omsorg, det tror jag Maja gör också hädanefter.
Ibland är det bättre att vara ensam, än att bli någons spelbricka i en dödsdans
Citera
2023-11-11, 10:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Traumatiserad?
My ass.
Maja såg fullt normal ut enligt föräldrarna, åt lunch som om det vore en vanlig söndag och ljög dem rätt i trynet.

Maja döljde Tove och det är själva problemet.

Vad Maja gjorde mot Tove är det centrala.
Maja visste för i helvete inte vart kroppen var placerad, det hade däremot Johanna full koll på, hon återvände med häst och bil, riktigt njöt av den befriande känslan av att ha fått bort sitt hatobjekt.

Vad gjorde Maja mot Tove? Vad hade Maja för konflikt med Tove? Berätta...🤡
Citera
2023-11-11, 10:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, du, Maja hade ingen konflikt med Tove.

Maja har dragits in i Johannas smuts

Osannolik men inte ställt bortom rimligt tvivel.
Det kan vara så som Maja förklarat, eller hur.

För egen del är det osannolikt att systematiskt utsätta någon för mordförsök och ännu mer osannolikt att en "vän" stryper och eldar på en gemensam kompis och lägger skulden på dig

Jag väljer mina vänner med omsorg, det tror jag Maja gör också hädanefter.
Ibland är det bättre att vara ensam, än att bli någons spelbricka i en dödsdans
Maja tog Johannas parti i konflikten och agerar å hennes vägnar.
Av egen fri vilja och att hon kan agera utan Johannas order ses redan då hon är aggressiv och ska konfrontera Tove hos A*bin.

Hon lät sen Tove ruttna, ätas av djur, försvårande utredningen och lät anhöriga lida.

Hon borde snarare hamnat högre på straffskalan och stannat i Ystad.
Senast redigerad av develi 2023-11-11 kl. 11:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in