2023-11-11, 15:03
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haresEar
Faktiskt inte, tycker det är random händelse varje dag. Man mår inte dåligt längre av alll skit, blir inte ens förvånad
Det är väl ingen som förringar andra barn som far illa.
Men just nu diskuterar vi detta fallet, eller hur?
Och nog kan jag tycka att detta fall är groteskt, då lidandet var utdraget och det slutade med att hon fick men för livet, både fysiskt och såklart psykiskt.
Så ja, detta är nog bland det vidrigaste barnmisshandel fallet jag läst om i Sverige och då har jag läst en hel del!
Citera
2023-11-11, 16:47
Medlem
Någon som kan se vilken sida stämningsansökan finns?
Citera
2023-11-11, 17:01
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohaHans

Inlägg #1530, sida 128 (som det är nu)
Citera
2023-11-11, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohaHans

(FB) Föräldrar i Eslöv förgiftar sin 7-åriga dotter med ättika (2022-12-23)

.
Citera
2023-11-11, 17:32
Medlem
Ja har socialtjänsten i Eslöv gjort allt de kunde behövs det ta mig f-n göras mer.

Hur många röda flaggor behövde de för att reagera?

Och vad är acceptabel tid och låta misstänka utsatta barn vänta på att bli skyddade och utredda egentligen?
Citera
2023-11-11, 19:09
Medlem
haresEars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Det är väl ingen som förringar andra barn som far illa.
Men just nu diskuterar vi detta fallet, eller hur?
Och nog kan jag tycka att detta fall är groteskt, då lidandet var utdraget och det slutade med att hon fick men för livet, både fysiskt och såklart psykiskt.
Så ja, detta är nog bland det vidrigaste barnmisshandel fallet jag läst om i Sverige och då har jag läst en hel del!

Oh då har du inte läst mycket. Detta landar som de andra som nyligen varit uppmärksammade. Men oavsett, folk får skaffa dig lite hud, det här är vardag
Citera
2023-11-11, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
DETTA bör du skicka till åklagaren, vi är säkerligen många som resonerar så här. Mail till åklagaren: förnamn.efternamn@aklagare.se
Skönt att fler tänker så. Ska nog ta och höra av mig till henne. Får omformulera mig lite bara. Kan ingegerd.jigin@aklagare.se stämma?
Citera
2023-11-11, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haresEar
Oh då har du inte läst mycket. Detta landar som de andra som nyligen varit uppmärksammade. Men oavsett, folk får skaffa dig lite hud, det här är vardag
Fast va? Du är helt känslokall. Detta är absolut inte vardag att sådana här fall uppdagas i Sverige. Den här lilla flickan har upplevt helvetet. Hon har blivit torterad och våldtagen, nästan mördad av de två i världen som borde skyddat henne mest. Hon har fått men för livet. Sluta förminska det. Du är avtrubbad, men håll det där för dig själv snälla. Du kan inte må bra och jag är ledsen ifall du varit med om något svårt.
Citera
2023-11-11, 19:48
Medlem
Man skulle vilja starta någon slags insamling eller nå flickan på annat vis. Hoppas av hela mitt hjärta att hon får bästa möjliga hjälp.
Senast redigerad av Nora2002 2023-11-11 kl. 20:16.
Citera
2023-11-11, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Jag tror det blivit en trådsanning att de klätt henne som pojk, jag får nämligen inte ihop det.

Det lär väl visa sig.
Det är det inte. Det finns/fanns bilder på fb på hela familjen där Z tydligt kläs som kille.
Citera
2023-11-11, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
https://www.hd.se/2023-04-28/sjuaringen-skadades-for-livet-av-fratande-attika--detta-har-hant

Mamman skulle ju genomgå en RPU. Undrar vad bedömningen av den kom fram till:
(FB) Föräldrar i Eslöv förgiftar sin 7-åriga dotter med ättika (2022-12-23)
RPU görs väl innan en dom, alltså inte dags riktigt än.
Citera
2023-11-11, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nora2002
Fast va? Du är helt känslokall. Detta är absolut inte vardag att sådana här fall uppdagas i Sverige. Den här lilla flickan har upplevt helvetet. Hon har blivit torterad och våldtagen, nästan mördad av de två i världen som borde skyddat henne mest. Hon har fått men för livet. Sluta förminska det. Du är avtrubbad, men håll det där för dig själv snälla. Du kan inte må bra och jag är ledsen ifall du varit med om något svårt.

Varifrån får du att flickan blivit våldtagen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in