2023-11-10, 01:08
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PreciousStones
Att de två föräldrarna under en längre tid utövar grov misshandel åtminstone emot sin f.n. 7-åriga dotter Z, vilket möjligen kan leda till att barnet får livslånga mentala och/eller fysiska skador gör mig vansinnigt förbannad!😠

Inte möjligen, det är ett faktum att läkarna har varit tvingade att operera bort hennes magsäck, fruktansvärt nog. Även om hon kan bearbeta alla psykologiska trauman så måste det vara svårt att förstå hur hon kommer att känna när hon växer upp. Det går inte bara att sätta dit en ny magsäck, kroppen stöter ifrån den.
Citera
2023-11-10, 01:14
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Mamman har erkänt att hon missbrukar både amfetamin och tabletter. Vissa av barnen har regelbundet fått sömntabletter av sina föräldrar – utan läkares ordination, visar handlingar som Sydsvenskan har tagit del av.
https://www.hd.se/2023-04-28/sjuaringen-skadades-for-livet-av-fratande-attika--detta-har-hant

Mamman skulle ju genomgå en RPU. Undrar vad bedömningen av den kom fram till:
(FB) Föräldrar i Eslöv förgiftar sin 7-åriga dotter med ättika (2022-12-23)
Senast redigerad av Lilett 2023-11-10 kl. 01:20.
Citera
2023-11-10, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Läs gärna fup, som finns i tråd.

Punkt 5. Grov misshandel.
Inte våldtäkt?
Ett barn med vaginala skador.

Vart finns de fup menar du? citera gärna de inlägget
Citera
2023-11-10, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Inte möjligen, det är ett faktum att läkarna har varit tvingade att operera bort hennes magsäck, fruktansvärt nog. Även om hon kan bearbeta alla psykologiska trauman så måste det vara svårt att förstå hur hon kommer att känna när hon växer upp. Det går inte bara att sätta dit en ny magsäck, kroppen stöter ifrån den.
Och faktumet att det är hennes båda föräldrar, av alla människor, som gjort detta mot henne, totalförstört och berövat henne hennes magsäck och torterat, låst in och misshandlat henne.
Hur kan man göra så mot ett barn i allmänhet, och sitt eget barn i synnerhet?
Citera
2023-11-10, 01:19
Medlem
PreciousStoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Jag vet att man opererade bort hela magsäcken för att hon förhoppningsvis då skulle kunna överleva!
Skrev ordet möjligen eftersom vi inte säkert vet hur stark tjejen kommer att vara rent mentalt om hon förhoppningsvis uppnår vuxen ålder.
Precis som du säger så kan man t.ex. inte heller operera in en ny magsäck. Det dilemmat upplever t.ex. också människor med cancer i magsäcken.
Citera
2023-11-10, 01:37
Medlem
PreciousStoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Läs gärna fup, som finns i tråd.

Punkt 5. Grov misshandel.
Inte våldtäkt?
Ett barn med vaginala skador.
Citat:
Ursprungligen postat av jedD
Vart finns de fup menar du? citera gärna de inlägget
Det är inte FUP utan stämningsansökan som finns i tråden!

Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
Sökt efter Fup men hittar inte?
Finns den tillgänglig?
Åkl har bett om förlängd tid för sin begäran om åtal en mängd ggr under c:a ett halvårs tid!
Senaste uppgiften i tråden var till den 25:e oktober, men detta kan vara ytterligare förlängt.
Innan FUP:et blir tillgängligt för allmänheten kan man säkert räkna med att det kommer att ta viss tid att sekretessmarkera detta mtp bl.a. MÄ låga ålder.
Senast redigerad av PreciousStones 2023-11-10 kl. 01:42.
Citera
2023-11-10, 02:45
Medlem
Waldorfnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Kommer såklart inte bli livstid (har det någonsin delats ut till nåt som inte är mord?) men allt under 15 år är skandal.

Delar din uppfattning. Skulle tro att straffvärdet ligger kring 12 år. Teoretiskt kan de få 14 år då olaga frihetsberövande samt synnerligen grov misshandel ger max 10. För brott som kan ge mer än 8 års fängelse kan ytterligare 2 år läggas på för varje år utöver 8. Så 10+2+2. För min del hade de gärna fått förbli bakom lås och bom resten av livet. Helt fasansfulla saker som kommer fram i FuP.

Livstid har faktiskt dömt ut några få ggr för fall som inte rört dödligt våld. Vetlandaafghanen, Peymanspionen, kvinnan som kastades ned i ett gruvhål och mordförsöket på imamen i Strömsund är de enda jag kan komma på i modern historia.
Citera
2023-11-10, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annapanna65
Varför var de på fri fot hela januari? De kan ju ha förstört hur många bevis som helst?!

Där har ju funnits flertalet dokumenterade skador på flickan som absolut räckte för en häktning redan i december 2022.
Enl stämningsansökan Gripen 221226. Anhållen 221226. Frigiven 221228.
Anhållen i frånvaro 230131. Gripen 230201. Häktad 230203- .

Håller även med många här i tråden , att penetrering i vagina o anal med okänt föremål är en solklar våldtäkt.
Det känns som om åklagaren inte fixat grund för ett våldtäkts åtal. För dålig polis undersökning??
Vad var ett ”okänt föremål” som penetrerandes? Varför är inte detta föremål hittat? Finns det fler gärningsmän ? Jasmin har ju haft annonser för att sälja sex, är även flickan utnyttjad av pedofiler?
Känns tyvärr inte som om allt är korrekt undersökt..

Åklagarelände. Hon beskriver ju faktiskt en våldtäkt men vill inte ha det till en gärning. Smuts. Flickan har knappt överlevt OCH HON HAR BLIVIT VÅLDTAGEN.
Citera
2023-11-10, 05:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnebrylenius
Jag hoppas innerligt att både mamman och pappan får ett riktigt straff , när de sitter inspärrade. Då menar jag från andra interner,,,,, Vakterna tittar bort när pappan går till duschen, eller när mamman gör det... Sen får asen smaka på vedergällning. FY FAN vilka svin!
Mamman lär nog få det jobbigt. Det finns inga specialavdelningar för kvinnor på samma sätt som för män .
Citera
2023-11-10, 06:07
Medlem
När jag just har läst allt om paret A o P som torterade hans barn och tänkte att värre än så blir det inte... så kommer detta fall upp...och ja... värre blir det. Jag har i och för sig väntat på detta fall. Men... bara stämningsansökan gör ju att man tappar tron på mänskligheten.
I det förra fallet så visar P7 att pappan eventuellt lider av en allvarlig psykisk störning och i detta fall visar samma undersökning att mamman eventuellt lider av det samma.
Men i bägge fallen så finns det en förälder som inte misstänks lida av allvarlig psykisk störning.
Vad fan lider de då av?

Att jag inte kan sova hjälper inte de utsatta barnen men jag funderar över hur i helsike vi runt omkring kan missa att se vad som händer. Jag rannsakar mig själv och ser ändå inte runt omkring mig barn som inte verkar ha det bra.
Efter många år i skolvärlden och nu som pensionär undrar jag om det är jag som är blind eller om jag bara har och har haft "turen" att inte träffa på utsatta barn.

Jag funderar såklart över vilka av "mina" barn som kanske var utsatta för övergrepp. Jag vet inte. Men kanske de fanns där. Och jag missade att se dem. Kanske det var så.
Fortfarande så hjälper det inte dem att jag har svår att sova när jag tänker.

Jag tänker att vi alla måste vara vakna och reagera när grannens barn plötsligt försvinner eller bara blir osynliga. Vi måste reagera på förändringar hos våra grannar. Vi alla, du och jag, måste agera när vi ser saker som vi reagerar på.
Citera
2023-11-10, 06:28
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neutrogen
Herr Daniel Andersson, numera Inkvist har jag umgåtts med en gång i tiden. Jag avslutade umgänget för många år sedan då han blev ännu märkligare i beteendet än han redan var från början.

Jag tänkte försöka reda upp lite felaktigheter som cirkulerar, inte för att det ändrar på vad som har hänt utan för att få en så klar bild som möjligt över dessa människor.

Daniel har varit gift en gång tidigare. Med den kvinnan fick han 3 barn varav 2 nu är vuxna och myndiga.
Dessa barn gav han helt upp en tid efter att han träffade Jasmine, och har inte haft kontakt med dem alls sedan dess vad jag vet. Han ville bara umgås med sin nya familj - familjen han redan hade var inte vatten värd.
De 3 första barnen fick utstå mycket gapande och skrikande i hemmet under sin uppväxt, anmälningarna till socialen var frekventa redan då.

När skilsmässan var i slutskedet eller var klar träffade han Jasmine och de blev ganska snart ett par och Daniel flyttade då till henne i Eslöv. Det tog inte långt tid innan hon blev gravid då hon som vi alla vet inte använder preventivmedel. Inte han heller för den delen, vilket är väldigt märkligt då han absolut inte ville ha mer än 2 barn.

Hur är då Daniel som person?
Han hade redan då många narcissistiska drag. (Jag är ingen psykolog, men jag har mycket erfarenhet tyvärr.)

- Osäker på sig själv och sina förmågor (sånt lyser igenom efter en tid), men har absolut inga inlärningssvårigheter. "Kan om han vill".
- Skryter mer än gärna om vad han har gjort och kan. Ogillar starkt att bli motbevisad när han har fel.
- Sätter sig själv och sina känslor före allt annat, vilket blev mer och mer tydligt ju längre umgänget pågick
- Pratar gärna om vad han Ska göra när "allt ordnar sig" - något som aldrig har hänt eller kommer att hända

Daniel är mångsidig om han vill. Men han vill inte. Han är arbetsskygg och har alltid varit det. Yrken han har haft är bland annat: lastbilschaufför, lokalvårdare, personlig assistent, begravningsentreprenör mfl.
Dock har han bara arbetat några månader åt gången för att sedan sitta hemma framför datorn 24/7 och skrika på ungarna nått år eller två, tills a-kassan har tagit slut.
Han har ambitiösa och stora drömmar som av förklarliga skäl inte uppnås.

Det skrevs att Daniel ser ut som en missbrukare på bilderna. Fullt förståeligt men sanningen är att efter sin gastric-bypass så rasade han i vikt och ansiktet sjönk ihop. Det tillsammans med tvivelaktig munhygien ger en skev bild. Inget annat än alkohol hade funnits i hans liv . Nu vet jag inte.

Jasmine hade 2 barn när hon träffade Daniel (S samt M). Daniel är alltså INTE far till M, men kan ha adopterat honom då den biologiska fadern verkade vara helt ute ur bilden.

Vad jag vet om Jasmine är att hon som väldigt ung blev sprut-missbrukare. Tog sig ur detta, men försökte dämpa sin ångest med annat än narkotika.
Även hon har gjort en gastric-bypass, men har lyckats gå både upp samt ner i vikt rejält efter denna.
En mycket trasig själ redan från unga år som inte har lärt sig att hantera sina egna känslor.
Något jag har upplevt är att Jasmine har betydligt mer självinsikt än vad Daniel har, samt var öppen om sin egen problematik till viss del.

Snabb sammanfattning:
- Daniel har tidigare aldrig rört något starkare än alkohol.
- Jasmine var sprut-missbrukare som tonåring.
- Daniel har totalt 7 barn med 2 olika kvinnor.
- Jasmine har totalt 6 barn med 3 olika män.

Frågor på detta?

Jag kommer att skriva mer här, och då min egen teori om vad som har hänt och ev. varför, samt eget tyckande.

Notera att jag absolut INTE försvarar dessa monster till människor. Jag känner sådant stort hat att jag har mardrömmar om detta.

Intressant information om dessa vidriga personer.
Det fanns alltså redan orosanmälningar i hans förra äktenskap angående hans/deras barn.
Senast redigerad av Lilett 2023-11-10 kl. 06:46.
Citera
2023-11-10, 06:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Arnebrylenius
Jag hoppas innerligt att både mamman och pappan får ett riktigt straff , när de sitter inspärrade. Då menar jag från andra interner,,,,, Vakterna tittar bort när pappan går till duschen, eller när mamman gör det... Sen får asen smaka på vedergällning. FY FAN vilka svin!
Svenska fängelser fungerar inte som på amerikanska filmer.

Att sånt här kan hända under så lång tid är beklämmande. Svensken är patetiskt konflikträdd.
Vi tittar alltid bort för att rädda vårat eget skinn.
Jag skäms å allas vägnar!

Det här handlar alltså om TVÅ föräldrar som plågat sitt barn i samförstånd. Inte ”bara” det barnet, utan alla barn de har är nu skadade för livet. Hur kan man bli så sjuk som de här ”föräldrarna ”?!

Vad vet man om deras bakgrund?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in