Citat:
Ursprungligen postat av
sooo-angry
Hahaha, lysande (och fängslande) berättelse. Man vill absolut höra mer.

Du låter lika poetisk som Lysturken (tror jag det var?) som skrev en utmärkt beskrivelse/berättelse om Candymans hus (om hur "de sista dropparna av morgonsäden slogs av mot taket" osv). SÅ jäkla roligt. Läste om texten flera gånger och bara skratta så jag grät.

Så jäkla sjukt- och roligt. Men jag tror lysturken blev avstängd.

Förresten är jag inte en "Herr" - utan "Dam".

Ursäkta mig damen för val av fel pronomen.
Lysturken är ett litterärt geni och jag har flertalet gånger läst det han författat här i tråden!
Många av de här underligaste kufarna finns det någonting mörkt och diffust över som, tyvärr, är gräsligt underhållande. På samma sätt som exempelvis i ”Morran och Tobias” exponeras social misär, bara att det i Dumpens sammanhang är taget direkt ur verkligheten. Man tror knappt sina ögon över hur självinsiktsbefriade och knäppgöka vissa av dem är, något som inspirerar till målande beskrivningar.
Andra är tragiska och berör mig något så oerhört. Inte deras personliga öde utan sättet de förstör för deras anhöriga på. Jag läste exempelvis i tråden att #296:s bostad låg ute till försäljning och jag fick lov att titta. Vilket oerhört vackert hem hans sambo lagt timmar på att skapa och som hon nu tvingas sälja

Jag hoppas verkligen hon har förstående människor i sin omgivning som tar hand om henne på bästa sätt.