2023-07-11, 17:49
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PoljeX
De får se massor.
Du har ju helt missat vad problemet nu handlar om.

Ja, fast frågan är ju då vem som bestämmer VILKA kroppar som ska visas upp. Vilka kriterier går man på? Går det bra om det är en uteliggare som har blivit mördad? En tjej som har vuxit upp med en ensam mamma och rymt från ett HVB-hem? En kvinna som arbetar som städerska?
Citera
2023-07-11, 19:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag är emot hela fenomenet med skadestånd från statskassan till anhöriga, såvida det inte handlar om att familjeförsörjaren har gått bort. Men att man ska kunna berika sig på sitt barns, sin flick-/pojkväns eller sitt syskons död, det tycker jag är snuskigt rent ut sagt. Walls pojkvän fick ju nej från domstolen också, även de drog gränsen där.

Vad hjälpte det att Madsens namn inte nämndes? Det blev ju bara fånigt.

Visst, Lorck passade på att tjäna en hacka medan järnet var varmt - men han var inte anhörig till offret. Och dessutom bidrog han faktiskt med kunskap - det gjorde inte de löjliga filmproduktionerna. Jag lärde mig mycket ur den boken. Den handlade inte bara om Madsen och Nautilus, utan även om ubåtar och militärubåtar i allmänhet. Väldigt intressant, faktiskt.
Ja DU lärde dig, då gick det bra.

Vad har föräldrarna tjänat ang filmen där Madsen uteslöts?

Med tanke på ditt resonemang om empati ang Kims vedervärdiga lidande så hade jag fråga:
"Vad tror du egentligen att empati innebär?"

För jag begrep öht inte din kommentar:

"Fast ska man springa runt och ha empati hela tiden med alla människor man inte träffat, utan bara läst om i tidningen, så blir man ju sjuk till sist."

Inte denna heller. Menar du att de som suktat efter den vidriga Madsen har visat empati?
Eller menar du att du förstår lokföraren, kriminalvårdaren, Curpen, Cammilla och kallar det empati?

" För att sedan inte tala om, ifall det finns kärlekshormoner med i spelet... Att kunna förstå detta, är också "empati"! "
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Tack och lov för det… 🙏🏼

Sannolikt lär Madsen heller aldrig få någon förläggare.

Vilken förläggaare skulle vilja dra sitt namn i den skit det skulle medföra att ge ut
Madsens memoarer…
Eller hur. Totalt utskämd via att ha sponsrat Danmarks skamfläck.
Han har verkligen satt dem på kartan redan, de flesta är nog tacksamma över att de sett över regelverket nu så att han i huvudsak för sitta och prata med sig själv..
Han och Curpen inbillade sig väl att han skulle framstå som ett geni och inte sexualsadist som tänder på kapade huvuden...
Citera
2023-07-11, 19:57
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja DU lärde dig, då gick det bra.

Vad har föräldrarna tjänat ang filmen där Madsen uteslöts?

Med tanke på ditt resonemang om empati ang Kims vedervärdiga lidande så hade jag fråga:
"Vad tror du egentligen att empati innebär?"

För jag begrep öht inte din kommentar:

"Fast ska man springa runt och ha empati hela tiden med alla människor man inte träffat, utan bara läst om i tidningen, så blir man ju sjuk till sist."

Inte denna heller. Menar du att de som suktat efter den vidriga Madsen har visat empati?
Eller menar du att du förstår lokföraren, kriminalvårdaren, Curpen, Cammilla och kallar det empati?

" För att sedan inte tala om, ifall det finns kärlekshormoner med i spelet... Att kunna förstå detta, är också "empati"! "

Eller hur. Totalt utskämd via att ha sponsrat Danmarks skamfläck.
Han har verkligen satt dem på kartan redan, de flesta är nog tacksamma över att de sett över regelverket nu så att han i huvudsak för sitta och prata med sig själv..
Han och Curpen inbillade sig väl att han skulle framstå som ett geni och inte sexualsadist som tänder på kapade huvuden...

De fick ersättning för att de medgav att filmen gjordes. Det diskuterades då när det begav sig.

Jag menar bara att man inte kan sörja alla främmande människor, som man bara läst om i tidningen. Det är ett konstigt krav du ställer på människor. Och dessutom blir det alltid en gradient i sådana fall, där vissa främmande människor anses förtjäna mer sorg. Vita barn förtjänar mest sorg, därefter unga vita kvinnor, sedan lite äldre vita kvinnor + unga och gamla (men inte medelålders) vita män... den socioekonomiska statusen spelar också in. När ett ungdomsgäng sparkar ihjäl en uteliggare blir folk inte alls lika upprörda, som om det är en ung medelklasskvinna med villauppväxt och universitetsstudier i bagaget som går åt. O.s.v.. Empatin är inte kravlös, utan pytsas ut i förhållande till var offret står på skalan.

Ja, det verkar konstigt att du inte kan förstå, att en människa som är förälskad inte beter sig riktigt rationellt. Det är väl inte så svårt att förstå? Vi skulle ha varit utdöda, om inte särskilt våra förmödrar blivit tokförälskade, och därför varit beredda att lämna sina föräldrar och syskon och barndomsvänner och kanske aldrig se dem igen, för att följa med den man de älskade.
Senast redigerad av Merwinna 2023-07-11 kl. 20:42.
Citera
2023-07-11, 20:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
De fick ersättning för att de medgav att filmen gjordes. Det diskuterades då när det begav sig.
Nej, det är inget jag drar mig till minnes. Jag vet dock att du gjorde stor affär av det hela. Lorck sponsrade du däremot.
Citat:
Jag menar bara att man inte kan sörja alla främmande människor, som man bara läst om i tidningen. Det är ett konstigt krav du ställer på människor.
Men snälla nån.
Det är inte vilken rubrik som helst i media, som om man skummat genom en tidning.

Normala människor känner medlidande för Kim per automatik pga av att det är förfärligt det hon blev utsatt för.

Som sexualsadist har han maximal kontroll nere i ubåten, det är väl inte svårt att leva sig in i paniken när han binder henne och står med sin förbannade hobbykniv?
En ung kvinna som berövas all framtid.
.
"Empatin är inte kravlös, utan pytsas ut i förhållande till var offret står på skalan."

Det låter mer som om du inte begriper dess innebörd. Empati är inlevelseförmåga.

Ang spoilern.
För övrigt tänker nog inte de flesta normala öht på nån hudfärg. Vem som helst, som hamnat i klorna på äckliga Madsen, hade det varit jävligt synd om.
Du fattar väl vilket vider han är?

När hemlösa Gica sparkades ihjäl var det stor uppmärksamhet.
Problemet åligger nog media i mångt och mycket, hur ett fall uppmärksammas öht.
Resten åligger nog de som har fördomar som ledstjärna. Att folk är olika värda.
Citat:
Ja, det verkar konstigt att du inte kan förstå, att en människa som är förälskad inte beter sig riktigt rationellt.
Detta är inte empati. Vem som helst begriper - med logiken - att en förälskad är just exakt irrationell.

Om man VET att han är en psykopat och pervers mördare då krävs det nog en väldigt hög grad självbedrägeri för att tråna efter en sån som Madsen, för normalt är det rakt inte.
Citat:
Det är väl inte så svårt att förstå? Vi skulle ha varit utdöda, om inte särskilt våra förmödrar blivit tokförälskade, och därför varit beredda att lämna sina föräldrar och syskon och barndomsvänner och kanske aldrig se dem igen, för att följa med den man hon älskade.
Släpp evolutionen och kom in i matchen.

Det här handlar om personer som vet att han torterat, mördat, styckat - och är psykopat.
Att han manipulerar och öht inte begriper vad tex empati är och att han ljuger när han säger att han älskar nån.

Att han blir kåt på halsavskärningar.
Öhhh...
Senast redigerad av develi 2023-07-11 kl. 20:41.
Citera
2023-08-17, 22:06
Medlem
Finns motsvarighet till FUP att tillgå?
Citera
2023-08-17, 22:40
Medlem
Alonens avatar
Denne Madsen… Om jag har förstått rätt så är han diagnosticerad psykopat och sexualsadist.

Fy fan, hoppas han aldrig kommer ut.
Citera
2023-10-02, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeddyKazcinsky
Har du hittat något? Är också intresserad av den.
Citera
2023-10-02, 13:50
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Jontek10
Har du hittat något? Är också intresserad av den.

FUP blir inte offentlig i Danmark när den blir klar, utan i stället kommer den informationen med i domen när domen har fallit. Domen i detta mål har tidigare funnits länkad till här i tråden i elektronisk form, men jag testade den länken nu och den fungerar inte längre. Så ni får maila till Byretten (tingsrätten) i Köpenhamn och beställa den i pappersform. Kostar mellan 200 och 300 kronor.
Citera
2023-11-10, 20:40
Medlem
develis avatar
Nu tycks galningen ha stämt Storstrøm fängelset för att han inte får ta emot kvinnliga besök.

Artikeln i Ekstrabladet är bakom betalvägg men uppgifterna ses via en annan sida.

"Flere kvinder må ikke besøge Peter Madsen: Nu har han sagsøgt fængslet

Den livstidsdømte fange har sagsøgt Storstrøm Fængsel, da han mener, at der er sket et brud på hans menneskerettigheder."
https://dk.newsner.com/kendte-og-kongelige/flere-kvinder-maa-ikke-besoege-peter-madsen-nu-har-han-sagsoegt-faengslet/?amp=1&_gsa=1&_js_v=a9&usqp=mq331AQIUAKwASCAAgM=

Det finns en ny med i bilden som heter Petrine.

Han har även smugglat ut brev till en kvinna i 20-årsåldern (oklart om det är samma) och lovat att han ska gifta sig med henne.
Det fick han böter för.

Hon i sin tur försökte se läcker ut då han senast var i rätten - log, böjde sig fram och knäppte upp de översta knapparna på sin skjorta.

Omg...
Citera
2023-11-10, 21:58
Bannlyst
Citat:

Själv klart har jag det.
https://gofile.io/d/F1RQX3
Citera
2023-11-13, 13:10
Medlem
Lao Tzus avatar
Varför är alla nordiska kvinnor så här?

Trots att man nu vet……….

Citat:
Knäppte upp blusen

Kvinnorna står på kö för att träffa Kim Walls mördare, det vill danska staten sätta stopp för. Peter Madsen har därför dragit fängelset inför rätta. Några älskarinnor var på plats i domstolen, bland annat för att förföra den danske uppfinnaren

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WRGALa/kvinnorna-koar-for-att-traffa-peter-madsen
Citera
2023-11-13, 13:26
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Varför är alla nordiska kvinnor så här?

Trots att man nu vet……….

Det är väl inget typiskt just för nordiska kvinnor? Peter Madsen kan vara charmig när han vill, trots att han är kort och inte särskilt muskulös, och som sagt har ett grovt brott på sitt samvete. Alla incels som INTE har ett grovt brott på sitt samvete, och därför borde ha bättre chanser hos kvinnovärlden än PM, skulle kunna studera honom och lära sig av hur han gör!

(Sedan kan det säkert finnas sjuka kvinnor som går igång på JUST ATT han begått det brottet, och så tror jag tyvärr att det var med Jenny C. som han var gift med ett par år. Men dessa är inte i majoritet i sådana här fall.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in