2023-11-10, 20:58
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Till viss del, men det finns gränser för hur man får bete sig om man vill vistas i möblerade rum med vuxna människor.

Precis. Hans egen mor och syster avslöjade honom som en notorisk lögnare, att han redan sedan barnsben haft svårt att hålla sig till sanningen. En sak att barn drar en nödlögn men växa upp och bli en man och ha rykte om sig att vara opålitlig.... då är karaktären körd. När jag talar med mina barn om uppfostran så säger jag till dem att är de lögnare kommer de vara ensamma hela livet, för vem vill umgås eller ha en relation av något slag med en lögnare.

G-hjon skriver böcker som riktar sig till pojkar i tonåren. Han är nog själv fast där mentalt. Minns när jag för många år sedan åkte till återvinningsstationen och slängde alla hans böcker i containern. Även om jag betalat för dem och bidragit till hans förmögenhet kändes det skönt att rensa ut skiten från biblioteket och se dem ligga bland allt annat skärp där de hör hemma. Jag ursäktar mig med att jag inte begrep bättre på 80/90-talet när jag köpte/fick dem.

Släng in en komodovaran och efter 30 minuter en anakonda i rummet också så är jag med.

Vissa? När till och med hans mor och syster offentligt säger att G-hjo haft problem att hålla sig till sanningen så säger det allt.

Va, kan det stämma?

G-hjo är en landsförrädare och GW vurmar för massinvandringen så de är båda två kassa i mina ögon.
Att Guillous morsa och syster intr vill tvätta byken offentligt är inte konstigt. Hur många familjer av äldre snitt försöker inte förneka familjära problem, tragedier, relationsmisshandel etc? Guillous familj är knappast den första att göra det .
Citera
2023-11-10, 21:42
Medlem
Zaedrewss avatar
Leif GW har nämnt att de som det alltid gör när man blir osams handlar om pengar. GW enligt honom själv tröttnade på att skapa pengar till Guillou. Sedan insåg GW att han fick absolut noll tillbaka från Guillou då denna var en värdelös författare.
Citera
2023-11-10, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Om du har sett eller läst Ondskan.
JG säger att den delvis är självbiografisk.
Vem i denna serie tror du är
-Snyggast
-Starkast
-Snabbast
- Stryktåligast
- Gängledare ( Ponti nätverket) 😉
Han får bruden. Snabbast i bassängen och starkast i ringen.
Såklart JG karaktär.
Världens mest självgoda person har nog svårt att behålla vänner.

Ja, behovet av att framhäva sig själv med överdrifter/lögner är ganska tydligt hos JG. Jag lägger mitt bett på att JG:s uppblåsta ego är huvudorsaken till konflikten, påeldat utav GW:s nästan lika uppblåsta dito. It's a case of "this town aint big enough for the two of us"
Citera
2023-11-10, 22:04
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Leif GW har nämnt att de som det alltid gör när man blir osams handlar om pengar. GW enligt honom själv tröttnade på att skapa pengar till Guillou. Sedan insåg GW att han fick absolut noll tillbaka från Guillou då denna var en värdelös författare.
Hur mycket pengar man har beror inte på hur bra författare man är. Däremot spelar det in hur bra böckerna säljer. Jag har aldrig läst något av Guillou eftersom jag inte tror att jag skulle uppskatta honom, men jag tvivlar inte på hans förlags uppgift om att han sålt 13 miljoner bara i Sverige. https://www.piratforlaget.se/jan-guillou/fakta-om-jan-guillou/

Tror inte GW slår honom på det området.
Citera
2023-11-10, 22:26
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...
Hur mycket pengar man har beror inte på hur bra författare man är. Däremot spelar det in hur bra böckerna säljer. Jag har aldrig läst något av Guillou eftersom jag inte tror att jag skulle uppskatta honom, men jag tvivlar inte på hans förlags uppgift om att han sålt 13 miljoner bara i Sverige. https://www.piratforlaget.se/jan-guillou/fakta-om-jan-guillou/

Det var något GW hävdade. Att han hjälpt honom med skrivandet och det gett Guillou miljoner. För enligt GW Guillou kan inte på egen hand skriva skit.

Om sant eller ej. Ondskan, Arn osv har säkert gett Guillou lite kosing. Dock har han ju aldrig slagit internationellt vilket kanske vittnar om hans brister.
Citera
2023-11-10, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sesus
-
JG är en spion, terroristsympatisör och vänsterextrem svamlare.
Ingen vettig människa vill ha sånna galningar runt sig.

https://en.wikipedia.org/wiki/Jan_Guillou#The_IB_affair

Jan Guillou är hur man än vrider och vänder på saken en mycket populär författare. Produktiv dessutom och kan skriva om vitt skilda ämnen. T.ex Arn böckerna och Ondskan var bra. Han är helt juste även om han medvetet kan verka provokativ och gillar att röra om i grytan. Som sagt var är han en av Sveriges bästa författare. Även GW skriver f.ö. bra
Citera
2023-11-10, 22:32
Medlem
Därför att båda är senila alkoholister
Citera
2023-11-10, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Att Guillous morsa och syster intr vill tvätta byken offentligt är inte konstigt. Hur många familjer av äldre snitt försöker inte förneka familjära problem, tragedier, relationsmisshandel etc? Guillous familj är knappast den första att göra det .
Jaja, som skolan han gick i var rena rama blodbad fast det är bara Guillou som kommer med dessa anklagelser? Men de andra vill väl inte "tvätta boken offentligt"? Nä, varför tro på hundratals andra, MÅSTE ju vara kommunisten Guillou som talar sanning..
Citera
2023-11-10, 22:37
Medlem
För inte sååå länge sedan avslöjades det att JG:s kollega, glömt vad han hette (han blev mördad i det mörkaste av afrika) var den som till säpo berättat om JG:s kontakter med KGB, det var då de blev oense. Om huruvida det var landsförräderi eller inte.

Inget annat!

Arne Lemberg hette han. JG trodde han var hans bäste vän. Han fick dock "kalla fötter" och tyckte själv att allt gått över styr. Därför tjallade han. JG blev nog rätt paff då han ssm fick reda på varifrån infon kommit. Han pratar nog inte längre gott om sin forne bästa vän.
Senast redigerad av Ddagen 2023-11-10 kl. 22:50.
Citera
2023-11-10, 22:39
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pax80
Jan Guillou är hur man än vrider och vänder på saken en mycket populär författare. Produktiv dessutom och kan skriva om vitt skilda ämnen. T.ex Arn böckerna och Ondskan var bra. Han är helt juste även om han medvetet kan verka provokativ och gillar att röra om i grytan. Som sagt var är han en av Sveriges bästa författare. Även GW skriver f.ö. bra
-
Ondskan var grym.
Nu handlar det ju inte om honom som författare utan varför de blev osams.
Citera
2023-11-10, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BekraftadNeger
Kan bara instämma. En självgod kommunist. GW är skön däremot.

En OT-fråga, hur kan Guillou se något överhuvudtaget med ögonlocken konstant nedfällda?
Hur fan kan folk fortfarande tycka den där narcissistiska pösmunken är "skön"? TyNej, de där två är väldigt lika, därför det skar sig. Två besserwissers som främst älskar ljudet av sin egen röst.
Citera
2023-11-10, 22:51
Medlem
-HoneyBadger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...

Jag tror GW slår honom med hästlängder när det gäller att förvalta det de tjänat ihop iaf, det ryktas att Guillou lägger allt han tjänat genom åren på kistbotten bara, i form av vanliga bankkonton..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in