Citat:
Jag med. Inte av kassörskan på ICA, men av män i min omgivning (som innefattar både attraktiva och intressanta samt oattrktiva och ointressanta män). Men jag lever ju i en bubbla där jag har intalat mig själv att det är bättre att vara singel. Liksom att även du lever i en bubbla där du har intalat dig själv att det är bättre att vara i en relation. Ingen av oss har kunnat bevisa vem som har rätt, det är bara teorier egentligen. Men kom ihåg att DIN teori gäller för DIG, MIN gäller för MIG. För mig har jag inte lyckats bevisa motsatsen heller.
Jag har levt i denna bubbla förr, när jag var i övre tonåren (och kanske inte hade så starka förutfattade meningar som senare). Men har annars levt i denna bubbla sedan jag var 24, då ensam (av eget beslut) med en bebis. Vad du försöker tala om för mig var att jag då hade varit singel en längre period och dejtade/träffade/knullade runt med så många dåliga män att jag tröttnade och bestämde mig för detta istället - för att det inte fanns några bättre alternativ.
Nej, det var inte alls så det gick till
. Hänvisar vidare diskussioner om detta till PM…
11 år senare för jag fortfarande fram samma resonemang (som ju gäller MIG - glöm inte bort det!). Jag har fortfarande inte träffat, dejtat eller knullat runt med massa dåliga, eller oattraktiva eller ointressanta män som får mig att tröttna. Har under dessa år träffat/dejtat EN kille, som INTE var oattraktiv eller ointressant. (Värt att nämna: Har fått desto fler inviter från män jag inte har funnit attraktiva eller intressanta…).
Du ser…Med det som nämndes ovan är jag härmed villig att ändra mig till: Händer det så händer det. Men jag är fortfarande inte motiverad att anstränga mig, söka och försöka hitta någon. Anledningar mm kan jag bara hänvisa till PM.
Du lever också i en bubbla där du intalar sig själv att det är bättre att leva i en relation. Vem av oss som lever i en fantasi kan ingen av oss, eller någon annan, avgöra åt oss eller bestämma för oss. Om man får vara krass har du ju inte lyckats hitta någon att leva i en relation med än - trots det du nämner. (Varför är du inte ihop med tjejen från ICA då t ex?!)
Vad som är bäst kan man väl diskutera i evigheter utan att komma fram till något vettigt. Och du får självklart behålla din ståndpunkt: du hade hellre levt i en relation. Men kom ihåg att det gäller för DIG - i ditt liv.
Men detta väcker uppenbarligen något större i dig, annars hade du inte kommit med personliga påhopp (jo då, du med…) och projiceringar till tjejer som yttrar att de lever bra och lyckligt ensamma.
Kan inte svara för de andra, bara för mig själv. Men du vill uppenbarligen få det till att jag har tröttnat (vilket inte stämmer…), inte har förmågan att attrahera bra män (stämmer inte heller…) eller inte har kunnat på något annat sätt och därför gett upp. Detta stämmer åtminstone inte in på mig 🤷♀️.
Det är uppenbart att du bara vill trycka ned och såga tjejer som inte har samma livssyn som dig. Du har ju uppenbarligen inte lyckats attrahera någon bra, attraktiv och intressant tjej själv. Du är en av landets mest åtråvärda män och borde således ha träffat en jävla massa tjejer vid det här laget. Varför lyckas du inte själv?
Jag har levt i denna bubbla förr, när jag var i övre tonåren (och kanske inte hade så starka förutfattade meningar som senare). Men har annars levt i denna bubbla sedan jag var 24, då ensam (av eget beslut) med en bebis. Vad du försöker tala om för mig var att jag då hade varit singel en längre period och dejtade/träffade/knullade runt med så många dåliga män att jag tröttnade och bestämde mig för detta istället - för att det inte fanns några bättre alternativ.
Nej, det var inte alls så det gick till
. Hänvisar vidare diskussioner om detta till PM…11 år senare för jag fortfarande fram samma resonemang (som ju gäller MIG - glöm inte bort det!). Jag har fortfarande inte träffat, dejtat eller knullat runt med massa dåliga, eller oattraktiva eller ointressanta män som får mig att tröttna. Har under dessa år träffat/dejtat EN kille, som INTE var oattraktiv eller ointressant. (Värt att nämna: Har fått desto fler inviter från män jag inte har funnit attraktiva eller intressanta…).
Du ser…Med det som nämndes ovan är jag härmed villig att ändra mig till: Händer det så händer det. Men jag är fortfarande inte motiverad att anstränga mig, söka och försöka hitta någon. Anledningar mm kan jag bara hänvisa till PM.
Du lever också i en bubbla där du intalar sig själv att det är bättre att leva i en relation. Vem av oss som lever i en fantasi kan ingen av oss, eller någon annan, avgöra åt oss eller bestämma för oss. Om man får vara krass har du ju inte lyckats hitta någon att leva i en relation med än - trots det du nämner. (Varför är du inte ihop med tjejen från ICA då t ex?!)
Vad som är bäst kan man väl diskutera i evigheter utan att komma fram till något vettigt. Och du får självklart behålla din ståndpunkt: du hade hellre levt i en relation. Men kom ihåg att det gäller för DIG - i ditt liv.
Men detta väcker uppenbarligen något större i dig, annars hade du inte kommit med personliga påhopp (jo då, du med…) och projiceringar till tjejer som yttrar att de lever bra och lyckligt ensamma.
Kan inte svara för de andra, bara för mig själv. Men du vill uppenbarligen få det till att jag har tröttnat (vilket inte stämmer…), inte har förmågan att attrahera bra män (stämmer inte heller…) eller inte har kunnat på något annat sätt och därför gett upp. Detta stämmer åtminstone inte in på mig 🤷♀️.
Det är uppenbart att du bara vill trycka ned och såga tjejer som inte har samma livssyn som dig. Du har ju uppenbarligen inte lyckats attrahera någon bra, attraktiv och intressant tjej själv. Du är en av landets mest åtråvärda män och borde således ha träffat en jävla massa tjejer vid det här laget. Varför lyckas du inte själv?
Absolut.
Jag påstår att anledningen du är singel är för att du inte funnit en man du anser är tillräckligt intressant att spendera tid med och som samtidigt vill spendera tid med dig.
Detta säger ju sig självt, det är inget jag behöver argumentera för. Men att du inte själv kan erkänna det säger en del. Då blir du snarare ett exempel för andra än någon som deltar i diskussionen.
Detta är upp till dig om du vill erkänna eller inte, jag kan inte tvinga dig.
Du blir exempel på en kvinna i förnekelse.
Att du använder fantasi som sanning och dessutom rättfärdigar personangrepp genom detta säger en hel del om hur din psykologi fungerar.
Är inte intresserad av att han en privat diskussion men någon som beteer sig så.
Men vi kan också dra slutsatser som att en kvinna som beteer sig så aldrig någonsin skulle kunna attrahera de mest attraktiva och intressanta männen i samhället.
Först och främst kan vi ju anta att du inte träffat de mest intressanta männen. (Du vill inte ens ge exempel på en man du anser är väldigt intressant, vilket bevisar att du undviker ämnet av en anledning, att det avslöjar att du inte ens känner till särskilt intressanta män). Ja du använder ursäkten att de kan känna igen dig, men rimligtvis borde du ha ett endaste exempel på en intressant man i liknande kaliber som du inte känner om du nu är så rätt för att inte förbli anonym.
Du kan inte ens beskriva personliga egenskaper som gjorde dessa intressanta män du träffat så intressanta och attraktiva?
Sen är det klart att relationer är centrala i människans liv. Inte minst för allmän stimulans och kärlek i ens liv.
Att du inte gillar relationer till andra människor tyder snarare på någon form av negativitet och psykisk ohälsa hos dig, detta kan vi också diskutera, om det vore så att du var öppen för diskussion. Men det är du tyvärr inte. Så då använder vi dig som ett exempel istället.
Hur tror du egentligen människan existens fortskrids? Genom relationer som sedan blir till graviditeter.
Menar du att din kropp öht hade kunnat existera utan mänskliga relationer hos dina förfäder?