2023-11-10, 19:56
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Jag med. Inte av kassörskan på ICA, men av män i min omgivning (som innefattar både attraktiva och intressanta samt oattrktiva och ointressanta män). Men jag lever ju i en bubbla där jag har intalat mig själv att det är bättre att vara singel. Liksom att även du lever i en bubbla där du har intalat dig själv att det är bättre att vara i en relation. Ingen av oss har kunnat bevisa vem som har rätt, det är bara teorier egentligen. Men kom ihåg att DIN teori gäller för DIG, MIN gäller för MIG. För mig har jag inte lyckats bevisa motsatsen heller.

Jag har levt i denna bubbla förr, när jag var i övre tonåren (och kanske inte hade så starka förutfattade meningar som senare). Men har annars levt i denna bubbla sedan jag var 24, då ensam (av eget beslut) med en bebis. Vad du försöker tala om för mig var att jag då hade varit singel en längre period och dejtade/träffade/knullade runt med så många dåliga män att jag tröttnade och bestämde mig för detta istället - för att det inte fanns några bättre alternativ. Nej, det var inte alls så det gick till . Hänvisar vidare diskussioner om detta till PM…

11 år senare för jag fortfarande fram samma resonemang (som ju gäller MIG - glöm inte bort det!). Jag har fortfarande inte träffat, dejtat eller knullat runt med massa dåliga, eller oattraktiva eller ointressanta män som får mig att tröttna. Har under dessa år träffat/dejtat EN kille, som INTE var oattraktiv eller ointressant. (Värt att nämna: Har fått desto fler inviter från män jag inte har funnit attraktiva eller intressanta…).

Du ser…Med det som nämndes ovan är jag härmed villig att ändra mig till: Händer det så händer det. Men jag är fortfarande inte motiverad att anstränga mig, söka och försöka hitta någon. Anledningar mm kan jag bara hänvisa till PM.

Du lever också i en bubbla där du intalar sig själv att det är bättre att leva i en relation. Vem av oss som lever i en fantasi kan ingen av oss, eller någon annan, avgöra åt oss eller bestämma för oss. Om man får vara krass har du ju inte lyckats hitta någon att leva i en relation med än - trots det du nämner. (Varför är du inte ihop med tjejen från ICA då t ex?!)

Vad som är bäst kan man väl diskutera i evigheter utan att komma fram till något vettigt. Och du får självklart behålla din ståndpunkt: du hade hellre levt i en relation. Men kom ihåg att det gäller för DIG - i ditt liv.

Men detta väcker uppenbarligen något större i dig, annars hade du inte kommit med personliga påhopp (jo då, du med…) och projiceringar till tjejer som yttrar att de lever bra och lyckligt ensamma.

Kan inte svara för de andra, bara för mig själv. Men du vill uppenbarligen få det till att jag har tröttnat (vilket inte stämmer…), inte har förmågan att attrahera bra män (stämmer inte heller…) eller inte har kunnat på något annat sätt och därför gett upp. Detta stämmer åtminstone inte in på mig 🤷‍♀️.

Det är uppenbart att du bara vill trycka ned och såga tjejer som inte har samma livssyn som dig. Du har ju uppenbarligen inte lyckats attrahera någon bra, attraktiv och intressant tjej själv. Du är en av landets mest åtråvärda män och borde således ha träffat en jävla massa tjejer vid det här laget. Varför lyckas du inte själv?

Absolut.

Jag påstår att anledningen du är singel är för att du inte funnit en man du anser är tillräckligt intressant att spendera tid med och som samtidigt vill spendera tid med dig.

Detta säger ju sig självt, det är inget jag behöver argumentera för. Men att du inte själv kan erkänna det säger en del. Då blir du snarare ett exempel för andra än någon som deltar i diskussionen.

Detta är upp till dig om du vill erkänna eller inte, jag kan inte tvinga dig.

Du blir exempel på en kvinna i förnekelse.

Att du använder fantasi som sanning och dessutom rättfärdigar personangrepp genom detta säger en hel del om hur din psykologi fungerar.

Är inte intresserad av att han en privat diskussion men någon som beteer sig så.

Men vi kan också dra slutsatser som att en kvinna som beteer sig så aldrig någonsin skulle kunna attrahera de mest attraktiva och intressanta männen i samhället.

Först och främst kan vi ju anta att du inte träffat de mest intressanta männen. (Du vill inte ens ge exempel på en man du anser är väldigt intressant, vilket bevisar att du undviker ämnet av en anledning, att det avslöjar att du inte ens känner till särskilt intressanta män). Ja du använder ursäkten att de kan känna igen dig, men rimligtvis borde du ha ett endaste exempel på en intressant man i liknande kaliber som du inte känner om du nu är så rätt för att inte förbli anonym.

Du kan inte ens beskriva personliga egenskaper som gjorde dessa intressanta män du träffat så intressanta och attraktiva?

Sen är det klart att relationer är centrala i människans liv. Inte minst för allmän stimulans och kärlek i ens liv.
Att du inte gillar relationer till andra människor tyder snarare på någon form av negativitet och psykisk ohälsa hos dig, detta kan vi också diskutera, om det vore så att du var öppen för diskussion. Men det är du tyvärr inte. Så då använder vi dig som ett exempel istället.

Hur tror du egentligen människan existens fortskrids? Genom relationer som sedan blir till graviditeter.

Menar du att din kropp öht hade kunnat existera utan mänskliga relationer hos dina förfäder?
Citera
2023-11-10, 20:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Absolut.

Jag påstår att anledningen du är singel är för att du inte funnit en man du anser är tillräckligt intressant att spendera tid med och som samtidigt vill spendera tid med dig.

Detta säger ju sig självt, det är inget jag behöver argumentera för. Men att du inte själv kan erkänna det säger en del. Då blir du snarare ett exempel för andra än någon som deltar i diskussionen.

Detta är upp till dig om du vill erkänna eller inte, jag kan inte tvinga dig.

Du blir exempel på en kvinna i förnekelse.

Att du använder fantasi som sanning och dessutom rättfärdigar personangrepp genom detta säger en hel del om hur din psykologi fungerar.

Är inte intresserad av att han en privat diskussion men någon som beteer sig så.

Men vi kan också dra slutsatser som att en kvinna som beteer sig så aldrig någonsin skulle kunna attrahera de mest attraktiva och intressanta männen i samhället.

Först och främst kan vi ju anta att du inte träffat de mest intressanta männen. (Du vill inte ens ge exempel på en man du anser är väldigt intressant, vilket bevisar att du undviker ämnet av en anledning, att det avslöjar att du inte ens känner till särskilt intressanta män). Ja du använder ursäkten att de kan känna igen dig, men rimligtvis borde du ha ett endaste exempel på en intressant man i liknande kaliber som du inte känner om du nu är så rätt för att inte förbli anonym.

Du kan inte ens beskriva personliga egenskaper som gjorde dessa intressanta män du träffat så intressanta och attraktiva?

Sen är det klart att relationer är centrala i människans liv. Inte minst för allmän stimulans och kärlek i ens liv.
Att du inte gillar relationer till andra människor tyder snarare på någon form av negativitet och psykisk ohälsa hos dig, detta kan vi också diskutera, om det vore så att du var öppen för diskussion. Men det är du tyvärr inte. Så då använder vi dig som ett exempel istället.

Hur tror du egentligen människan existens fortskrids? Genom relationer som sedan blir till graviditeter.

Menar du att din kropp öht hade kunnat existera utan mänskliga relationer hos dina förfäder?
Ja fast jag hade ju redan ett barn.

Jag förstår att man kanske inte fattar exakt hur det är att ha barn om man inte har det själv - var ju själv i samma situation som innan. Och för att man ska kunna ge sina barn, som ju redan har kommit till, så prioriterar man barnen och inte sig själv. (Jag är medveten om att väldigt många föräldrar inte har förstått den här biten, men jag gjorde i alla fall det från början.)

Jag är med på vad du menar. Du har inte barn, och för möjligheten att skaffa gäller att du finner någon att skaffa med. Men har man redan barn behöver man ju inte hitta någon mer i sitt liv. Det är själviskt att inte uppoffra den tiden och energin åt barnet istället! Barn har många behov som ska tillgodoses i flera år. Detta gäller också för människans existens ska kunna fortskrida: man tar hand om sina barn man redan har. Inte skaffar massa nya.
Citera
2023-11-10, 20:27
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ja fast jag hade ju redan ett barn.

Jag förstår att man kanske inte fattar exakt hur det är att ha barn om man inte har det själv - var ju själv i samma situation som innan. Och för att man ska kunna ge sina barn, som ju redan har kommit till, så prioriterar man barnen och inte sig själv. (Jag är medveten om att väldigt många föräldrar inte har förstått den här biten, men jag gjorde i alla fall det från början.)

Jag är med på vad du menar. Du har inte barn, och för möjligheten att skaffa gäller att du finner någon att skaffa med. Men har man redan barn behöver man ju inte hitta någon mer i sitt liv. Det är själviskt att inte uppoffra den tiden och energin åt barnet istället! Barn har många behov som ska tillgodoses i flera år. Detta gäller också för människans existens ska kunna fortskrida: man tar hand om sina barn man redan har. Inte skaffar massa nya.

Du framstår som väldigt ignorant och icke påläst.

Tror du t.ex. inte att ett barn mår bättre av att ha båda föräldrar närvarande?

Samt tror du inte att dessa två föräldrar ger ett bättre intryck och hälsosammare uppfostran om de både visar goda exempel på kärlek sinsemellan i vardagen?

Givetvis är det bra för att barn att ha två kärleksfulla föräldrar närvarande.

Att du inte ens inser eller värderar det tyder på en stor psykisk ohälsa hos dig.

Det inser du väl ändå själv?
Citera
2023-11-10, 20:38
Medlem
Dixit.gribbs avatar
Citat:
Vad menar du?

Anser du att det är seriöst att ligga med oseriösa män?

Men alltså snälla du måste vara tydlig med att kunna definiera vad oseriöst är för dig ens?

Du förstår väl att vi kommer inte nån vart om vi inte ens är enade om vad seriös och oseriös är.

Min erfarenhet är att där ingen större skillnad på att ligga med en så kallad ”seriös” och ”oseriös” man.
Citera
2023-11-10, 20:40
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dixit.gribb
Men alltså snälla du måste vara tydlig med att kunna definiera vad oseriöst är för dig ens?

Du förstår väl att vi kommer inte nån vart om vi inte ens är enade om vad seriös och oseriös är.

Min erfarenhet är att där ingen större skillnad på att ligga med en så kallad ”seriös” och ”oseriös” man.

Använder i regel ordbokens defintionen.

Gällande dejting anser jag att seriösa är de som vill ha en lång relation och inte ligger runt ytligt.

Detta trodde jag alla höll med om, men du har alltså har alltså en annorlunda åsikt.

Du säger:

Citat:
Min erfarenhet är att där ingen större skillnad på att ligga med en så kallad ”seriös” och ”oseriös” man

Utveckla gärna och dela med dig.

Måste väl vara som natt och dag tänker jag. Inte själva penetrationen utan beteendet efter.
Citera
2023-11-10, 20:57
Medlem
Dixit.gribbs avatar
Citat:
Använder i regel ordbokens defintionen.

Gällande dejting anser jag att seriösa är de som vill ha en lång relation och inte ligger runt ytligt.

Detta trodde jag alla höll med om, men du har alltså har alltså en annorlunda åsikt.

Du säger:

Utveckla gärna och dela med dig.

Måste väl vara som natt och dag tänker jag. Inte själva penetrationen utan beteendet efter.

Ditt första påstående är inte alls sant kan jag säga även om jag förstår vart du vill komma. Inte ligga på på första dejten och bla bla för att verka seriös och relations mogen och bla bla. Sanningen är ju att både tjejer och killar vill gärna ”prov köra” det ena o andra i sängen innan man väljer att utveckla relationen till annan nivå. Kemin måste ju vara superbra och sexlivet är en viktig del. Och detta kommer från en man som påstod att han ville inleda något seriöst med mig

Och gällande din andra fråga, jag träffade en man på en sexsida ( en riktig dirty sida för att skrämma dig ännu mer) vi skulle bara vara kk men det slutade med att vi blev tillsammans, den relationen höll i 6 år.

Gällande dejtsajt där dom ska framstå sig själva som seriösa killar att dom vill inleda något seriöst och vill ha barn inom närsta tiden, är jordnära och bla bla, när man sedan dejtar dessa seriösa, så råkar dom ha missat att få med att den ena hade ett barn, var inte klar med exet, eller ville dejta 5 tjejer samtidigt eller är inte sugen på något seriöst förhållande och bla bla. Så ja minst sagt så är dom oärliga men också definitionen av seriös är ju helt vimsig.
Citera
2023-11-10, 21:02
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dixit.gribb
Ditt första påstående är inte alls sant kan jag säga även om jag förstår vart du vill komma. Inte ligga på på första dejten och bla bla för att verka seriös och relations mogen och bla bla. Sanningen är ju att både tjejer och killar vill gärna ”prov köra” det ena o andra i sängen innan man väljer att utveckla relationen till annan nivå. Kemin måste ju vara superbra och sexlivet är en viktig del. Och detta kommer från en man som påstod att han ville inleda något seriöst med mig

Och gällande din andra fråga, jag träffade en man på en sexsida ( en riktig dirty sida för att skrämma dig ännu mer) vi skulle bara vara kk men det slutade med att vi blev tillsammans, den relationen höll i 6 år.

Gällande dejtsajt där dom ska framstå sig själva som seriösa killar att dom vill inleda något seriöst och vill ha barn inom närsta tiden, är jordnära och bla bla, när man sedan dejtar dessa seriösa, så råkar dom ha missat att få med att den ena hade ett barn, var inte klar med exet, eller ville dejta 5 tjejer samtidigt eller är inte sugen på något seriöst förhållande och bla bla. Så ja minst sagt så är dom oärliga men också definitionen av seriös är ju helt vimsig.

Det är ju skillnad i att pröva på sexuell kompatibilitet med någon som är seriös och någon som är oseriös.

Samt att man kan ta reda på om människan man dejtar är seriös eller inte innan man prövar sexuell kompatibilitet.

Där av sa jag att man framstår som oseriös, om man har sex med oseriösa män. Rätt enkel logik.
Citera
2023-11-10, 21:04
Bannlyst
Citat:
Du framstår som väldigt ignorant och icke påläst.

Tror du t.ex. inte att ett barn mår bättre av att ha båda föräldrar närvarande?

Samt tror du inte att dessa två föräldrar ger ett bättre intryck och hälsosammare uppfostran om de både visar goda exempel på kärlek sinsemellan i vardagen?

Givetvis är det bra för att barn att ha två kärleksfulla föräldrar närvarande.

Att du inte ens inser eller värderar det tyder på en stor psykisk ohälsa hos dig.

Det inser du väl ändå själv?
Jo självklart men inte på vilka villkor som helst. Om den akuta säkerheten för ena föräldern (eller vem vet: kanske även för barnets?), äventyras kan man inte väga det mot snack om ”nyttigheten i att ha två föräldrar närvarande”. Eller om den andre föräldern verkligen inte ÄR närvarande . Nog om det här, tänker inte vara mer exakt eller tydlig i vad jag menar nu utan ska du diskutera detta vidare kan du det i PM…

Självklart inser jag detta. Men jag inser också mycket mer, och det är att man inte ska stanna med en våldsam man.

Jag har ingen psykisk ohälsa . Du undviker själv att svara en massa frågor. Det kanske tyder på att du är psykiskt sjuk? Eller mentalt efterbliven? Förståndshandikappad och psykotisk
Citera
2023-11-10, 21:10
Medlem
styckets avatar
Citat:
Jo självklart men inte på vilka villkor som helst. Om den akuta säkerheten för ena föräldern (eller vem vet: kanske även för barnets?), äventyras kan man inte väga det mot snack om ”nyttigheten i att ha två föräldrar närvarande”. Eller om den andre föräldern verkligen inte ÄR närvarande . Nog om det här, tänker inte vara mer exakt eller tydlig i vad jag menar nu utan ska du diskutera detta vidare kan du det i PM…

Självklart inser jag detta. Men jag inser också mycket mer, och det är att man inte ska stanna med en våldsam man.

Jag har ingen psykisk ohälsa . Du undviker själv att svara en massa frågor. Det kanske tyder på att du är psykiskt sjuk? Eller mentalt efterbliven? Förståndshandikappad och psykotisk

du skrev så här tidigare:

Citat:
"Du lever också i en bubbla där du intalar sig själv att det är bättre att leva i en relation. Vem av oss som lever i en fantasi kan ingen av oss, eller någon annan, avgöra åt oss eller bestämma för oss. Om man får vara krass har du ju inte lyckats hitta någon att leva i en relation med än - trots det du nämner. (Varför är du inte ihop med tjejen från ICA då t ex?!)"

Du skrev att det inte är bättre att leva i en relation än icke... (Vilket jag aldrig påstått ens, återigen något framfantiserat från dig). Det kan påstått är att om du är singel är det för att du inte träffat en tillräckligt intressant partner än, alt att du inte kan attrahera en sådan.

Well jag kan hålla med om man inte har barn. Där finns nyanser.

Men har du barn (som du har) och där med bör utgå från det i ditt scenario.

Då är det bättre om du lever i en hälsosam relation. Kan du hålla med om det eller är det också för svårt att erkänna?

Annars blir du återigen ett exempel som en förnekande kvinna.

Men jo du har ju redan bevisat att du tror på dina egna fantasier och använder de som underlag för att vara otrevlig. Det är ju definitionen av psykisk ohälsa.
Citera
2023-11-10, 21:24
Avslutad
One thing is for sure, Stycket gillar utmaningar och gillar inte att förlora. Väldigt konkurrent inriktad

Och Roxic är envis som fan! Och kanske utan könsdrift eller är blivit bränt rejält och försöker övertyga sig själv att det är bättre att vara ensam och singel

Förlåt men om man har en man som man är glad för och har det bra med, då hade det varit störd att man hellre valde att leva singel.
Senast redigerad av Stalkerdelux 2023-11-10 kl. 21:26.
Citera
2023-11-10, 21:29
Medlem
Dixit.gribbs avatar
Citat:
Det är ju skillnad i att pröva på sexuell kompatibilitet med någon som är seriös och någon som är oseriös.

Samt att man kan ta reda på om människan man dejtar är seriös eller inte innan man prövar sexuell kompatibilitet.

Där av sa jag att man framstår som oseriös, om man har sex med oseriösa män. Rätt enkel logik.

Skev precis ett lång inlägg om att det har inte varit någon större skillnad mellan seriösa och oseriösa.

Dom seriösa är ju oseriösa. Precis som du är nu.
Citera
2023-11-10, 21:30
Bannlyst
Citat:
du skrev så här tidigare:

Du skrev att det inte är bättre att leva i en relation än icke... (Vilket jag aldrig påstått ens, återigen något framfantiserat från dig). Det kan påstått är att om du är singel är det för att du inte träffat en tillräckligt intressant partner än, alt att du inte kan attrahera en sådan.

Well jag kan hålla med om man inte har barn. Där finns nyanser.

Men har du barn (som du har) och där med bör utgå från det i ditt scenario.

Då är det bättre om du lever i en hälsosam relation. Kan du hålla med om det eller är det också för svårt att erkänna?

Annars blir du återigen ett exempel som en förnekande kvinna.

Men jo du har ju redan bevisat att du tror på dina egna fantasier och använder de som underlag för att vara otrevlig. Det är ju definitionen av psykisk ohälsa.
Men vad fan?! Ska DU tala om för mig vad som är bäst för mig??? Jag kanske inte prioriterar kärlek i livet så mycket som du verkar göra.

Nej, jag är inte ens av landets mest åtråvärda kvinnor. Det är du som är en av landets mest åtråvärda män 🤩 😘. Men det betyder inte att jag inte kan få någon om jag verkligen hade velat. Det hade däremot betytt att du skulle ha fått någon för länge sedan. Men det har du inte lyckats med. Varför? Svara gärna på det och förneka ingenting.

Varför skulle det vara bäst för att jag har barn? Ekonomiskt? Ja antagligen, men bara det då. Tänk på att jag inte ens har barnet 50%. Jag tror nog att barnet hellre vill umgås med mig då, och inte med någon ”morsans nya kille” som har flyttat in hos barnet utan att fråga vad barnet ville innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in