2023-11-10, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Under sändningen idag, så slog det mig (Som en örfil) Hela den här fredagens på spåret har fått något slags anpassning för journalisterna i buren, som är vana att resa och se sig om.

Vem fan visste om vad strandpromenaden i det plastiga övre medelklassghettot Nice heter ? Eller för den delen vad heter den lokala Nice varianten av en Aperitif ?

Näää. fan dra mig baklänges . Hur jäkla mycket Södermalmskt journalist reservattugg tål Sverige ???

GE PÅ SPÅRET TILLBAKA TILL SVENSKA FOLKET !!!!!
Vart ska resorna gå då? Gubbens gröt? Rakvattnet? Med häst och vagn?
Citera
2023-11-10, 21:02
Medlem
Ingen uppvisning av någon av burarna. Sporttjejen är tämligen olidlig, väldigt ointressant par på alla sätt och vis. Tråkiga, inte särskilt smarta (missa d'Or > Oro???) och lite sådär snäva, åtminstone hon.

Garplind den enda behållningen så här ett par program in på säsongen.
Citera
2023-11-10, 21:02
Medlem
miss-fires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av termometern
Hahaha, ja du har helt rätt!
Det värsta är väl att vi får tillbaka dubbelt upp nästa vecka. Då sätter han väl i sig ett helt julbord på bästa sändningstid.
Citera
2023-11-10, 21:03
Moderator
Dr Kings avatar
Oväntat svag insats av Kücükaslans. Det visar också att frågorna i På Spåret är något svårare än i Alla Mot Alla (där Jennifer presterar betydligt bättre).

Nu känns det väl nästan klart att årets final kommer att stå mellan Apelgrens och fjolårssegrarna Fritte och Marie.
Citera
2023-11-10, 21:03
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme

Edit: Vafan är Garplind bög?

Det är väl ändå den minst oväntade saken någonsin? Kändes uppenbart sedan första gången man såg honom.

Överlag ett ganska svagt avsnitt, inget av lagen imponerade direkt. Inga jätteroliga resmål heller dock.
Citera
2023-11-10, 21:06
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Det är väl ändå den minst oväntade saken någonsin? Kändes uppenbart sedan första gången man såg honom.

Överlag ett ganska svagt avsnitt, inget av lagen imponerade direkt. Inga jätteroliga resmål heller dock.
'
Enbart sett honom i På spåret, hade faktiskt inte trott han var gay om han inte sagt det. Min bögradar är nog kass.
Citera
2023-11-10, 21:10
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Märkligt överlappande frågor med Kulturfrågan Kontrapunkt, där ställde man ju också alldeles nyss frågor om Niki de Saint Phalles Miles Davis-staty, Strauss/Nietzsche/Zarathustra och Fernando Botero. Är frågorna så mödosamt framvärkta så att de måste användas i olika SVT-program?

Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Edit: Vafan är Garplind bög?

Varför skulle den otrevlige, charmlöse tråkmånsen annars ha tagits med? Det är ett familjeprogram och då måste HBTQ-inslagen finnas där.
Citera
2023-11-10, 21:11
Medlem
Jag tycker gott att resorna kunde få vara lite tystare och att bilderna skulle få agera ledtrådar i större utsträckning. Svårt såklart, men som frågorna är nu är det ju mest att vänta på någon fiffig ordvits (som ibland blir alldeles för lätt på höga poäng).

Tycker även att tiopoängare ska vara resultatet av väldigt nischad kunskap snarare än "rovdjur rustning"-Örnsköldsvik.
Citera
2023-11-10, 21:15
Avstängd
Crabby88s avatar
Vilken jävla skrämmande röst hon har , maja. Blev ju fan mörkrädd

Å en vårta nästan mitt i pannan?!

För fan
Citera
2023-11-10, 21:19
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna
Märkligt överlappande frågor med Kulturfrågan Kontrapunkt, där ställde man ju också alldeles nyss frågor om Niki de Saint Phalles Miles Davis-staty, Strauss/Nietzsche/Zarathustra och Fernando Botero. Är frågorna så mödosamt framvärkta så att de måste användas i olika SVT-program?
Det var ett sammanträffande som man undrar om det bara kan vara en slump ja. Kanske en besparingsåtgärd där de samkör lite mellan redaktionerna. Särskilt för Niki de Saint Phalles Miles Davis-staty kändes det som att På Spåret använde samma filmsekvenser som Kulturfrågan Kontrapunkt.
Citera
2023-11-10, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Oväntat svag insats av Kücükaslans. Det visar också att frågorna i På Spåret är något svårare än i Alla Mot Alla (där Jennifer presterar betydligt bättre).

Nu känns det väl nästan klart att årets final kommer att stå mellan Apelgrens och fjolårssegrarna Fritte och Marie.

Jennifer har god hjälp av Erik Blixt i AMA. Det är också betydligt fler frågor i AMA vilket gör att ett tapp kan hämtas hem enklare.. du kan även få poäng om motståndaren säger fel m.m.
Citera
2023-11-10, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna

Ja, oerhört märkligt. Men man kan ju se det som att man lär sig saker av att se Kontrapunkt (jag kunde ingen av konstnärerna när de var med där) och sedan kan man framstå som bildad i På spåret.

Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso2
Jag tycker gott att resorna kunde få vara lite tystare och att bilderna skulle få agera ledtrådar i större utsträckning. Svårt såklart, men som frågorna är nu är det ju mest att vänta på någon fiffig ordvits (som ibland blir alldeles för lätt på höga poäng).

Tycker även att tiopoängare ska vara resultatet av väldigt nischad kunskap snarare än "rovdjur rustning"-Örnsköldsvik.

Jag hade ryckt omedelbart på tio poäng och sagt Alicante utan att diskutera med min eventuella lagkompis. (Kaja = alika.) Och så hade man fått skämmas på bästa sändningstid, men jag tror det hade blivit bra TV om ett avsnitt hade börjat så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in