Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Eva mordet var ett "vanligt mord" bortsett från övervåldet, det är samma bakomliggande orsaker som det brukar vara, dvs något av följande: Svartsjuka, hämnd, sexuellt motiv, hat, makt/kontroll, triangeldrama, skuld/pengar/ eller för att tysta personen etc
Det ovanliga var väl att även hunden mördades i såna fall, Laban var knappast en aggressiv hund, snarare skygg och rädd av sig av det som framkommit i media.
Sprang Laban lös medan Eva var och hälsade på en "vän" ??
Man kan inte utesluta att Eva träffade någon på Bruket, möjligen behövde hon reda ut något innan hon skulle lämna Kramfors.
Laban ses springa 23.15, men sen inget mer. Eva och Laban kan därmed ha mördats långt efter 23.15 om det var så att Eva var på besök hos någon på Bruket eller Limstaområdet.
Eva kan också ha följt med till Bollstabruk och blivit mördad där och sedan dumpad i dungen nära sitt föräldrarhem mitt i natten.
PAB passar in på både PG, AS, BÅ, samt PF, AF, BF.
Jag tror toyboyen hade en rejäl
Pudelfrilla, precis som sin mor
Att mördaren viker kläderna kan tyda på att hon mördades inomhus, möjligen på Bruket eller Bollstabruk.
Självklart skulle det kunna vara en ensam dåre som hatade Laban och Eva som kom för nära sanningen om drogerna.
Jag tror att Eva mördas ca 23.29, möjligen 23.21 som mordet på Olof Palme.