2023-11-10, 08:45
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeamAbrupto
"Kapitalgapet i Sverige kan sammanfattas ungefär så här:
💰 Män sitter på 99,5% av riskkapitalet
💰 Män äger ca 70% av de privata aktievärdena
💰 75% av entreprenörerna är män
💰 9 av 10 vd:ar i börsbolag är män 2023
💰 60 % av styrelseledamöterna är män"

https://twitter.com/KullJohanna/status/1722172596374884472
Arkiverad länk: https://archive.is/E9ZWt

Hon får rejält med mothugg i tråden men kritiken skrattas bort med emojisar som svar.

Vad är vitsen med att en sk "hållbarhetsansvarig" (vad fan gör en sådan?) sprider feministisk propaganda?

"Go woke go broke" är ju ett begrepp som fler blir varse ju mer "mångkultur" och feminism man försöker pådyvla sina kunder men Avanza kanske inte har insett det ännu?

Någon mer som funderar på att byta till Nordnet?

Hon bekräftar ju bara det som vi alla redan vet. Finns mängder av studier som visar att män är mer riskbenägna. Män har ett större intresse av den finansiella marknaden.

Vad är problemet?
Senast redigerad av AldoRaine 2023-11-10 kl. 08:48.
Citera
2023-11-10, 09:03
Medlem
kyrkstockens avatar
"Hållbarhetsansvarig". Ett hittepåjobb som bara belastar produktiva män.

Vad är AVanza? Ett kontor och några datorer?
Citera
2023-11-10, 09:10
Medlem
Mailmanss avatar
synd att hon gick ut med detta, Johanna är duktig annars.
Citera
2023-11-10, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoadToPerdition
Förstår fortfarande inte vad som är så provocerande?

Det var väntat
Citera
2023-11-10, 09:41
Medlem
happilappis avatar
Man kan väldigt enkelt tolka det som om att hon anser att det är problematiskt om man är en manlig kund hos avanza.

Vill hon att alla manliga kunder ska flytta från avanza eller vad är det hon vill uppnå med tweeten?
Citera
2023-11-10, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo det är kul när sådana som henne klagar. Skyhög lön. Fick säkert toppjobb direkt efter universitet för hon var ung och kvinna. Man tillsatte tom en egen roll för henne. Sedan tackar hon alltså att gå tokfeminist och skrämma bort män som investerare i Avanza bank...
Men främst för att hon inte är svensk.
Citera
2023-11-10, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nico77
Det saknar betydelse vad hon tycker, tänker eller gör. Hon existerar inte ens för mig.

Jag tror detta är rätt inställning.

Jag kan tycka det är trist och tråkigt att Avanza håller sig med en sådan som henne. Men varför ödsla energi på något så tråkigt/ointressant.
Citera
2023-11-10, 11:02
Medlem
slagghackas avatar
Tragiskt, uppenbart fortsätter svenska såkallade ”män” att hata kvinnor. Trodde vi hade kommit längre.

Man får inte ens presentera fakta och statistik utan att bemötas av ”män” med släta hjärnor och deras hat och hot.

Men det är väl samma typer som vanligt, incels som sitter ensamma, utan sunda relationer till kvinnor i sin omgivning.
Senast redigerad av slagghacka 2023-11-10 kl. 11:09.
Citera
2023-11-10, 11:24
Medlem
WatchItNows avatar
Jag hatar henne och avanza i övrigt är bra, jag har min depå där, men tydligen har de tvingats ta in en kvoteringskärring och man får bara ignorera henne.

Jag förstod detta redan första dagen hon anställdes så hon vet redan via email om vad jag tycker, från dag ett. Kan tänka mig att hon får ett och annat email.
Citera
2023-11-10, 11:49
Medlem
Tycker att Avanza främst borde hålla sig till att tjäna pengar och samtidigt få nöjda kunder, men ESG är väl ett krav idag.

Man har ju hört att hon är nån sorts feminist och klimatfanatiker i de poddar med henna som deltagarna jag har lyssnat på. Hon var även vara passivt aggressiv.
Citera
2023-11-10, 12:03
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slagghacka
Tragiskt, uppenbart fortsätter svenska såkallade ”män” att hata kvinnor. Trodde vi hade kommit längre.

Man får inte ens presentera fakta och statistik utan att bemötas av ”män” med släta hjärnor och deras hat och hot.

Men det är väl samma typer som vanligt, incels som sitter ensamma, utan sunda relationer till kvinnor i sin omgivning.

Ja, man kan inte se det annat än att hon agerar dragplåster för att få tag i kvinnors plånböcker genom att öppna ett konto på Avanza. Det borde vara uppenbart.

Men, också tydligt att strategin är "Kolla här, männen har så mycket mer makt och kapital" "

Man gör det till en könsfråga snarare än ger privatekonomiska tips. Och där kan det slå bakut , både hos män och kvinnor eftersom det känns inte riktigt seriöst av ett bolag som tjänar pengar på privat sparande. Hennes budskap är i grund och botten negativt och det vinner man inga nya kunder på.Vi får se framöver, när statistiken ramlar in.
Senast redigerad av Upplyften 2023-11-10 kl. 12:05.
Citera
2023-11-10, 12:25
Medlem
Intotherainbows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Hon bekräftar ju bara det som vi alla redan vet. Finns mängder av studier som visar att män är mer riskbenägna. Män har ett större intresse av den finansiella marknaden.

Vad är problemet?

Samma problem som funnits sedan urminnes.

Kvinnor vill ha saker utan att behöva jobba och ta ansvar. Och detta ska alltid uppnås på någon annans bekostnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in