2023-11-10, 05:20
Medlem
KingHisss avatar
Är ju den typiska jante avudsjukan som hon maskerar med feminism
Citera
2023-11-10, 05:57
Medlem
Hon glömde skriva att typ 90% i samhällets botten är män.
Citera
2023-11-10, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeamAbrupto
"Kapitalgapet i Sverige kan sammanfattas ungefär så här:
💰 Män sitter på 99,5% av riskkapitalet
💰 Män äger ca 70% av de privata aktievärdena
💰 75% av entreprenörerna är män
💰 9 av 10 vd:ar i börsbolag är män 2023
💰 60 % av styrelseledamöterna är män"

https://twitter.com/KullJohanna/status/1722172596374884472
Arkiverad länk: https://archive.is/E9ZWt

Hon får rejält med mothugg i tråden men kritiken skrattas bort med emojisar som svar.

Vad är vitsen med att en sk "hållbarhetsansvarig" (vad fan gör en sådan?) sprider feministisk propaganda?

"Go woke go broke" är ju ett begrepp som fler blir varse ju mer "mångkultur" och feminism man försöker pådyvla sina kunder men Avanza kanske inte har insett det ännu?

Någon mer som funderar på att byta till Nordnet?
Det är väl bara fakta i så fall? Men inte ska man väl lura kvinnor till att bli riskkapitalister eller företagsledare mot deras vilja?
Kvinnor är ju redan nu bättre investerare generellt sett då de undviker hög risk i större grad. Jag förstår inte varför man inte fokuserar på individen istället. Kvotering av alla dess slag är ett otyg.
Senast redigerad av Truefighter 2023-11-10 kl. 06:13.
Citera
2023-11-10, 06:16
Medlem
RoadToPerditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Att posta provocerande tweets och sen sätta på sig offerkofta måste vara överlägset vanligast hos feministkvinnor iaf.

Vad är provocerande?
Citera
2023-11-10, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoadToPerdition
Vad är provocerande?

Om du har sett vad hon häver ur sig skulle du se att hon bedriver en woke-agenda, hon skuldbelägger män för att de äger kapital i högre utsträckning än kvinnor och lobbar för att män måste dela med sig.

Det hon vägrar inse är att män har större aktieinnehav eftersom de i högre utsträckning investerar på börsen istället för att köpa fler par skor eller handväskor.

Denna woke är inget som jag som Avanza-kund vill stödja, enbart det faktum att de har anställt en "hållbarhetsansvarig" som jag avlönar är provocerande.
Citera
2023-11-10, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retarded8
Alla med pengar på Azanza borde vara väldigt försikta framåt. Detta är hur det börjar, snart kommer de införa olika avgifter på mäns konton som kommer överföras till kvinnors konton och liknande. Högre avgifter för män än för kvinnor och liknande. Detta är bara början!

Ja de kör ju redan premierat för småkunder upp till 50,000 kr, det är väl för att gynna fler kvinnor. Normalt sett brukar stora kunder gynnas just för att de är viktigare och genererar mer inkomster men Avanza kör tvärtom.
Citera
2023-11-10, 07:23
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Vad är vitsen med att en sk "hållbarhetsansvarig" (vad fan gör en sådan?) sprider feministisk propaganda?

Det är ännu en av alla oerhört tröttsamma "corporate pandering"-projekt, där företagen ska visa hur lyhörda de är för t.ex. miljörörelsens fantasier eller feministiska nidbilder av allt och alla.

På det senaste företaget jag jobbade fast, på en mellanchefsposition inom produktion, anställde man en bohemisk 35-årig blondin som "hållbarhetsdirektör" med en årslön på 1,6 miljoner kronor.

Jag sade upp mig rätt omgående därefter, men när jag 4 månader senare lämnade min tjänst hade hon, i stora drag, åstadkommit följande:

1. En oändlig ström av meningslösa gruppmail, där sådant som kvinnors ställning i arbetslivet, jämställdhet på företagets teambuildingar och förmaningar om att se på kvinnliga sökanden till olika operatörstjänster delgavs.

2. En intern kurs för alla ledare över 2 dagar som avhandlade hur total jämställdhet på arbetsplatsen skulle leda till miljömässiga förbättringar i förhållande till vår ISO 14001-certifiering. Oklart hur detta skulle gå till.

3. En stor andel frånvarodagar från arbetsplatsen för att delta på diverse meningslösa kurser och seminarium om hur kvinnor kan.
Citera
2023-11-10, 07:24
Medlem
Hållbarhet är vad man har valt att kalla det på svenska istället för ESG (environmental, social and governance)

Alltså det skit som BlackRock och Vanguard håller på med, där vita män ska diskrimineras bland annat
Senast redigerad av obey.cannibal 2023-11-10 kl. 07:37.
Citera
2023-11-10, 08:19
Medlem
Vad förvånad med en korkad ekonom. Jag kanske är mer oroad över att kvinnor är överrepresenterade i yrken där det inte går att tjäna en lön man kan leva på än att det finns för få mensmonster i en bolagsstyrelse som sen går in i väggen 5 månader senare av "toxisk arbetsplats".

Men vad vet jag, jag läste inte ekonomi så behövde faktiskt använda hjärnan under min utbildning. En utvilad hjärna kanske är bättre?
Citera
2023-11-10, 08:27
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Är det där ett trick hon kör med för att hennes folkgrupp ska bli fler på arbetplatsen?

*Hon bor i en kåk på 106kvm i Bromma med sin sambo som har ett ännu mer udda efternamn än vad hon har.

Jo det är kul när sådana som henne klagar. Skyhög lön. Fick säkert toppjobb direkt efter universitet för hon var ung och kvinna. Man tillsatte tom en egen roll för henne. Sedan tackar hon alltså att gå tokfeminist och skrämma bort män som investerare i Avanza bank...
Citera
2023-11-10, 08:37
Medlem
RoadToPerditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Om du har sett vad hon häver ur sig skulle du se att hon bedriver en woke-agenda, hon skuldbelägger män för att de äger kapital i högre utsträckning än kvinnor och lobbar för att män måste dela med sig.

Det hon vägrar inse är att män har större aktieinnehav eftersom de i högre utsträckning investerar på börsen istället för att köpa fler par skor eller handväskor.

Denna woke är inget som jag som Avanza-kund vill stödja, enbart det faktum att de har anställt en "hållbarhetsansvarig" som jag avlönar är provocerande.

Förstår fortfarande inte vad som är så provocerande?
Citera
2023-11-10, 08:43
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
"Kapitalgapet i Sverige kan sammanfattas ungefär så här:
💰 Män sitter på 99,5% av riskkapitalet
💰 Män äger ca 70% av de privata aktievärdena
💰 75% av entreprenörerna är män
💰 9 av 10 vd:ar i börsbolag är män 2023
💰 60 % av styrelseledamöterna är män"

https://twitter.com/KullJohanna/status/1722172596374884472
Arkiverad länk: https://archive.is/E9ZWt

Hon får rejält med mothugg i tråden men kritiken skrattas bort med emojisar som svar.

"Go woke go broke" är ju ett begrepp som fler blir varse ju mer "mångkultur" och feminism man försöker pådyvla sina kunder men Avanza kanske inte har insett det ännu?

Någon mer som funderar på att byta till Nordnet?

Johanna Kull är en sån som uppbär fet lön i utbyte mot nästan ingenting.

Jag kan garantera att hon är en sån som råkar komma in på kontoret 9:30, tar 1,5 timme lunch (jag hade lite ärenden så jag passade på) och går hem redan vid kl 14:30-15:00.

Jag har några sådana på mitt jobb. Vidriga människor allihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in