Citat:
Ursprungligen postat av
TeamAbrupto
Vad är vitsen med att en sk "hållbarhetsansvarig" (vad fan gör en sådan?) sprider feministisk propaganda?
Det är ännu en av alla oerhört tröttsamma "corporate pandering"-projekt, där företagen ska visa hur lyhörda de är för t.ex. miljörörelsens fantasier eller feministiska nidbilder av allt och alla.
På det senaste företaget jag jobbade fast, på en mellanchefsposition inom produktion, anställde man en bohemisk 35-årig blondin som "hållbarhetsdirektör" med en årslön på 1,6 miljoner kronor.
Jag sade upp mig rätt omgående därefter, men när jag 4 månader senare lämnade min tjänst hade hon, i stora drag, åstadkommit följande:
1. En oändlig ström av meningslösa gruppmail, där sådant som kvinnors ställning i arbetslivet, jämställdhet på företagets teambuildingar och förmaningar om att se på kvinnliga sökanden till olika operatörstjänster delgavs.
2. En intern kurs för alla ledare över 2 dagar som avhandlade hur total jämställdhet på arbetsplatsen skulle leda till miljömässiga förbättringar i förhållande till vår ISO 14001-certifiering. Oklart hur detta skulle gå till.
3. En stor andel frånvarodagar från arbetsplatsen för att delta på diverse meningslösa kurser och seminarium om hur kvinnor kan.