2023-11-09, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Ser man på hela säsongen (dvs CL-kval, WSL och Conti Cup) är Stina den i Arsenal som gjort flest mål (4 st)

Bra det!
Citera
2023-11-10, 08:22
Medlem
Alkibiadess avatar
Helgens ligaspel

WSL spelar alla sina matcher på söndag. Inga toppmatcher men en mittenmatch mellan Tottenham och Liverpool och ett bottenmöte mellan Bristol och Aston Villa som kan vara lite intressanta.

Manchester United – West Ham söndag 13.00
Tottenham – Liverpool söndag 13.30 Viaplay
Manchester City – Brighton söndag 14.00
Everton – Chelsea söndag 14.00
Bristol – Aston Villa söndag 15.00
Leicester – Arsenal söndag 19.45 TV10 och Viaplay

Chelsea storfavoriter mot Everton som är väldigt skade- och sjukdomsdrabbat just nu. Får Rytting Kaneryd och Musovic spela från start? Kaneryd gjorde ju mål förra matchen men beror väl lite på om Lauren James är skadad fortfarande. Björn fortsatt borta pga skada. Arsenal möter Leicester som överraskade i säsongsstarten och blir inte någon enkel match för Arsenal men som ändå naturligtvis är klara favoriter. Oklart hur Eidevall kommer utforma startelvan, flera av toppspelarna som Ilestedt, Russo, Little och Wälti vilades i cupmatchen mot Bristol och där Cooney-Cross och Kühl fick spela från start och gjorde det bra.

I Frauen Bundesliga kör man matcher fredag till söndag. Fredagsmatchen Frankfurt mot Leverkusen kanske den mest intressanta matchen, gäller att hänga på topplagen. Och blir det revansch för Wolfsburg.

Eintracht Frankfurt – Leverkusen fredag 18.30 Viaplay
Leipzig - Werder Bremen lördag 12.00
Essen - Nürnberg lördag 14.00
Wolfsburg – Freiburg söndag 14.00 Viaplay
Bayern München – Duisburg söndag 18.30 Viaplay
Köln – Hoffenheim måndag 19.30 Viaplay

I spanska ligan visas två matcher på DAZN youtubekanal, Real Madrid mot Real Sociedad fredag kl 19.00 och Villa Real mot Barcelona lördag kl 15.30.
Citera
2023-11-11, 23:27
Medlem
Citat:
I spanska ligan visas två matcher på DAZN youtubekanal, Real Madrid mot Real Sociedad fredag kl 19.00 och Villa Real mot Barcelona lördag kl 15.30.

Slutade 7-1 till Real Madrid och 6-0 för Barcelona, som nu får fokusera på veckans CL-matcher mot Chelsea respektive Benfica..
Citera
2023-11-12, 16:17
Medlem
Alkibiadess avatar
Chelsea vann mot Everton med 3-0. Kaneryd startade och stod för en assist till 2-0-målet som Kerr gjorde. Ingen Musovic i Chelseas mål. 1-1 mellan Tottenham och Liverpool, svenskbekantingen Ahtinen utgick tyvärr med en otäck knäskada. Brighton vann med 1-0 mot Manchester City efter en sent mål i typ 85:e minuten, det var Citys andra raka förlust. Manchester United vann övertygande med 5-0 mot West Ham. Om Arsenal vinner kvällsmatchen mot Leicester så går de rakt upp på till andraplatsen i ligan.

Wolfsburg vann med 4-0 mot Freiburg i tyska ligan, efter bla två mål av Pajor.
Senast redigerad av Alkibiades 2023-11-12 kl. 16:30.
Citera
2023-11-12, 21:13
Medlem
Beaver14s avatar
Leicester gör två mål i första halvlek och går till paus i ledning 2-0 mot Arsenal.

I andra halvlek har Arsenal gjort 4(!) mål på 15 minuter.
Citera
2023-11-12, 21:13
Medlem
Herrejistanes. Funderar på när jag senast såg 4st mål på 11 minuter. Fina helvita Arsenal är i högform. Dags för Stina Blackstenius att komma in och cementera segern med 7st snabba mål(om man nu ska fortsätta i hittillsvarande tempo) så det slutar 11-2.

Edit: Dubbla svenskor på ingående, Lina Hurtig på köpet!

Edit2: Ännu ett tillfälle där man önskar att Viaplay slutade vara så konsumentfientliga och släppte igenom engelska kommenteringen som alternativ, den hade varit roligare, antar att dom 2st i den, varav åtminstone en kvinna.
Edit7: Sky Sports Football gick den på, hittade jag till slut, i 1080p dessutom istället för Viaplay's 720p. Dubbla kvinnliga kommentatorer.

Edit3: Jag kan inte riktigt se att Leicester ska kunna vända denna förnedring, så jag laddar upp med svenska Andreas Carlsson & The Moonshine Band's countrylåt Girls Night Out i min HiFi för att fira vid slutsignalen, tidernas bästa girl power-låt! Så mycket damsport som jag kollar på så går den minst en gång om dagen här.

https://youtube.com/watch?v=BEU6tJLtDCM
https://music.apple.com/se/album/girls-night-out-single/1626794992
https://open.spotify.com/album/1VYQpylYzWpCDdThWMLquf

Edit4:
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
I andra halvlek har Arsenal gjort 4(!) mål på 15 minuter.
Om man nollade klockan vid första målet så tror jag fjärde kom innan 12'te minuten var över, så 11 minuter avrundar jag det fräckt till, som gammalt fan av Spinal Tap och världens säkraste bilmärke(deras volymkontroller går till 11).

BLACKSTENIUS!!! Vad var det jag nyss skrev!?

5st mål på 26 minuter, så snittet är nu nere på under ett mål var femte minut. Det får Eidevall ta ett snack med dom om efteråt.

Edit5: Skulle varit sanslöst roligt om Hurtig kunde fått sätta ett också och briljera med sin coola frilla.
Edit6: Hon sätter den i stolpen sekunderna efter jag skrev det.

Edit7: Oavsett slutresultatet, ett oväntat målkalas för brittiska favoritlaget ger en väldigt rolig avslutning på all damsport under sport-Söndagen. Dagens höjdpunkt ihop med Klara Andersson's heatseger i rallycrossen!

Edit8: HURTIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu gråter jag alltså. Hur ofta i livet får man allting man vill?

Edit9: Viaplay's snikenhet med att lägga matchen i en reklamkanal istället för att sända den kompletta feeden blåser ju kunderna på intervjuer, men det är mer på Sky Sports Football, hoppas på intervjuer med någon av svenskorna.
Senast redigerad av pumahunter 2023-11-12 kl. 22:10.
Citera
2023-11-12, 21:26
Avslutad
Blackstenius får gärna ösa på skott i landslagsspelen också
Citera
2023-11-12, 22:12
Medlem
Alkibiadess avatar
Galen match mellan Leicester och Arsenal. I första halvlek dåligt försvarsspel av Arsenal (åtminstone vid baklängesmålen), man kunde inte riktigt utnyttja svagheterna i Leicesters lag och man var inte tillräckligt kliniska i de chanser man fick. Läste lite kommentarer i sociala medier i halvtidspausen och som vanligt när det går dåligt för Arsenal så är det ett antal som kräver att Eidevall skall avgå. Leicesters försvarsspel brakade ihop i andra halvlek och Arsenal kunna bättre utnyttja deras svagheter och man var mer kliniska när man kom i klara lägen.

Fördelning av nationaliterna hos spelarna som gjorde mål för Arsenal idag: Kanada (Lacasse), England (Russo), Australien (Foord), Holland (Pelova) samt Sverige (Blackstenius, Hurtig). Cooney-Cross fick starta sin första match i WSL (lite småkänningar på Wälti och Little på Arsenals mittfält).
Citera
2023-11-13, 17:27
Medlem
SVT sänder Women's Champions League, totalt 13 st matcher (6 gruppspelsmatcher, 4 kvartsfinaler, 2 semifinaler samt finalen)..

Drar igång imorgon med Rosengård - Eintracht Frankfurt..

https://www.svt.se/sport/fotboll/svts-storsatsning-sander-womens-champions-league--z6c591
Senast redigerad av sportnorden12345 2023-11-13 kl. 17:29.
Citera
2023-11-13, 18:08
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
SVT sänder Women's Champions League, totalt 13 st matcher (6 gruppspelsmatcher, 4 kvartsfinaler, 2 semifinaler samt finalen)..

Drar igång imorgon med Rosengård - Eintracht Frankfurt..

https://www.svt.se/sport/fotboll/svts-storsatsning-sander-womens-champions-league--z6c591

Bra att de sänder men samtidigt blir det så trötta sändningar när SVT kör med en budgetversion.
Citera
2023-11-13, 19:32
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Bra att de sänder men samtidigt blir det så trötta sändningar när SVT kör med en budgetversion.
Håller inte med. Tungt med SVT, som ändå garanterar en miniminivå. Är jävligt trött på alla playtjänster och allt vad det kan vara.

Behåller de bara rättigheten till nästa säsong då Bajen ska kvala in så blir det fina fisken. Ska bli spännande att se matcher redan nu vilket man faktiskt kan då det är just SVT som sänder.

Mer SVT i sportsammanhang säger jag.
Citera
2023-11-13, 20:26
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Håller inte med. Tungt med SVT, som ändå garanterar en miniminivå. Är jävligt trött på alla playtjänster och allt vad det kan vara.

Behåller de bara rättigheten till nästa säsong då Bajen ska kvala in så blir det fina fisken. Ska bli spännande att se matcher redan nu vilket man faktiskt kan då det är just SVT som sänder.

Mer SVT i sportsammanhang säger jag.

Jag väljer alla gånger Viaplay framför SVT när det gäller damfotbollssändningar. Inget ont om Hanna Marklund men det märks när man bara sänder damfotboll lite då och då och när man sänder damfotboll varje vecka och dessutom sänder mästerskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in