Citat:
Ursprungligen postat av
sportnorden12345
Juventus - Roma 1-3
J: Grosso
R: Giugliano, Haavi, Viens
Har Viaplay's rättigheter till Serie A Femminile tagit slut? Minns inte när jag såg en match där senast. Minns däremot att Viaplay ofta hade tekniska problem med just som dom italienska dammatcherna.
Försöker annars kolla mer på Gjensidige Kvindeliga för att öva på danskan.
Roligast igår var Arsenal's seger, men annars tror jag OffTopic att internationella fotbollsfans nog hade varit imponerade av matchen mellan Hammarby och Häcken, och även publikens storlek och volym. Den sändes svenskkommenterat på Viaplay i Norge/Danmark/Finland/Island, men vet inte om den hittade ut mer i världen.
Två eftersläntrar-matcher idag på Viaplay, tyvärr inga svenskor i något av lagen, fast jag kommer starta upp båda två och ta mig en titt av princip:
Måndag 6 November
17.55-20.00 Gjensidige Kvindeliga, Kolding - Fortuna Hjørring
19.25-21.30 Frauen-Bundesliga, Werder Bremen - Frankfurt
Krockar tyvärr med WTA-finalerna, då dubbeln börjar kl. 19:30.
Citat:
Ursprungligen postat av
sportnorden12345
DAZN (Youtube) har nu även börjat sända från Saudi Women's Premier League..
Edit: Har inte ens fastnat för NWSL (amerikanska ligan), så det här blev mer ett konstaterande att man ändå har en damliga i Saudiarabien..
Jag vet inte hur du kollar eller om du märker när det är brister i streams, eller om du är lika känslig för det som mig, men DAZN's streams från NWSL är obegripligt dålig kvalitet på. Amerikansk TV-produktion och således borde default vara att skicka upp en 60 eller 59.94fps-feed till Youtube så det matchar deras låsta alternativ på bildfrekvenser, och allt borde funka perfekt, men NWSL-sändningarna är fulla av småryck som jag är oklar över varifrån dom härstammar, och för mig blir streamkvaliten så frustrerande så matcherna blir osebara.
Dom spanska matcherna på DAZN däremot är perfekta i 60fps, och jag tror även den Saudiska matchen jag hade på lite snabbt häromdagen såg ut som den skulle, eftersom jag lät den stå på i en enhet, det hade jag inte gjort om den haft frame rate-mismatch.