2023-11-05, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I1a
När det kommer till svenska spelare så spelar Magdalena Eriksson för FC Bayern just nu i deras match mot Wolfsburg, där Bayern leder med 2 mål

Magda och Bayern leder Frauen-Bundesliga nu, matchen slutade 2-1 till slut..

Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Citys målvakten Kieting hade ingen bra dag på jobbet. Osäkra ingripande, framförallt när hennes backlinje spelade bakåt till henne. Orsakade en straff i första halvlek som hon visserligen räddade men sedan dundertabben som gav Blackstenius läge när hon bara behövde slå in bollen i tomt mål. Nödvändigt med tre poäng för Arsenal, Chelsea leder nu tabellen med 13 poäng, om Tottenham vinner mot Everton (de leder med 1-0 i halvtid) så får de 12 poäng, sedan kommer City och Arsenal på 10 poäng. United kan gå upp på 11 poäng om de vinner senare ikväll. Liverpool och Leicester kan gå upp på 10 poäng om något av dessa lag vinner sin match (de spelar mot varandra).

Tycker Ilestedt var bra idag. Väldigt många varningar idag.

Bedrövlig målvaktsinsats, men kul att Blackstenius var på hugget när chansen dök upp!

Liverpool vann med 2-1 och hänger på topplagen..
Citera
2023-11-05, 22:00
Medlem
Alkibiadess avatar
Manchester United fick bara 2-2 mot Brighton och det var nära att Brighton faktiskt vann med 2-1 men domaren ville verkligen ge United chansen att kvittera med tanke på hur han hanterade tilläggstiden. Även om United hade många chanser i första halvlek när Brightons målvakt storspelade så tycker jag United var en klar besvikelse.
Citera
2023-11-05, 23:12
Medlem
Resultaten från dagens 3 st seriefinaler:

Bayern - Wolfsburg 2-1
BM: Dallmann, Buhl
W: Oberdorf

Paris FC - Lyon 1-6 (!)
PFC: Dufour
OL: Le Sommer 2, Hegerberg 2, Däbritz, Diani

Juventus - Roma 1-3
J: Grosso
R: Giugliano, Haavi, Viens
Citera
2023-11-06, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Juventus - Roma 1-3
J: Grosso
R: Giugliano, Haavi, Viens
Har Viaplay's rättigheter till Serie A Femminile tagit slut? Minns inte när jag såg en match där senast. Minns däremot att Viaplay ofta hade tekniska problem med just som dom italienska dammatcherna.

Försöker annars kolla mer på Gjensidige Kvindeliga för att öva på danskan.

Roligast igår var Arsenal's seger, men annars tror jag OffTopic att internationella fotbollsfans nog hade varit imponerade av matchen mellan Hammarby och Häcken, och även publikens storlek och volym. Den sändes svenskkommenterat på Viaplay i Norge/Danmark/Finland/Island, men vet inte om den hittade ut mer i världen.

Två eftersläntrar-matcher idag på Viaplay, tyvärr inga svenskor i något av lagen, fast jag kommer starta upp båda två och ta mig en titt av princip:

Måndag 6 November

17.55-20.00 Gjensidige Kvindeliga, Kolding - Fortuna Hjørring
19.25-21.30 Frauen-Bundesliga, Werder Bremen - Frankfurt

Krockar tyvärr med WTA-finalerna, då dubbeln börjar kl. 19:30.

Citat:
DAZN (Youtube) har nu även börjat sända från Saudi Women's Premier League..

Edit: Har inte ens fastnat för NWSL (amerikanska ligan), så det här blev mer ett konstaterande att man ändå har en damliga i Saudiarabien..
Jag vet inte hur du kollar eller om du märker när det är brister i streams, eller om du är lika känslig för det som mig, men DAZN's streams från NWSL är obegripligt dålig kvalitet på. Amerikansk TV-produktion och således borde default vara att skicka upp en 60 eller 59.94fps-feed till Youtube så det matchar deras låsta alternativ på bildfrekvenser, och allt borde funka perfekt, men NWSL-sändningarna är fulla av småryck som jag är oklar över varifrån dom härstammar, och för mig blir streamkvaliten så frustrerande så matcherna blir osebara.

Dom spanska matcherna på DAZN däremot är perfekta i 60fps, och jag tror även den Saudiska matchen jag hade på lite snabbt häromdagen såg ut som den skulle, eftersom jag lät den stå på i en enhet, det hade jag inte gjort om den haft frame rate-mismatch.
Citera
2023-11-06, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Har Viaplay's rättigheter till Serie A Femminile tagit slut? Minns inte när jag såg en match där senast. Minns däremot att Viaplay ofta hade tekniska problem med just som dom italienska dammatcherna.

Försöker annars kolla mer på Gjensidige Kvindeliga för att öva på danskan.

Roligast igår var Arsenal's seger, men annars tror jag OffTopic att internationella fotbollsfans nog hade varit imponerade av matchen mellan Hammarby och Häcken, och även publikens storlek och volym. Den sändes svenskkommenterat på Viaplay i Norge/Danmark/Finland/Island, men vet inte om den hittade ut mer i världen.

Två eftersläntrar-matcher idag på Viaplay, tyvärr inga svenskor i något av lagen, fast jag kommer starta upp båda två och ta mig en titt av princip:

Måndag 6 November

17.55-20.00 Gjensidige Kvindeliga, Kolding - Fortuna Hjørring
19.25-21.30 Frauen-Bundesliga, Werder Bremen - Frankfurt

Krockar tyvärr med WTA-finalerna, då dubbeln börjar kl. 19:30.

Jag vet inte hur du kollar eller om du märker när det är brister i streams, eller om du är lika känslig för det som mig, men DAZN's streams från NWSL är obegripligt dålig kvalitet på. Amerikansk TV-produktion och således borde default vara att skicka upp en 60 eller 59.94fps-feed till Youtube så det matchar deras låsta alternativ på bildfrekvenser, och allt borde funka perfekt, men NWSL-sändningarna är fulla av småryck som jag är oklar över varifrån dom härstammar, och för mig blir streamkvaliten så frustrerande så matcherna blir osebara.

Dom spanska matcherna på DAZN däremot är perfekta i 60fps, och jag tror även den Saudiska matchen jag hade på lite snabbt häromdagen såg ut som den skulle, eftersom jag lät den stå på i en enhet, det hade jag inte gjort om den haft frame rate-mismatch.

Viaplay sänder åtminstone inte några matcher från Serie A Femminile den här säsongen, känns inte som intresset kan ha varit alltför stort heller, trots flera svenskor i ligan..

Tja, danska ligan är ju definitivt bättre än Saudi-ligan iaf, sedan väcks minnen till Umeå IK:s storhetstid när man läser att Fortuna Hjörring och Frankfurt lirade ikväll!

Absolut så, våran svenska liga (OBOS Damallsvenskan) håller hög kvalité och Hammarbys fans bidrog till en stämning som håller världsklass inom damfotbollen..

Om Bajen vinner SM-guld och kvalar in till CL-gruppspelet nästa säsong, så kan det nog bli rätt häftig inramning också, vilket då även kommer uppmärksammas mer ute i Europa och övriga världen!

Jag är garanterat inte lika känslig (eller kunnig) som dig angående bildkvalitén, men märker också av dessa ryck, dock är det inte helt avgörande för mig..

Såg förresten delar från nattens semifinaler i NWSL-slutspelet, där både regerande mästarna (Portland Thorns) och seriesegrarna (San Diego Wave) fick stryk, så finalen kommer att spelas mellan sjätteseedade NJ/NY Gotham FC och fjärdeseedade OL Reign..
Senast redigerad av sportnorden12345 2023-11-06 kl. 22:20.
Citera
2023-11-07, 22:05
Avstängd
StigHelmutts avatar
jajjemen, där trampade vi på en öm tå
Citera
2023-11-08, 22:20
Medlem
Alkibiadess avatar
Filippa Angeldal gjorde 1-0 för Manchester City mot Liverpool i Continental Cup (ligacupen) i en svängig match som slutade 4-3 till City.
Citera
2023-11-09, 01:36
Medlem
Enligt spansk media, så har Nathalie Björn (Everton) givit sitt samtycke till Real Madrid, vilket gör att mycket talar för en transfer i januari!

Även tyskan Sophia Kleinherne (Frankfurt) ska vara på "marängernas" radar..
Senast redigerad av sportnorden12345 2023-11-09 kl. 01:40.
Citera
2023-11-09, 20:34
Avslutad
Hurtig och Blackstenius från start i Arsenals match mot Bristol City ikväll
Citera
2023-11-09, 22:01
Medlem
Alkibiadess avatar
Arsenal hade bytt ut nio spelare jämfört med startelvan mot Manchester City. Blackstenius och Hurtig startade medan Ilestedt var på bänken. Bristol spelade 5-4-1 så inte så lätt för Arsenal att komma till klara lägen. Startade gjorde också Cooney-Cross och Kühl, Cooney-Cross har bara spelat 5 minuter mot Liverpool och detta var Kühls första match för säsongen. Blackstenius hade ett bortdömt offsidemål i första minuten och gjorde 3-1 i nästsista minuten. Arsenal gjorde en bra första halvlek men slappnade av lite för mycket i andra halvlek när Bristol kom i en del farliga attacker.
Citera
2023-11-09, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I1a
Hurtig och Blackstenius från start i Arsenals match mot Bristol City ikväll

Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Arsenal hade bytt ut nio spelare jämfört med startelvan mot Manchester City. Blackstenius och Hurtig startade medan Ilestedt var på bänken. Bristol spelade 5-4-1 så inte så lätt för Arsenal att komma till klara lägen. Startade gjorde också Cooney-Cross och Kühl, Cooney-Cross har bara spelat 5 minuter mot Liverpool och detta var Kühls första match för säsongen. Blackstenius hade ett bortdömt offsidemål i första minuten och gjorde 3-1 i nästsista minuten. Arsenal gjorde en bra första halvlek men slappnade av lite för mycket i andra halvlek när Bristol kom i en del farliga attacker.

Kul att Stina gjorde mål, alltid viktigt för anfallare!
Citera
2023-11-09, 22:09
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Kul att Stina gjorde mål, alltid viktigt för anfallare!

Ser man på hela säsongen (dvs CL-kval, WSL och Conti Cup) är Stina den i Arsenal som gjort flest mål (4 st)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in