2023-10-18, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krösus Sork
Någon av United och PSG kommer ju inte heller få spela CL.

Manchester United var oseedade i lottningen, då de inte har några tidigare resultat i europaspelet att falla tillbaka på..

Liknande med Paris FC (dålig europaranking), men det hindrade ju inte dem från att slå ut seedade Wolfsburg ikväll..
Citera
2023-10-18, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Tror inte det dröjer många veckor eller som längst fram till jul innan "WEL" skapas. Dvs Womens Europa League, där man första turneringen bjuder in Wolfsburg, Arsenal, PSG/Man U, samt något lag till och kör en första inofficiell variant i början av 2024.

Och nästa säsong spelas en "riktig" turnering där en del förlorare ur WCL-kvalet hamnar samt att några länder får rena WEL-kvalplatser. Kan t ex innebär att en 4:e plats i Damallsvenskan i höst ger en kvalplats till det nyskapade WEL.

Att så här många "storlag" har rykt i kvalet blir startskottet. Herr har 3 turneringar och dam kommer få sin 2:a väldigt snart. Det är jag helt säker på.

Ja, Europa League lär komma på damsidan, det är bara en tidsfråga..
Citera
2023-10-18, 21:04
Medlem
Krösus Sorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Wolfsburg - Paris FC tillhör "League Path", medan Cluj - Slavia Prag ingår i "Champions Path"..

Citat:
Manchester United var oseedade i lottningen, då de inte har några tidigare resultat i europaspelet att falla tillbaka på..

Liknande med Paris FC (dålig europaranking), men det hindrade ju inte dem från att slå ut seedade Wolfsburg ikväll..
Tusen tack för det, jag är på banan igen.
Citera
2023-10-18, 21:12
Medlem
Alkibiadess avatar
Manchester United kvitterar men direkt efter så gör PSG 2-1. Och utökar till 3-1.

Är ju inte omöjligt att Sverige kommer ha fler lag i gruppspelet än England.
Senast redigerad av Alkibiades 2023-10-18 kl. 21:21.
Citera
2023-10-18, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Manchester United kvitterar men direkt efter så gör PSG 2-1. Och utökar till 3-1.

Nä, så blir det nog, en mycket bra kväll för svensk fotboll!

2 st svenska klubblag i CL-gruppspelet, väldigt roligt och räknar med att det höjer intresset för turneringen här i Sverige..
Citera
2023-10-18, 22:13
Medlem
Stefan4s avatar
Man United är riktigt bra, men hade inte riktigt flytet med sig ikväll medan PSG var effektiva.

Baltimores 3-1 mål ur död vinkel borde dock Earps ha tagit. Senare i andra halvlek fick United även ett nickmål tveksamt bortdömt för någon förseelse och på övertid hade man ett skott i stolpen och Geyse blev serverad mitt i straffområdet efter en omställning, men sköt rakt på täckande försvarare.
Citera
2023-10-18, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades

Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Man United är riktigt bra, men hade inte riktigt flytet med sig ikväll medan PSG var effektiva.

Baltimores 3-1 mål ur död vinkel borde dock Earps ha tagit. Senare i andra halvlek fick United även ett nickmål tveksamt bortdömt för någon förseelse och på övertid hade man ett skott i stolpen och Geyse blev serverad mitt i straffområdet efter en omställning, men sköt rakt på täckande försvarare.

CL-titlar på damsidan:
Frauen-Bundesliga (tyska ligan) 9 st
D1 Arkema (franska ligan) 8 st
OBOS Damallsvenskan (svenska ligan) 2 st
Liga F (spanska ligan) 2 st
WSL (engelska ligan) 1 st

Flest antal klubblag i CL 23/24:
Frankrike (3 st), Tyskland (2), Spanien (2), Sverige (2), England (1), Tjeckien (1), Österrike (1), Portugal (1), Italien (1), Nederländerna (1), Norge (1)
Senast redigerad av sportnorden12345 2023-10-18 kl. 22:33.
Citera
2023-10-18, 22:33
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Stor dag för svensk klubbfotboll eller kanske egentligen det vi har rätt att förvänta oss. Damallsvenskan är ju fortfarande sjätterankat ( tror jag) i Europa.

Ännu större vore det naturligtvis om något av de svenska lagen kunde ta sig vidare till utslagsspelet. Jag tror faktiskt att Häcken kan göra det om lottningen till gruppspelet går deras väg lite grann.

Finns några nya besked om Rubenssons skada? Hon lär behövas när det drar ihop sig.
Citera
2023-10-18, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Stor dag för svensk klubbfotboll eller kanske egentligen det vi har rätt att förvänta oss. Damallsvenskan är ju fortfarande sjätterankat ( tror jag) i Europa.

Ännu större vore det naturligtvis om något av de svenska lagen kunde ta sig vidare till utslagsspelet. Jag tror faktiskt att Häcken kan göra det om lottningen till gruppspelet går deras väg lite grann.

Finns några nya besked om Rubenssons skada? Hon lär behövas när det drar ihop sig.

Inför lottningen till gruppspelet:

Pot 1
Barcelona (ESP)
Lyon (FRA)
Bayern (GER)
Chelsea (ENG)

Pot 2
PSG (FRA)
Slavia Prag (CZE)
Real Madrid (ESP)
Rosengård (SWE)

Pot 3
St. Pölten (AUT)
Benfica (POR)
Häcken (SWE)
Roma (ITA)

Pot 4
Ajax (NED)
Paris FC (FRA)
Eintracht Frankfurt (GER)
Brann (NOR)

Edit: Slavia Prag (pot 2) och Brann (pot 4) hade varit drömlottningen för Häcken..

Rosengård önskar sig nog St. Pölten (pot 3) och Brann (pot 4)..
Senast redigerad av sportnorden12345 2023-10-18 kl. 22:53.
Citera
2023-10-18, 22:51
Medlem
Angående Rubensson, så uttalade hon sig i samband med skadan:

"Men jag hoppas att vi löser kvalet mot Twente och i så fall har vi viktiga matcher kvar med både klubb- och landslaget i november och december, som jag hoppas att kunna vara tillbaka till", säger Elin Rubensson på BK Häckens hemsida.

Källa: SVT Sport
Senast redigerad av sportnorden12345 2023-10-18 kl. 23:11.
Citera
2023-10-19, 10:54
Medlem
"Lottningen kommer att ske under fredagen och meddelas till klubbarna, men det kommer inte offentliggöras förrän lördagen", skriver SVT Sport..

Hur kan man ens skriva något så dumt? Helt otroligt, självklart kommer UEFA att livestreama lottningen imorgon och även DAZN (Youtube) sänder direkt!

https://www.youtube.com/live/X_XYc8ymExE?si=cPU9ITx5sA6VOtMy
Senast redigerad av sportnorden12345 2023-10-19 kl. 11:03.
Citera
2023-10-19, 11:47
Medlem
Highlights från returmötet i Oslo, mellan Vålerenga och Real Madrid (0-3)..

https://youtu.be/ktEHqygoo0M?si=dkYEKrkL--K6j414

Edit: 7 st spelare från "marängerna" blev uttagna till det spanska landslaget (och Nations League) igår, inklusive lirare som Olga Carmona, Athenea del Castillo och Tere Abelleira..

Edit 2: Freja Olofsson byttes in i den 86:e minuten (mot just Abelleira) och hon måste vara en av svensk fotbolls största "doldisar" mtp att hon spelar i Real Madrid och faktiskt även får speltid där, liksom ingen skam att spanska och franska landslagsspelare går före från start..

Har själv sett henne för lite, men nu när Rubensson är skadad, så är det klart att man kollar lite extra på vilka defensiva innermittfältare vi har där ute i världen..

Dessutom är Olofsson inte lastgammal heller, utan fortfarande bara 25 år och därmed ett år yngre än t.ex. Zigiotti Olme..
Senast redigerad av sportnorden12345 2023-10-19 kl. 12:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in