Citat:
Höll på att ramla av stolen tidigare när jag läste att GM Cruise kräver en mänsklig intervention vid mellan var 2:a och var 5:e mile! Nu hade förvisso inga siffror släppts tidigare man jag tror nog de flesta trodde resultaten var avsevärt bättre än så. Tror t.o.m Tesla i nuläget presterar bättre i många områden.
Nästan lite Nikola-varning på Cruise, med gravitationsdrivlinan utbytt mot mänskliga remote assistance förare.
Hur kunde det bli så här, LIDAR var ju bäst?
Nästan lite Nikola-varning på Cruise, med gravitationsdrivlinan utbytt mot mänskliga remote assistance förare.
Hur kunde det bli så här, LIDAR var ju bäst?
De flesta förstår inte ny teknik och det är lättare att tro på en cool graf samt "Elon bad". Skall jag vara uppriktig så hade jag för 10 år sedan inte trott på att det skulle finnas ett neutralt nätverk som lärde sig genom att härma det den såg utan specifika instruktioner från kod, och en superprecis laser som sensor för ett system som navigerar utifrån en högupplöst karta låter mycket rimligare. Min kunskapsnivå har växt otroligt mycket genom den aktiva community som växt upp runt Tesla. Men har jag någonsin trott att Cruise varit L4? Nej så retarderad har jag aldrig varit. Det är helt otroligt att GM kommit undan så länge med att hävda detta. Nu tror jag det är så enkelt att det börjar bli tydligt att Tesla är på god väg att lösa något som alla andra underskattade svårighetsgraden av, och då vill man stå på god fot med Tesla. Jag tror inte det är så attraktivt att stötta förlorarna som riskerar konkurs. USA är fortfarande ett land där pengarna sköter snacket, åtminstone i större utsträckning än sosse-Sverige.