Citat:
Ursprungligen postat av
bytok
Pft, det är du och dina gelikar som inte argumenterar i god tro så avhåll dig ifrån att anklaga dina bättre för det. Att något en gång fyllde en funktion garanterar inte nödvändigheten i framtiden, detta gör dock inte fack och arbetarrörelse irrelevanta per automatik som du verkar avse.
Tack!
Då har du alltså sågat ditt eget argument.
Därmed vet vi att du glatt gör helomvändningar om dina argument synas.
Citat:
Dags för dig att svara på frågan, varför har företag utan kollektivavtal och länder utan starka arbetarrörelser sämre lön, villkor, arbetsmiljö m.m. än de som har det om arbetarrörelse och organisation bland arbetarna är så dumt och onödigt? Varför har Tesla det om företag nu egentligen är snälla? Nå? Svara.
Som jag redan nämnt så har jag vare sig åsikter eller ståndpunkter i frågan, men det är intressant att notera att du gör just det logiska fel som jag tidigare beskrev.
Du kan jämföra mig med någon som råkar befinna sig i Italien för att se en fotbollsmatch mellan Manchester City och Bayern München. Denna person har inte något favoritlag utan vill bara se en bra match, se två giganter mötas. Det är där du har mig.
Du är, i detta exempel, en i ena lagets hejaklack som med religiös övertygelse talar i tungor något om att eftersom det ena laget var bättre för 120 år sedan så är det fortfarande -- per automatik -- bättre.
Det som jag gjorde var att be denne förklara logiken i sitt tankesätt, utan att det för den skull måste innebära att jag därmed per automatik håller på den andra laget.
Men nu vet du alltså. Jag ber om ursäkt om jag gjort dig besviken.
För er som har en övertygelse som är på en närmast religiös nivå brukar det ofta vara svårt att acceptera att det finns någon som är neutral.