2023-11-07, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Alltså swebbtv har bra inslag. Intevjuer med bland annat Hans Jensevik, Jan Tullberg, Kar Olof Arnstberg, Elsa Widding och givetvis Chris Forsne. Gärna också Claes G. Ryn om sitiationen i USA eller Micael Hamberg om ekonomin. Tyvärr blandar man in så mycket tok. För mig får man gärna sluta älta om Corona. Det känns slutagerat. Även klimatet. Numer finns även Riks, Hotspot med flera som tycks leda till att det blir svårt att nyrekrytera nya intressanta personer. Springare uppträder väl numer bara i Riks.
Ja swebbtv, Riks och Hotspot är fina komplement. Även Henrik Jönsson på lördagsmorgnar fostrar fina demokrater. Har för mig att jag såg Springare på swebbtv för någon månad sedan. Han är ju med i Örebropartiet precis som M Allard som hänger på Riks.
Citera
2023-11-08, 13:23
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Alltså swebbtv har bra inslag. Intevjuer med bland annat Hans Jensevik, Jan Tullberg, Kar Olof Arnstberg, Elsa Widding och givetvis Chris Forsne. Gärna också Claes G. Ryn om sitiationen i USA eller Micael Hamberg om ekonomin. Tyvärr blandar man in så mycket tok. För mig får man gärna sluta älta om Corona. Det känns slutagerat. Även klimatet. Numer finns även Riks, Hotspot med flera som tycks leda till att det blir svårt att nyrekrytera nya intressanta personer. Springare uppträder väl numer bara i Riks.

Ja, att Swebbtv blandar in en del tok, det kan jag hålla med om, men förmodligen syftar vi inte på samma "tok" då. Swebbtv försöker framställa sig själva som en oberoende kanal men det rimmar ju väldigt dåligt när man samtidigt kolporterar Enarsons och Katerina Janouchs onyanserade och huvudlösa tagningar om Israels förträfflighet. Det får ju finnas gränser för hyckleriet, att helt oemotsagt låta någon försvara pågående folkmord i före detta koncentrationslägret Gaza, numera dödslägret Gaza, är en sådan gräns. Oberoende Sionisttv låter kanske inte bättre, men åtminstone mer ärligt överensstämmande här. Jag efterfrågar inte någon renlärighet, bara sunt förnuft om man nu ändå ska springa omkring i lånta fjädrar. Magnus ledare är annars väldigt bra, men uppskattar även Nyhets- och omvärldsanalyserna. Vilken väg Magnus och Swebbtv tar framöver, kommer visa sig.

Känns verkligen klimatet och Corona med det så kallade covid-19 vaccinet som något slutagerat? Med vilka anledningar då? Är faktiskt genuint nyfiken.

Vilka är dessa "så mycket tok"?
För du kan väl ändå inte här mena judinnan Katerina Janouchs otroligt, smaklöst bisarra folkmordshetsande och önskningar om att fler palestinska barn och kvinnor ska slaktas? Denna gränslösa människa är ju inte riktigt frisk i huvudet, hon verkar inte kunna få nog utav slakten i Palestina. Har du sett hennes tweets? Dessutom sitter hon i Swebbtv:s styrelse, utöver en programledarroll då.

Då har jag ännu inte kommenterat kommentarsfältets moderering (läs censur).

Oberoende Swebbtv sa Bill. - Oberoende Sionisttv sa Bull.
Citera
2023-11-08, 17:18
Medlem
Jag ger Janouch max en månad innan det skurit sig med swebbtv. Som hon matade på om Hamas och folkmördare och antisemitism i det senaste programmet samtidigt som Stenlund kallar Israels grundade för ”inget bra” och att man får räkna med lite raketattacker ibland samt kallar Gazaoperationen för ett folkmord.
Citera
2023-11-08, 22:56
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Ja swebbtv, Riks och Hotspot är fina komplement. Även Henrik Jönsson på lördagsmorgnar fostrar fina demokrater. Har för mig att jag såg Springare på swebbtv för någon månad sedan. Han är ju med i Örebropartiet precis som M Allard som hänger på Riks.

Hotspot på Youtube har lyckats få väldigt många gäster. Antagligen tycker många inom lätthögern att det ser bättre ut att delta i deras program än att vara med i Swebbtv.
Equmeniakyrkan och deras tidning Världen idag producerar Hotspot.
Citera
2023-11-08, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Hotspot på Youtube har lyckats få väldigt många gäster. Antagligen tycker många inom lätthögern att det ser bättre ut att delta i deras program än att vara med i Swebbtv.
Equmeniakyrkan och deras tidning Världen idag producerar Hotspot.
Kan ju också bero på att intervjuaren Marco är jäkligt påläst och en duktig intervjuare samt trevlig. Willgert är ju sympatisk och trevlig men saknar lite av det andra. Men visst Hotspot har ju en mer seriös aura med all rätt.
Citera
2023-11-08, 23:13
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nafsetar
Jag ger Janouch max en månad innan det skurit sig med swebbtv. Som hon matade på om Hamas och folkmördare och antisemitism i det senaste programmet samtidigt som Stenlund kallar Israels grundade för ”inget bra” och att man får räkna med lite raketattacker ibland samt kallar Gazaoperationen för ett folkmord.
Oerhört överraskande att en judinna går upp i limningen när Israel och dess besinningslösa "självförsvar" kommer på tal. Jag kan inte begripa varför den kvinnan bjuds in år efter år i olika sammanhang där Sveriges förmenta väl står i centrum.
Citera
2023-11-08, 23:13
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Kan ju också bero på att intervjuaren Marco är jäkligt påläst och en duktig intervjuare samt trevlig. Willgert är ju sympatisk och trevlig men saknar lite av det andra. Men visst Hotspot har ju en mer seriös aura med all rätt.

Hotspot får forskare eftersom ingen sedan i kanalen med en amatörmässig grund säger något annat utan motfrågor.
Citera
2023-11-08, 23:16
Medlem
Citat:
Hotspot får forskare eftersom ingen sedan i kanalen med en amatörmässig grund säger något annat utan motfrågor.
Läst din mening ett par gånger men förstår inget.
Citera
2023-11-08, 23:16
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Oerhört överraskande att en judinna går upp i limningen när Israel och dess besinningslösa "självförsvar" kommer på tal. Jag kan inte begripa varför den kvinnan bjuds in år efter år i olika sammanhang där Sveriges förmenta väl står i centrum.

Magda Gad har expressen och därmed hela mainstreammedia.
Citera
2023-11-08, 23:18
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Läst din mening ett par gånger men förstår inget.

Läs igen, eller läs ditt eget inlägg.
Men visst Hotspot har ju en mer seriös aura med all rätt.
Citera
2023-11-08, 23:21
Medlem
Citat:
Läs igen, eller läs ditt eget inlägg.
Men visst Hotspot har ju en mer seriös aura med all rätt.
Ja även du håller med mig. Det här är ditt inlägg. "Tyvärr blandar man in så mycket tok"
Citera
2023-11-08, 23:26
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Magda Gad har expressen och därmed hela mainstreammedia.
Det är lustigt, det här med Magda Gad. Tidigare hade "dissidentsidan" trots allt viss respekt för henne efter hennes reportage från olika muslimska länder. I dag är hon föraktad av ungefär samma personer. Jag vet inte om problemet är att hon inte anses konsekvent, eller vad det kunde tänkas vara. Jag tycker att hon gör rätt om hon förmår skilja på religion och politik.

Men ok, det är väl i rättvisans namn hyfsat i sin ordning att Janouch är med i ett program där andra synsätt också finns representerade. Det blir en balans. Lite av den sorts debatt som oftast helt lyser med sin frånvaro i t.ex. Aktuellt på SVT.

Så länge hon inte kan bre ut sig oemotsagd är det ganska frid och fröjd. Som studieobjekt är hon rätt kittlande.
Senast redigerad av Blot-Sven 2023-11-08 kl. 23:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in