2023-11-08, 19:30
Medlem
OrmurinLanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luomi
Vilket exempel syftar du på?
Du har rätt i att när vi människor hade päls var vi bleka, precis som chimpanser är idag. Men du har fel i att djur inte skulle ha variation i hudton.

Varför har hundar olika hudton? Har vissa hundar haft en diet dåligt med protein och därefter blivit ljushyade. Kan det inte vara så att hundar alltid varit bägge?
Precis som människan alltid varit det. Vilket antagligen var anledningen till den första konflikten i hela mänsklighetens historia.
Citera
2023-11-08, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Har du läst det i Madame Blavatskys Den hemliga läran?

Ingen aning vem det är, men jag vill dock korrigera ett ord från det citerade inlägget.

Det ska givetvis stå Tor och andra asagudar introducerades i Skandinavien av Bronsålder-herdarna från Stäppen tusentals år EFTER marken beboddes av relativt mörkhyade WHG.

Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Nej de kom från Atlantis och steg i land i Bohuslän.

Det här vet alla utom stäppnomader som du.

You just are shit.

Är vi klara med det nu?

Vet inte om du ironiserar över pantade "We Wuzz Aryans N Shieet" som lyssnar på bedragare som Robert Sepehr och tror på Atlantis och utomjordingar, eller om du seriöst är en av dessa idioter.
Men ja, jag brukar också ofta argumentera mot dessa idioter.
Citera
2023-11-08, 19:34
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Ja, men det är lika troligt som att de skulle ha sett ut som Janne Långben ungefär. Jag har inte hittat någonting som på något sätt tyder på att stenåldersfolket i Europa för 14 000 år sedan hade negroida drag och en mycket mörk hudfärg.

Detta är helt klart SVTs tolkning. Vad ska experterna säga? "Nej, afrikaner har troligtvis fel ansiktsdrag och hudfärg".
-
Korrekt.
Jag tänkte spontant att det kanske var svårt att hitta mörka folk med blå ögon och de använde vad de hittade.
SVTs välvilja att runka mångkulturen gick det för långt och det blev negebollar av smeten.
Tycker det blir fett rasistiskt åt alla olika håll. Totalt misslyckande och det finansierades av våra pengar!
Vidrigt.
Lägg ner public service.
Citera
2023-11-08, 19:35
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
Hur vet du att dom inte var mulatter?
Mulatt = vit europé + svart afrikan. Fanns inga vita européer och inga svarta afrikaner på platsen vid tidpunkten.

Vilket är vad som argumenteras för heeela tiden. Skojar du med oss eller är du så här korkad?
Citera
2023-11-08, 19:36
Medlem
luomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrmurinLange
Varför har hundar olika hudton? Har vissa hundar haft en diet dåligt med protein och därefter blivit ljushyade. Kan det inte vara så att hundar alltid varit bägge?
Precis som människan alltid varit det. Vilket antagligen var anledningen till den första konflikten i hela mänsklighetens historia.

Har ingen aning om varför hundar har olika hudton, men skulle spontant snarare gissa på behovet av skydd från UV-ljus/förmåga att utvinna värme ur UV-ljus i olika klimat som anledning än att det skulle bero på dålig diet. Samma gäller väl som känt människor? När vi "tappade" pälsen behövdes större variation beroende på klimatet man bodde i. Men jag har ingen djup kunskap i ämnet.
Citera
2023-11-08, 19:39
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Ok, så något argument har du inte alls.

Föga överraskande.
Ok du skojar alltså inte.
Citera
2023-11-08, 19:43
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonn
...
Vet inte om du ironiserar över pantade "We Wuzz Aryans N Shieet" som lyssnar på bedragare som Robert Sepehr och tror på Atlantis och utomjordingar, eller om du seriöst är en av dessa idioter.
Men ja, jag brukar också ofta argumentera mot dessa idioter.

Grejen är att dessa idioter har en liknande teori, bara det att Tor kommer från stäppen.

Som du kan läsa verkar det som att vissa säger att vikingar var stora och starka, för att det fanns en kultur på stäppen mer än 3000 år tidigare.

Det är rent rasistiskt vansinne.
Citera
2023-11-08, 19:45
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vågskålen
Ok du skojar alltså inte.

Nej, men du kan ju försöka att sätta ihop ett inlägg med argument.
Citera
2023-11-08, 19:47
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Då kunde de alltså se ut som i programmet?
Att det var möjligt innebär inte att det är det enda alternativet. Att det var möjligt förklarar inte SVTs val att casta afrikaner - IGEN. De gjorde samma i miniserien ”De första svenskarna”. En politisk motivering måste övervägas.
Citera
2023-11-08, 19:48
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Vi pratar om 14500 år sedan, vi har inte ens dessa människors DNA i oss i princip, det kommer senare! Var inte så neurotisk! Tänk stridsyxefolk! Då är du nära vad vi är idag.
Om du är etnisk svensk.
Tror du missförstår mig, jag bryr mig inte om hur de första människorna i Sverige såg ut, som jag förstått det så har vi väl alla ursprung i Afrika?

Det som retar mig som historieintresserad är att all historia används i ideologiska syften, se bara på hur museerna utnyttjas idag!

För övrigt hade jag för mig att det hette båtyxefolk men som vanligt idag så ska det hittas på ett häftigare namn 😡
Citera
2023-11-08, 19:49
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Nej, men du kan ju försöka att sätta ihop ett inlägg med argument.
Eftersom du inte skojar är du alltså så korkad som du framställer dig som. Imponerande, på sätt och vis.

Nu skall jag sluta mata trollet.
Senast redigerad av Vågskålen 2023-11-08 kl. 20:04.
Citera
2023-11-08, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OrmurinLange
För att förmänniskan hade ljus hy under pälsen. Hur kan mörk hy alltid ha funnits?
För det var ett bra skydd mot solen när pälsen försvann i vår utveckling i Afrika.

Du känns inte seriös

Jag avslutar diskussionen med dig.

Ha det gött.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in