2023-11-08, 12:27
Citat:
Ursprungligen postat av abv
Det mest provocerande i liven var när folk ställde frågor angående hans utnyttjande av samhällsresurser varpå han påstår att
"ALLA gör det, alla är opportunister som tar varje chans de får. DU ÄR DET, JAG ÄR DET, ALLA ÄR DET. Enda skillnaden är att jag vågar erkänna det."
Fatta vilken skev jävla bild han har av samhället om han tror att det är så. Ingenting skulle fungera om alla var som carl själv men det förstår han inte.
Riktigt äcklig parasit är vad han är.
Vill inte bidra med någonting, ska bara ha.
Citera
2023-11-08, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abv
Det mest provocerande i liven var när folk ställde frågor angående hans utnyttjande av samhällsresurser varpå han påstår att
"ALLA gör det, alla är opportunister som tar varje chans de får. DU ÄR DET, JAG ÄR DET, ALLA ÄR DET. Enda skillnaden är att jag vågar erkänna det."
Fatta vilken skev jävla bild han har av samhället om han tror att det är så. Ingenting skulle fungera om alla var som carl själv men det förstår han inte.

Klart att alla är opportunister i någon mån. Ser jag att det öppnas en ny kassa så kanske jag ställer mig först trots att jag kom sist in i affären. Hittar jag en hundralapp på gatan kommer jag plocka upp den och behålla den. Men det finns gränser. Anledningen till att välfärdssamhället fungerat beror på att det finns en stark norm som säger att det är fult att utnyttja det om man verkligen inte behöver. Carl-Fredrik är helt oemottaglig för det. För han står totalt utanför det svenska samhället och lever i sitt eget Neverland hemma i skokartongen. Så han begriper inte sådana saker.

Nu när pappret när han begär ersättning är offentlig handling så kan han inte förneka det som han annars hade gjort. Han måste erkänna det, för att försöka äga det. Men nej, det blir inte mindre förkastligt bara för att du försöker äga det, Baronen. Du beter dig som en förstklassig jävla luffare rent ut sagt. Du närvarade hemifrån och förhöret tog typ 10 minuter, du kunde göra annat efter. Har varit på flertalet rättegångar där personer som ställt upp på arbetstid inte har begärt ersättning. Det handlar alltså om personer med riktiga jobb som tagit sig tiden att närvara på plats i rättssalen. De hade världens chans att få en tusenlapp extra och sedan åka tillbaka till jobbet och dra in dagslönen. Men de gjorde det inte, varför inte? Är inte alla opportunister som tar varje chans man får till att tjäna en extra slant?

Man borde slå av Bajsmannen näsan.
Citera
2023-11-08, 12:55
Avstängd
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Ja, han fick sköntaxering på 56000, erkände han, därför ville han inte att folk skulle swisha, eftersom han hade problem med skatteverket🤠

Det var mycket som jag sammanfattade från gårdagens live och missbruksbloggarna, men jag ångrade inlägget.

Rasken besvarade även frågan om den gamla missbruksbloggen kunde läggas upp på tuben, då hänvisade han till voyd.
Följaren skrev att det ju kostar pengar, det hade inte rasken några som helst problem med, eftersom man som följare fick så mycket för pengarna och dessutom så många videor som han lag ner jobb på🙄

Alexander har sett till så att Fredrik återfallit i missbruk.
Han har ljugit honom i ansiktet, lovat att han ska få bli en del av familjen igen, när farfar låg på dödsbädden.

Konstigt att farsan inte synts hos familjen, trots att han skötte jobbpraktiken och skulle få en fast tjänst.

Inte kan det väl vara så att Rasken fick farsan att skriva under arvsavsägandet mot löfte om att få bli en del av familjen?

Rasken har mått så bra, varit lugn och harmonisk i väntan på stora arvet.
Fram tills nu. Då han iscensatt pundarnas pundarestorysarna.

Det är så tillrättalagt och uppenbart att rask söker sympatier och ryggdunkningar.

Hörde du hur han erkände att han begärt full ersättning för förlorad arbetsinkomst vid senaste rättegången?
"Alla skulle gjort det, jag visste inte att det var olagligt"

Han försvarade sig mot ifrågasättandet av hans anmälningar mot killen i Kungsängen, det var självklart, han hoade att mörda och våldta mina barn och min fru!
Nu har killen dessutom fått stöd, genom övervakning, socialtjänstkontakter mmmm, så rasken tycker han gjorde killen en tjänst, dessutom cashade rask och Tessan in skadestånd...
Att Rask själv uppviglade genom brottsprovokation och trakasserier mot killen, det är en skitsak...
Han har ju hjälpt killen!🙄

Jag anser det vara ganska uppenbart, att det blivit problem med arvet, då allt inte gått rätt till.

Pappret, arvsavsägandet, som Freddan signerade, är inte bevittnat, det är inte han som skrivit datum, han visste inte vad han skrev på.

Är det helt orimligt att det är Alex som sett till att Freddan fallit ner i missbruk igen, så snabbt?

Rask och hans morsa vill få bort Freddan, Ludde säger nej.

Om Freddan dör, då kommer det firas hos rask och hans morsa, men sörjas hos Ludde.

Så jävla äckligt.
Om det är så att Rask genom brott försökt lura av Freddan sin del av arvet vilken brottsrubricering kan det röra sig om då?

Hoppas han gjort en fuling och hoppas isåfall han åker dit så det ryker om det denna gången för allt helvete han ställt till med!!!
Citera
2023-11-08, 13:08
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Om det är så att Rask genom brott försökt lura av Freddan sin del av arvet vilken brottsrubricering kan det röra sig om då?

Hoppas han gjort en fuling och hoppas isåfall han åker dit så det ryker om det denna gången för allt helvete han ställt till med!!!
Nåhon gång går han för långt, vilket jag kan tycka att han gjorde för länge sen.

Karma har han själv snackat om...mått riktigt bra när andra gjort bort sig.

Undrar om han ber till alla änglar och demoner, tomtar och troll, cleansar lägenheten med spåkulan i rektum?

Detta har ju dränerat honom fullständigt, han vaknar svettig med panik...

Konstigt sammanträffande att det feta arvet inte blev som han trott, någonting måste blivit fel, inte kan väl Alexander missförstått och begått någonting brottsligt?

Lajven lovade han att spara, den finns icke sparad...

Kul att Tessan och Astrid fick sova på soffan för att Rasken skulle lajva, det hade rasken inga problem med, det fyllde hans narcissistiska behov, skrattade han tillgjort åt.
Citera
2023-11-08, 13:21
Medlem
Citat:

Precis som alltid när Baronen är i farten så handlar det om bedrägliga beteenden. Troligtvis är det återigen fråga om ocker. Om det skulle vara så att Fredrik var kraftigt påverkad och gick med på att avskriva sig allt, så utnyttjade Baronen det tillståndet för att få en förmån som står i uppenbart missförhållande till motprestationen, eller där motprestation inte ska lämnas.

Nu verkar ju dock Fredrik vara med på detta, av den enda anledningen att han inte skulle ha så mycket pengar att röra sig med om han tog emot arvet. Det hade bara utmätts. Så istället får han ingenting på pappret, men massa pengar på sidan när saker säljs av. Det låter som ett borgenärsbrott, och Skithögen erkänner medhjälp.

Oavsett vad är det alltid fråga om något brott när Den kriminelle skithögen drar fram.
Citera
2023-11-08, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Precis som alltid när Baronen är i farten så handlar det om bedrägliga beteenden. Troligtvis är det återigen fråga om ocker. Om det skulle vara så att Fredrik var kraftigt påverkad och gick med på att avskriva sig allt, så utnyttjade Baronen det tillståndet för att få en förmån som står i uppenbart missförhållande till motprestationen, eller där motprestation inte ska lämnas.

Nu verkar ju dock Fredrik vara med på detta, av den enda anledningen att han inte skulle ha så mycket pengar att röra sig med om han tog emot arvet. Det hade bara utmätts. Så istället får han ingenting på pappret, men massa pengar på sidan när saker säljs av. Det låter som ett borgenärsbrott, och Skithögen erkänner medhjälp.

Oavsett vad är det alltid fråga om något brott när Den kriminelle skithögen drar fram.

Det skulle va å underhållande om han blev straffad och av med stora delar av arvet. Vilken show det skulle bli!
Citera
2023-11-08, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfhead
Det skulle va å underhållande om han blev straffad och av med stora delar av arvet. Vilken show det skulle bli!
DET hade varit content! Jag hade t.o.m kunnat betala en slant på Voyd för att se den farsen.
Citera
2023-11-08, 18:41
Citat:
Riktigt äcklig parasit är vad han är.
Vill inte bidra med någonting, ska bara ha.

Han är sjukpensionär på grund av diagnoser
Citera
2023-11-08, 18:45
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Nej, det är han inte. Han är hemmafru och poddar som hobby..
Han har ingen diagnos och absolut ingen sjukpension
Citera
2023-11-08, 19:03
Avstängd
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Njaa, sjukpensionär med en autism diagnos är drömmen, som sin idol Jockiboy och sin bror.

I övrigt dagdrivare och professionell luffare sedan 2008, så rädd för att arbete att arbetsskygg ser ut som en drivande entreprenör i jämförelse. Det nyaste ekonomiska målet är att knuffa farsan in i döden till vilket pris som helst, den jäveln ska inte ha något arv..

Ingen video idag? Trodde bestämt pundarfarsan skulle få sig en omgång till, stackarn får vila tills morgondagen.
Citera
2023-11-08, 19:06
Avstängd
Kickassfarsans avatar
Citat:
Nåhon gång går han för långt, vilket jag kan tycka att han gjorde för länge sen.

Karma har han själv snackat om...mått riktigt bra när andra gjort bort sig.

Undrar om han ber till alla änglar och demoner, tomtar och troll, cleansar lägenheten med spåkulan i rektum?

Detta har ju dränerat honom fullständigt, han vaknar svettig med panik...

Konstigt sammanträffande att det feta arvet inte blev som han trott, någonting måste blivit fel, inte kan väl Alexander missförstått och begått någonting brottsligt?

Lajven lovade han att spara, den finns icke sparad...

Kul att Tessan och Astrid fick sova på soffan för att Rasken skulle lajva, det hade rasken inga problem med, det fyllde hans narcissistiska behov, skrattade han tillgjort åt.
Hög tid för familjen att möblera om mögellådan, fanns en tid då skitfarsan sov o vardagsrummet. Dags att se över planlösningen så åtminstone äldsta grabben kan få sitt egna rum. Sånt är viktigt för en tonåring.
Citera
2023-11-08, 19:27
Citat:
Hög tid för familjen att möblera om mögellådan, fanns en tid då skitfarsan sov o vardagsrummet. Dags att se över planlösningen så åtminstone äldsta grabben kan få sitt egna rum. Sånt är viktigt för en tonåring.
Äsch, sånt bryr sig inte familjen om enligt Alexander, dom tycker om att vara nära, ha kärlek omkring sig...frågan är hur rimligt det är att "pappan" i en trångbodd lägenhet har ett eget rum, eller rättare sagt låter ett barn och frun sova på soffan, för att han ska sitta och lajva på youtube i nästan två timmar, fram till midnatt?
Obegripligt.
Han får väl sitta i köket och leka så att familjen får sova.

Man blir matt över hur mycket han ljuger. Kan han inte skilja mellan sanningar och lögner?

Han försöker spela på sin "psykiska ohälsa" igen, den som kommer när det är tomt på kontot...nu kan farfar inte rädda detta, jag är orolig över Fredriks liv, Alexander saknar spärrar, nu börjar han bli desperat efter en lösning på sin ekonomiska situation.
Farsan är ivägen.

Den där kofoten, den hade Alex med största sannolikt hämtat från källaren, för att "skydda" sig mot pundarna...och hota farsan kanske?

Alexander kan inte vräka Fredrik som redan bor i lägenheten.

Om Fredrik dör, så är det bara att "follow the money" som man brukar säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in