2023-11-08, 11:46
Medlem
Farliga-Farans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redneck71
Bilarna har varit ihopsnurrade från samma dag som lappen sattes upp på deras lägenhetsdörr. Att dom idag letar i dom också betyder inte mer än att det lämnades ogjort förra gången.

Ok, var är det som de utökat då?
Citera
2023-11-08, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snajjels
Jag fattar inte vad du gjorde för undersökning. Gick de in via ljumskarna?
Angående kontrastmedel så kan man givetvis ge det för hand med en spruta oxå. Och det behöver inte alls kännas varmt i kroppen, beror på vilket kontrastmedel som använts. Kontrastmedlet vid vanlig CT så känns det som man kissar på sig typ.
Ultraljud, pga TIA på hjärta och kranskärl på bröstkorgen och halsen. Det var inte kontrastvätska.
Jag ska kolla med neurologen vid nästa möte.
Citera
2023-11-08, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farliga-Faran
Ok, var är det som de utökat då?

Allra först snurrades deras bilar (som står bredvid varandra) ihop med blåvit band, direkt runt bilarna. Första gången bombgruppen var där snurrades inget ytterligare in (om jag inte missminner mig). Igår snurrades band runt hela innergården. När dom kom tillbaka idag spärrades gården inklusive parkeringen av.
Senast redigerad av redneck71 2023-11-08 kl. 12:12.
Citera
2023-11-08, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redneck71
Ja, det vet jag. Men eftersom han inte ville visa ansiktet i intervjun håller jag det för mig själv... av ren respekt.
den tidigare boende som ev höll på med droger, och det vill du inte uppge av ren respekt. hm
Citera
2023-11-08, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grottomtetotte
den tidigare boende som ev höll på med droger, och det vill du inte uppge av ren respekt. hm

Påve eller knarkkung... hade han velat att alla skulle veta vem han var hade han skrivit sitt namn i pannan och visat ansiktet i intervjun. För mig är det en familj som har det jobbigt, inget mer.

För övrigt: "Som ev. höll på med droger". Om du anser att det är en pålitlig inside information, fråga den som gav dig den. Då borde ju han också veta vem det är, för då känner han honom bättre än jag gör.
Senast redigerad av redneck71 2023-11-08 kl. 13:26.
Citera
2023-11-08, 15:15
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grottomtetotte
Du kanske vet vem som bodde i lgh tidigare.
Det var en 35-årig man med utländskt namn som finns i Lexbase som bodde i lägenheten före familjen.
Vad han är dömd för måste jag betala för att få reda på.
Citera
2023-11-08, 15:58
Medlem
Lonnrots avatar
Samtidigt, i en annan del av landet:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1184398

Har vi redan blivit ockuperade av belarusier eller är det bara rötmånad..?
Citera
2023-11-08, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Det var en 35-årig man med utländskt namn som finns i Lexbase som bodde i lägenheten före familjen.
Vad han är dömd för måste jag betala för att få reda på.
Tack. Var bara intresserad av vem som bodde där tidigare.
nä aldrig olika utan fall alltid lika bättre ever rätt mer alltid rätt kanske
1a bostav i orden så får ni ett namn
Citera
2023-11-08, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Samtidigt, i en annan del av landet:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1184398

Har vi redan blivit ockuperade av belarusier eller är det bara rötmånad..?

Bara 50% sjuka där. Uppenbarligen mindre effektivt ju längre söderut det distribueras.
Citera
2023-11-08, 16:20
Medlem
Jag vet inte om det varit uppe i tråden tidigare, jag funderar på om alternativet Sorkfeber förekommit? Ett rätt otäckt hantavirus som kan ge mycket ordentliga buksmärtor och kan även vara dödligt.
Det är ju iaf en patogen som är trolig, det som talar emot är ju att så många insjuknade. Kan även ge njurskador och det kan ju vara en anledning till ECMO-behandling kan jag tänka mig om inte dialys anses hjälpa tillräckligt.
Citera
2023-11-08, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Jag vet inte om det varit uppe i tråden tidigare, jag funderar på om alternativet Sorkfeber förekommit? Ett rätt otäckt hantavirus som kan ge mycket ordentliga buksmärtor och kan även vara dödligt.
Det är ju iaf en patogen som är trolig, det som talar emot är ju att så många insjuknade. Kan även ge njurskador och det kan ju vara en anledning till ECMO-behandling kan jag tänka mig om inte dialys anses hjälpa tillräckligt.

Nja... ECMO hjälper inte mot njursvikt.
Inte ens vid noll njurfunktion.
Det är det bara dialys som gör.
Citera
2023-11-08, 17:02
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Att de inte kollat om det är viruset som orsakar sorkfeber, vore mycket osannolikt. Dessutom verkar de nästan kunna utesluta ett virus, p.g.a vad dem vet. Förgiftning av något slag verkar just nu mest troligt, efter vad som sagts?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in