Resultat: Vem hoppas du vinner Robinson 2023 höst?
Emilia
9,11%
48 röster
Emilio
45,54%
240 röster
Franz
1,52%
8 röster
Magnus
6,07%
32 röster
Pelle
27,51%
145 röster
Sara
7,02%
37 röster
Ylwa
3,23%
17 röster
2023-11-08, 10:46
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cato
Är någon sv deltagarna här inne? Ken är på Robinsons instagram sida och vilt försvarar sig ( gör bort sig än värre), Tove och Charlie har också slängt iväg några kommentarer.
Ingen deltagare som skrivit i tråden än. Dock många deltagare som läser i tråden.

Exempel: Peder sa i en podd, minns inte ordagrant vad han sa. Peder tycker Flashbackare är korkade = verkar som Peder tycker han är smartare. Peder snackar mycket skit och säger korkade saker i podden.
2023-11-08, 11:03
Medlem
whatthefucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Meningslöst avsnitt, middag och massa mmm, vad gott. Snabbspola skiten, att tv4 inte lär sig att det är helt ointressant när de äter....
Els-Marie är sån bitch!

2023-11-08, 11:14
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Två saker jag skulle vilja slippa:

1) Hinderbanefinalen istället för framröstning av vinnaren av hela sammanslagningsgruppen som var den ursprungliga idén och fortfarande som jag förstås tillämpas i utländska upplagor.

2) Snyftavsnittet med breven hemifrån. Det har inte varit än men snart kan jag ge mig fan på.

Annars tycker jag produktionen skött sig bättre i år än de två tidigare omgångarna. Det är färre eller nästan inga spoilers förutom i de inklippta intervjuerna under tävling där det ofta är lätt att se vem som kommer att vinna eller förlora och dubbleringarna är inte lika många som tidigare. Bra dessutom att Petra satte ner foten och inte bara lät Emilio dra iväg med första bästa båt som Anders Lundin skulle ha gjort.

Bort med hinderbaneskiten och det skulle bli riktigt bra även på slutet.
2023-11-08, 11:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Ingen deltagare som skrivit i tråden än. Dock många deltagare som läser i tråden.

Exempel: Peder sa i en podd, minns inte ordagrant vad han sa. Peder tycker Flashbackare är korkade = verkar som Peder tycker han är smartare. Peder snackar mycket skit och säger korkade saker i podden.
Ja det var tydligt utifrån hans podd att han har varit här och smugit.
Peder är en typisk sån som har haft svårt att låta bli att kolla vad flashbackarna tycker om honom.
Han är en sån som är "hård" och gillar raka puckar men det var uppenbart att han hade blivit kränkt över det han hade läst här , han gillar bara att dela ut raka puckar, han gillar inte när de delas ut mot honom. Hade han haft en rapporteningsknapp så hade han tryckt på den direkt

Han tipsade andra deltagare att inte gå in här men jag tror de flesta andra har fullt upp på insta och sina andra sociala medier, det händer nog mer där ..

Samma med Pelle, han är inte sån som är sekundärkänslig åt andra (som Els-marie) men han började nästan gråta när de pratade skit om hans kompis och skulle springa och skvallra direkt.
Senast redigerad av BalderRabalder2023 2023-11-08 kl. 11:51.
2023-11-08, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Meningslöst avsnitt, middag och massa mmm, vad gott. Snabbspola skiten, att tv4 inte lär sig att det är helt ointressant när de äter....
Els-Marie är sån bitch!
Med tillägg att Johan och Daniela inte gör något som är av intresse för tittare eller gruppen. Släptåg max
2023-11-08, 13:30
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Den där lilla norrlänningen tycker jag är en äcklig liten mobbare.
Fy fan för såna människor

Bygg ett bättre läger själv då din fjant och sluta klaga..
2023-11-08, 13:32
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rinaldo-Montalbano
Annars tycker jag produktionen skött sig bättre i år än de två tidigare omgångarna. Det är färre eller nästan inga spoilers förutom i de inklippta intervjuerna under tävling där det ofta är lätt att se vem som kommer att vinna eller förlora och dubbleringarna är inte lika många som tidigare. Bra dessutom att Petra satte ner foten och inte bara lät Emilio dra iväg med första bästa båt som Anders Lundin skulle ha gjort.
Det är faktiskt svårt att ta in, att de på riktigt avslöjade vilka som stod på Plankan under LOs säsong, redan innan säsongen ens dragit igång.

En annan liten förbättring är att de tycks helt har slopat scenerna där deltagarna "råkar" hitta breven på slumpmässiga ställen runt om på stranden. Kanske bara var jag, men tyckte alltid det var lite små-cringe när deltagarna skulle låtsas vara förvånade att de hittat ett brev (med kameran i grodperspektiv, 3 decimeter från brevet).
2023-11-08, 13:42
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christer-ulfbaage

Tänkte först "ung man från Norrland" äntligen lite kontrast till alla Stockholmsbögar. Men han är alldeles för ung och har levt ett för tomt liv i Kiruna för att han ska ha utvecklat någon egen stark personlighet. Istället formas han efter vilket glas man än häller honom i.

En avancerad variant av samma sak var han golvläggaren för någon säsong sedan som förmodligen mest hade lagt golv i sitt liv och inte mycket annat, som blev helt till sig av att få bo på paradisö med massa brudar så han blev värsta simpen och underkastade sig dem totalt.
Senast redigerad av mendokse 2023-11-08 kl. 13:49.
2023-11-08, 13:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Det är faktiskt svårt att ta in, att de på riktigt avslöjade vilka som stod på Plankan under LOs säsong, redan innan säsongen ens dragit igång.

En annan liten förbättring är att de tycks helt har slopat scenerna där deltagarna "råkar" hitta breven på slumpmässiga ställen runt om på stranden. Kanske bara var jag, men tyckte alltid det var lite små-cringe när deltagarna skulle låtsas vara förvånade att de hittat ett brev (med kameran i grodperspektiv, 3 decimeter från brevet).
Det var nog många som tyckte det var otroligt cringe med "hitta brev"-scenerna: (FB) Robinson Sverige 2021 Men jag tycker "äktheten" är bättre nu i överlag än ialllafall den säsongen.. Det var nog en annan producent den säsongen.

Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Tänkte först "ung man från Norrland" äntligen lite kontrast till alla Stockholmsbögar. Men han är alldeles för ung och har levt ett för tomt liv i Kiruna för att han ska ha utvecklat någon egen stark personlighet. Istället formas han efter vilket glas man än häller honom i.
Det kan ju också vara så att han gör det han tror är bäst för honom och ger honom störst chans att vinna.
Tänk om han egentligen håller med Therese om att kläddesigner-Els-marie, Lata-carro, och bög-Ken är helt odugliga. Tänk om han tycker att det är dem han vill ha kvar för att det är dem han har störst chans mot?
Jag säger inte att jag vet att det är så, men det är helt klart ett alternativ.
Sen tror jag inte att han tyckte att varken Franz eller Therese var speciellt stort hot, men ändå. Therese argument kanske hade tvärtom effekt på honom...

Edit, Tillägg, Ps: Såg nu att du själv hade lagt till en liknande "teori"..
Senast redigerad av BalderRabalder2023 2023-11-08 kl. 14:02.
2023-11-08, 14:54
Medlem
Bakarettans avatar
Jag gillar Charlie. Skarpt.
Ingen i Robinsons historia, vad jag kan komma ihåg, har någonsin varit så ärlig, rättfram och rak som honom.
Det är därför de flesta av de andra deltagarna inte klarar av honom. De kan inte hantera hans sätt att vara.
För det är ju så att deltagarna i skitkanalens realitysåpa måste bestå av minst en bög, en flata, en queer, en pk-idiot, en pk-feminist, en vanlig idiot, en biffig alfahanne, en ankläppad brud, en gammal kärring, en skogsmulle, en som vet mest plus en jävligt falsk norrlänning.
Som sagt, ska bli otroligt kul att se när sammanslagningen kommer igång.
2023-11-08, 15:01
Medlem
3timeseGOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Jag gillar Charlie. Skarpt.
Ingen i Robinsons historia, vad jag kan komma ihåg, har någonsin varit så ärlig, rättfram och rak som honom.
Det är därför de flesta av de andra deltagarna inte klarar av honom. De kan inte hantera hans sätt att vara.
För det är ju så att deltagarna i skitkanalens realitysåpa måste bestå av minst en bög, en flata, en queer, en pk-idiot, en pk-feminist, en vanlig idiot, en biffig alfahanne, en ankläppad brud, en gammal kärring, en skogsmulle, en som vet mest plus en jävligt falsk norrlänning.
Som sagt, ska bli otroligt kul att se när sammanslagningen kommer igång.

Haha så jävla sant!

Charlie är helt klart min favorit … inget fejk!
2023-11-08, 15:03
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christer-ulfbaage

Håller med fullständigt.
Feg & fjäskig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in