Citat:
Ursprungligen postat av
disknu
Trams.
Detta agerande från Tesla handlar bara om makten, man hatar fack och inget annat.
Man vill alltså skapa en miljö som gör att varje arbetare står ensam i alla frågor, så länge det sedan är ont om folk så är man snäll och det omvända är man elakt.
Läs på lite historia, man blir inte sosse eller kommunist för att man är med i facket, däremot så har man fattat att ensam är svag.
Sluta skriv trams när du inte har sakliga argument och sen kan du själv ta och läsa på historia.
Är man med i facket står man inte ensam bara för AG skippat kollektivavtal, det där är verkligen trams då man som arbetstagare ändå har facket i ryggen.
Sen sitter du och argumenterar på en tes som du själv fabricerat ihop, eller kan du citera någon på en relevant post inom Tesla som sagt att man inte vill ha kollektivavtal p.g.a. Att man själva vill ha makten?
Om det inte passar att jobba på jobbet så drar slutar man bara och börjar jobba där man trivs.
Hade jag kommit i trångmål, eller är missnöjd, på en arbetsplats tackar jag i.a.f. för kaffet och söker mig någon annanstans, gärna en konkurrent. Känns obegripligt att facken skall slösa på sina medlemmars inbetalda pengar och försöka tvinga företag att skriva på under utpressningsliknande förhandlingsmetoder.
Den svenska modellen är att det är valfritt, ser ingen anledning till varfdör det skall urholkas.