Citat:
Ursprungligen postat av
kaktjuven
Brydde mig inte alls om denna fråga först men inser ju nu hur sjukt facken beter sig här.
Som jag förstått det av de som jobbar på tesla de gånger jag lämnat in min bil och snackat med dem så trivs alla jag hittills surrat med. Alla är trevliga, tillmötesgående och glada av sig. Samma folk har man stött på i 5 års tid också. Så inget större personalutbyte där inte.
Dock har jag inte funnit nån artikel ännu ifrån MSM där anställda intervjuas. Endast representanter för facken men inga anställda.
Nån som har och kan länka?
För de jag snackat med trivs som sagt och verkar ha sjyssta förmåner ändå.
Problemet är väl att Tesla överlag är svåra att ställa upp på en intervju.
Peter Esse som driver en av de större youtube kanalerna i Sverige om elbilar har ju alltid sagt att det är omöjligt att få Tesla komma med ett utlandet oavsett om det är något positivt eller negativt.
De anställda på Tesla är säkert tillsagda att inte ställa upp på någon intervju utan låta allt sånt gå via deras press avdelning. Deras pressavdelning fungerar som så att när någon ställer en fråga till Tesla så säger får man svaret att de ska återkomma och sen hör man inte av dem.
Så media har ju bara facket att intervjua i denna fråga. Tesla har helt enkelt gett dem allt media utrymme.
Edit:
Här beskriver Peter Esse hur Teslas pressavdelning fungerar
https://youtu.be/avITSfVqSds?si=e0A08W48zg1OyVZP&t=240