2023-11-07, 23:01
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemvarare
Personligen tror jag hon är både kapabel och benägen att göra samma sak igen. Hennes taktik fungerade under flera år och hon var Felix trygga punkt i verkliga livet och hade honom i sina docksnören bakom kulisserna. Det är troligt att hon vill känna den maktkänslan igen. Kanske inte på exakt samma sätt, men någonting kommer hända om kvinnan inte får seriös hjälp. F är hennes värsta offer, men de finns väldigt många fler hon har manipulerat, ljugit för och utnyttjat.

Oavsett om det bara skulle vara honom hon varit inriktad på så är det makabert att hon kan vara så trevlig och alert (såg ju videon från hennes jobb, där hon presenterade en chefsperson på Northvolt) samtidigt som hon är besatt i att trakassera och ha ihjäl en person på fritiden. Jag fattar inte hur hon kan ha en sida där hon fungerar så normalt, samtidigt som hon har en utfreakad, totalt psykstörd sida?
Har aldrig skådat en liknande person.

Där har Skellefteå bidragit med något världsligt, unikt till historien.
2023-11-07, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Oavsett om det bara skulle vara honom hon varit inriktad på så är det makabert att hon kan vara så trevlig och alert (såg ju videon från hennes jobb, där hon presenterade en chefsperson på Northvolt) samtidigt som hon är besatt i att trakassera och ha ihjäl en person på fritiden. Jag fattar inte hur hon kan ha en sida där hon fungerar så normalt, samtidigt som hon har en utfreakad, totalt psykstörd sida?
Har aldrig skådat en liknande person.

Där har Skellefteå bidragit med något världsligt, unikt till historien.

Tack antar jag

Tror de var du själv som skrev de tidigare: jag förstår inte om de är så att hon själv är medveten om hur sjukt detta är och kallblodigt planerar och håller uppe en fasad. Eller om hon är så sjuk att hon inte fattar själv. Kanske har hon byggt upp en egen verklighet där hon rättfärdigar allt hon gör och på riktigt tror på de. Allt är andras fel
2023-11-07, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Ja, tänkte på det också. En random person ringer och presenterar sig som polis, avslöjar allt om sin spaning och utredning i ett första samtal. Direkt vill värden att Nina flyttar ut innan veckan är slut.

Folk är efterblivna.

Man får hoppas (och tro) att hyresbolaget skäms lite efter detta. Det bör dom ju göra!
2023-11-07, 23:08
Medlem
Citat:
Nej, så var det ju inte alls. Eller har vi sett olika tv-program? Nina frågade värden varför men de ville inte svara. Då sms:ade Nina värden och frågade om 072-numret hade något med saken att göra. Då ville värden ha ett möte och allt kom fram.
Min info är från domen
2023-11-07, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
Tack!
Nu förstår jag bättre.
Fruktansvärt ruggig person den här S. Tvivlar mycket starkt på att hennes straff kommer att lära henne någonting eller att den KBT-terapi som hon accepterat som del i sin skyddstillsyn kommer att leda någon vart. Hon borde ha dömts till rättpsykiatrisk vård. Hon verkar i sanning djupt störd och kan säkerligen bli farlig för Feli* och hans fru i framtiden. Dock inser jag att domstolen med nuvarande lagstiftning haft svårt att döma på annat vis.

Ännu ett kroknäst avskum som på sitt speciella och psykopatiska sätt förstör för vanligt folk. Om man fick önska något så vore det att någon letar upp fanstyget och ger henne ordentligt med stryk! Tyvärr är lagstiftningen efterbliven i Sverige, vilket visades tydligt i dokumentären. Preskriptionstid som gör att merparten av det hon ställt till med ej kan användas i domstolen. Och sedan straffskalan... Herregud... släng ner henne i en jordhåla på lång tid!
2023-11-07, 23:16
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whosthisbitch
Min info är från domen
Din info är korrekt så var det.
2023-11-07, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Din info är korrekt så var det.
https://delafil.se/dd054aa8c35e472a/9DFB4968-AE8F-4FF9-A73E-FF0629B03593.png

Ja hon har ju utgett sig för att vara allt och alla 🤯
2023-11-07, 23:30
Medlem
KockerSakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whosthisbitch
https://delafil.se/dd054aa8c35e472a/9DFB4968-AE8F-4FF9-A73E-FF0629B03593.png

Ja hon har ju utgett sig för att vara allt och alla 🤯

Fast där står det ju precis som det som sägs i programmet? Att 072 numret har klagat till hyresvärden/låtsas varit polis och alltså inte utgett sig för att ha varit hyresvärden och kontaktat frugan
2023-11-07, 23:31
Medlem
Tycker att det var en bra dokumentär men vissa bitar var dock luddiga. Ibland kändes det som att det blev tjatigt för att sedan hoppa till ett snabbt tempo där man inte gick in på detaljer i vissa händelser.

Vet man hur hon visste vilket spel han satt och spelade i sin egna lägenhet? Hittade man någon kamera? Skrev han det till sin kompis S, för att sedan få ett sms från 072-numret?

Vad var det som hände när hans kompis blev indragen i sin lägenhet, för att sedan utsättas för ett övergrepp? Hade S något med det att göra? Hängde inte alls med där...
2023-11-07, 23:32
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ja, tänkte på det också. En random person ringer och presenterar sig som polis, avslöjar allt om sin spaning och utredning i ett första samtal. Direkt vill värden att Nina flyttar ut innan veckan är slut.

Folk är efterblivna.

Ha, ha, Jag måste erkänna att jag haft mina funderingar om mystiska, inavlade skelleftebor, i den här soppan.
Flera konstiga poliser, och sen andra instanser som inte agerat vettigt.
De kan inte slå ifrån sig. De har agerat jättekonstigt.
Och de har bidragit till att Felix inte tagit sig ur den märkliga situationen.
Jag tror att det är lättare att det uppstår såhär utfreakade situationer i mindre städer, där superpsykon kan hållas.
Samma med psykomördaren i Tovefallet i Vetlanda.
På en liten ort, har man mer acceptans till exceptionellt konstiga individer.
Alla umgås med alla, och accepterar konstiga beteenden, för man kanske inte kan välja umgängeskrets på samma sätt som i större städer?
Manipulativa personer likt Johanna i Vetlanda, får mycket makt över andra, och folk bara accepterar, även om beteenden är konstiga?

Därför kan mördare och psykstörda härja (folk omkring dem märker avvikande beteenden hos dessa, men låter det fortgå då det är en mindre ort och känsligt att agera mot personen?) och sen när det ballar ut och hela Sverige säger hur sjuk GM är, så inser även ortsborna hur utfreakad personen är?
2023-11-07, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KockerSaka
Fast där står det ju precis som det som sägs i programmet? Att 072 numret har klagat till hyresvärden/låtsas varit polis och alltså inte utgett sig för att ha varit hyresvärden och kontaktat frugan
Jag tolkar det som att det inte alls var hyresvärden som hade ringt om att hon skulle vräkas omgående men när Nina ringde och ställde konstiga frågor om att hon skulle vräkas och ifall 072-numret på något sätt var inblandat så ville han ha ett möte. Då fick han veta att det troligtvis inte var riktig polis som ringt. Men det står även någonstans något om att han pratat med någon polis om detta som inte visste något om en spaning mot Nina men han tänkte att alla poliser inte vet om varandras uppdrag. Eller har jag inbillat mig?
2023-11-07, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrStan
Tycker att det var en bra dokumentär men vissa bitar var dock luddiga. Ibland kändes det som att det blev tjatigt för att sedan hoppa till ett snabbt tempo där man inte gick in på detaljer i vissa händelser.

Vet man hur hon visste vilket spel han satt och spelade i sin egna lägenhet? Hittade man någon kamera? Skrev han det till sin kompis S, för att sedan få ett sms från 072-numret?

Vad var det som hände när hans kompis blev indragen i sin lägenhet, för att sedan utsättas för ett övergrepp? Hade S något med det att göra? Hängde inte alls med där...

Kompisen som blev utsatt för övergrepp var S. Och de hände aldrig på riktigt utan hon iscensatte allt för att låtsas vara utsatt och spä på lögnen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in