2023-11-07, 21:56
Medlem
nickeh84s avatar
Plot twist: Det var Nina hela tiden och hon kopplade Felix bästa väns Apple-ID till numret och fick mannen till slut. 😉

Skämt å sido, skönt att det tog slut. Dock kan man tycka att Felix borde ha insett, karln är ju i Försvarsmakten och därmed ingen dumbom.
2023-11-07, 21:58
Medlem
swimmingpools avatar
Hon måste väl varit kär i honom, därför hon ville kontrollera honom.
Stämmer det att dom var KK i 8 år?
2023-11-07, 22:00
Medlem
swimmingpools avatar
För lågt straff tycker jag. Sen, har hon börjat nu igen då?
2023-11-07, 22:02
Medlem
flugornass avatar
För min del efter att ha följ alla avsnitt så verkar han vara lite bakom flötet om man säger så.
Han borde gått hårdare åt när det avser polisanmälan, så nej jag tycker inte synd om honom. Han är naiv och korkad enligt mig.
Men det blev ju ett gott slut.
2023-11-07, 22:08
Medlem
Fittmagnetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bingbangbung
Allt står i domen. Hade Felix haft större hjärna än en fiskmås så hade han inte behövt vara ett offer i fyra år, herregud alltså.

Det hela började när han arbetade i Luleå och veckopendlade mellan Skellefteå och
Luleå. Han träffade en tjej i Luleå som jag umgicks med. Efter att han varit hemma i
Skellefteå en helg ville tjejen avsluta relationen då hon trodde att han träffade andra
tjejer när han var hemma i Skellefteå och det fick han lov att acceptera. Enligt tjejen
var det Sabrin som hade berättat det för henne. Han konfronterade Sabrin och han vill
minnas att Sabrin erkände att hon sagt det. De blev osams och umgicks inte under ett
antal veckor men det var svårt att undvika varandra då de hade gemensamma vänner.
Det hände i november 2015 eller början av 2016
Han beslöt sig för att testa Tinder och träffade Emilie Furberg den vägen. De umgicks
tre gånger. Efter den tredje gången hörde tjejen av sig och sa att hon hade börjat få
konstiga meddelanden om att han träffade andra tjejer. Han förklarade att så inte var
fallet. Tjejen kunde inte släppa det då hon fortsatte att få meddelanden om andra tjejer
och valde att avsluta kontakten. Det var första gången som han var i kontakt med 072-
numret. Han fick inga meddelanden utan de skickades till Emelie.

Jo, jag håller med om att han inte framstår som speciellt smart. Han har varit nästintill totalt kontrollerad av sin stalker. Hade han inte haft en smartare kompis som ringde Facetime-samtalet så hade han säkert varit stalkad än idag.
2023-11-07, 22:08
Medlem
Krickedixans avatar
Vilken fruktansvärd människa. Vilken psykopat hon måste vara och ha en riktigt störd hjärna.
Tycker att Felix och frun fick alldeles för lågt skadestånd med tanke på allt hon gjort när hon kontaktat jobb hyresvärdar m.m
Helt sjukt!

Har hon Sabrin pojkvän… ?
Stackars människa i såna fall och vad händer om det tar slut. Risk att hon skulle kunna göra vad som helst.
Så fort hon känner agg mot någon kan det säkert spåra ur.
Jag skulle helt enkelt hålla mig så långt från henne som jag bara kan.
En riktigt otäck människa.

Karma!
2023-11-07, 22:09
Medlem
Slutet av sista avsnittet gav mig en riktig klump i magen. Ska hon fortsätta trakassera honom nu fast med dolt nummer?!
2023-11-07, 22:11
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemvarare

Beskrivs i dokumentären om att F blir mer och mer isolerad och hon är en av de få han litar på. Så kan tänka mig att dessa rykten och påståenden om henne har blivit bortförklarade av henne för honom. Kan garantera att hon har skyllt på denna stalker som "utsätter henne" för saker. Och F som lever i sin isolerade bubbla vet knappt vad som är verkligt eller inte längre. Fyfan vilken tillvaro.

Tänk om han delvis hade känslor för henne?
Då kan man ju låta sig manipuleras som han gjorde. Klassiskt med ett par där den ena är utsatt för misshandel.
Psykisk misshandel mellan ett par, vad är det för straff på detta?
Han är ju inte ensam om att ha blivit lurad av hennes dubbla personligheter. Då måste man ju dumförklara massa av folk runtomkring henne och skelleftebor?
2023-11-07, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Nu vet hela jävla Sverige vem fanskapet är, hoppas den vetskapen förgör henne fullständigt.

Vet de det? Kan du länka till tidsstämpel i serien där hennes namn röjs är du snäll? Jag hörde det ingenstans i något av avsnitten. Och om det nämns, är det likväl ett försvinnande litet antal av landets befolkning som ser denna dokumentär. Ännu färre som vistas i den här tråden (där hennes namn nämns). Jag är övertygad om att fler har koll på vad kommunchefen i Vetlanda heter än svarandens/sms-tokans namn.

Vad som däremot är frapperande är den totala brist på källkritik och hälsosam skepticism som florerar bland vanligt folk i den här serien. Tomtarna på F21, men framför allt Ninas hyresvärd. Ingenstans började de ifrågasätta huruvida de sms eller den information de mottagit hade någon som helst bärighet. Där har vi anledningen till att folk tror på platta jordar.

Polisväsendets inkompetens kräver en helt annan serie, men inga överraskningar där.
2023-11-07, 22:12
Medlem
En sak jag inte riktigt fattar. Hur kunde flickvännen/ dejten förstå vem det var som hade skickat smsen bara genom att läsa dem? Hon var väl inte del av hans ursprungliga kompisgäng
Senast redigerad av mrdownhill 2023-11-07 kl. 22:14.
2023-11-07, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Hon måste väl varit kär i honom, därför hon ville kontrollera honom.
Stämmer det att dom var KK i 8 år?

Det enda vi vet är vad som står i domen vilket är att de legat ett fåtal gånger, men varit på det klara med att ingen av dem velat inleda någon relation.

Om detta är ett fåtal gånger under ett par veckor eller ett fåtal gånger utspritt på de år som de umgåtts framgår alltså inte. I domen verkar det dock som att sabrin låtit syrran tro att hon varit tillsammans med Felix i 8 år.

Användaren som hävdade att de varit kk i 8 år har låg trovärdighet då den känns väldigt partisk utifrån tidigare inlägg i den andra tråden.
Senast redigerad av flatabbar 2023-11-07 kl. 22:23.
2023-11-07, 22:17
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R
Vet de det? Kan du länka till tidsstämpel i serien där hennes namn röjs är du snäll? Jag hörde det ingenstans i något av avsnitten. Och om det nämns, är det likväl ett försvinnande litet antal av landets befolkning som ser denna dokumentär. Ännu färre som vistas i den här tråden (där hennes namn nämns). Jag är övertygad om att fler har koll på vad kommunchefen i Vetlanda heter än svarandens/sms-tokans namn.

Vad som däremot är frapperande är den totala brist på källkritik och hälsosam skepticism som florerar bland vanligt folk i den här serien. Tomtarna på F21, men framför allt Ninas hyresvärd. Ingenstans började de ifrågasätta huruvida de sms eller den information de mottagit hade någon som helst bärighet. Där har vi anledningen till att folk tror på platta jordar.

Polisväsendets inkompetens kräver en helt annan serie, men inga överraskningar där.

Ja, tänkte på det också. En random person ringer och presenterar sig som polis, avslöjar allt om sin spaning och utredning i ett första samtal. Direkt vill värden att Nina flyttar ut innan veckan är slut.

Folk är efterblivna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in