2023-11-07, 10:10
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Hamas attackerar med 1500 man och dödar 1500 israeler. Dem flesta av Hamas soldaterna dör. Man säger från IDF att man dödade runt 1500 hamas terrorister.
Folket i Gaza har knappast vetat om vad som ska ske. Då hade väl fan mossad fått reda på det. Sjukt hur usla mossad verkar vara. Tiktok säkerhetsmän.

Med detta sagt är det knappast rätt att bomba 2 miljoner människor som du dessutom har stängt in i ett område med en mur runt och kontrollerar allt som kommer in eller ut.
Vi är snart över 10k döda barn.
Jag vet att det inte rör dig. Jag vill dock visa för dig och oss andra hur avhumaniserad du är.

Och va fan trodde dom ? Man genomför en attack på Israel som är den värsta någonsin sedan
6 dagars kriget. Lördagen den 7 Oktober var det folkfest på Gaza, hela befolkningen firade tillsammans med resten av arabvärlden. Man kanske inte skulle ha firat så mycket utan tänkt på konsekvenserna ?

Nu fick dom krig istället.

Vad är det som är så svårt att förstå ? Dom har helt på egen hand utlöst ett krig och israel kommer
inte ge sig förräns alla i gisslan är släppta. Om dom inte gör det kommer denna landremsa bombas
i bitar, med eller utan civilbefolkning.
Och ingen kommer stoppa dom. Allt babbel och kackel från hönsen i arabvärlden är inte värt något.

Miljoner araber skulle ju strömma till och ta upp kampen, vart är dom ?
Citera
2023-11-07, 10:18
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Och va fan trodde dom ? Man genomför en attack på Israel som är den värsta någonsin sedan
6 dagars kriget. Lördagen den 7 Oktober var det folkfest på Gaza, hela befolkningen firade tillsammans med resten av arabvärlden. Man kanske inte skulle ha firat så mycket utan tänkt på konsekvenserna ?

Nu fick dom krig istället.

Vad är det som är så svårt att förstå ? Dom har helt på egen hand utlöst ett krig och israel kommer
inte ge sig förräns alla i gisslan är släppta. Om dom inte gör det kommer denna landremsa bombas
i bitar, med eller utan civilbefolkning.
Och ingen kommer stoppa dom. Allt babbel och kackel från hönsen i arabvärlden är inte värt något.

Miljoner araber skulle ju strömma till och ta upp kampen, vart är dom ?
Hamas är skyldiga. Men inte hela Gaza. Att kollektiv bestraffning är fel lär man sig i skolan. Tydligen uppskattar svenskar den kollektiva bestraffningen vi ser. Man äcklas.

Snart kommer man förfölja muslimer i Sverige.
Svenskar hatar muslimer.
Svenskar vill se döda muslim barn för då är man ett steg närmare utrotning.
Citera
2023-11-07, 10:19
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Hamas attackerar med 1500 man och dödar 1500 israeler. Dem flesta av Hamas soldaterna dör. Man säger från IDF att man dödade runt 1500 hamas terrorister.
Folket i Gaza har knappast vetat om vad som ska ske. Då hade väl fan mossad fått reda på det. Sjukt hur usla mossad verkar vara. Tiktok säkerhetsmän.

Med detta sagt är det knappast rätt att bomba 2 miljoner människor som du dessutom har stängt in i ett område med en mur runt och kontrollerar allt som kommer in eller ut.
Vi är snart över 10k döda barn.
Jag vet att det inte rör dig. Jag vill dock visa för dig och oss andra hur avhumaniserad du är.
Undrar Du inte hur alla vapen Hamas har har kommit in om nu Israel kontrollerar precis ALLT som kommer in. Ska Du argumentera emot kan Du väl i alla fall försöka tänka efter lite före..!
Är det inte bättre att Hamas tar hand om sitt folk än utför terrorhandlingar som sen slår tillbaka på folket. Att Mossad missar infon om Hamas attack går inte att jämföra med vad Hamas måste insett hur responsen blir...
Hamas har tveklöst gjort detta medvetet och är därmed ansvariga för sina handlingar. Men sånt verkar inte vara avhumaniserat i ditt tycke...
Alla är inte 100% som Du, är det därför Du tycker att Mossad ska vara det..?
Citera
2023-11-07, 10:21
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Hamas är skyldiga. Men inte hela Gaza. Att kollektiv bestraffning är fel lär man sig i skolan. Tydligen uppskattar svenskar den kollektiva bestraffningen vi ser. Man äcklas.

Snart kommer man förfölja muslimer i Sverige.
Svenskar hatar muslimer.
Svenskar vill se döda muslim barn för då är man ett steg närmare utrotning.

Det handlar inte om kollektiv bestraffning. Det handlar om att Hamas har stöd av en ABSOLUT MAJORITET av befolkningen på Gaza.

Man kan inte säga att man är civil för att fem minuter senare stå på gatan beväpnad och strida.
Citera
2023-11-07, 10:21
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Har man Irondome så kan man inte spela offer av lite raketer.
Man är livrädd att hamas kommer skjuta RPG på tanksen. Judarna är livrädda. Man är goliat men man är så rädd. För man vet att man själv har skapat detta monster. Frågan är om Gud står på judarna sida? Vi får väl se
Senast redigerad av Jagduvidom 2023-11-07 kl. 10:27.
Citera
2023-11-07, 10:23
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Men du menar väl inte att alla i gaza är hamas?
Om du förtrycker ett folk tillräckligt kommer det skapas våldsgrupper likt Hamas. Jag tycker Israel får skylla sig själva. Dom borde kolla sig i spegeln först pga att
dom är så usla med att skydda sin befolkning tydligen. Utan USA är Israel sandgetter.

Vill man döda hamas så gör det och gå in med soldater som nu men bomba inte civila. Visa lite respekt mot världssamfundet. Nu bombar man sjukhus, barn och allt i deras väg. Man skiter i USA som ber om vapenvila och man ber på riktigt FNs ordförande att avgå för att han vill ha vapenvila. Man sitter i FN och har davids stjärnor på sig med orden never again. Jag mår illa, sitta och spela offer. Judarna är verklige äckliga. Inte alla men sionisterna. Alla som tror sig vara bättre än andra när dom inte inser att Gud har skapat oss alla och inte har han skapat oss för att bråka med varandra. Skulle man vilja se sina egna barn bråka?
Jag tycker Netanyahu ska gripas. Krigs brott är han skyldig till, korruption sedan tidigare, och han äventyrar säkerheten i Israel. Han bråkade tidgare med militären så den splittrades sedan polisen sedan högsta domstolen. Nu sedan skyller han 7okt på mossad men fick sedan radera den tweeten och ändra sina ord att alla Israelerna offer.
Bla bla bla... Ja den tweeten var ju helt fel, det är Hamas som är skyldiga..!
Även Du måste inse att Hamas lösning är att döda, men Du tror på att Israelerna ska 'vända andra kinden till', idiotiskt..!
Citera
2023-11-07, 10:26
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senilix
Undrar Du inte hur alla vapen Hamas har har kommit in om nu Israel kontrollerar precis ALLT som kommer in. Ska Du argumentera emot kan Du väl i alla fall försöka tänka efter lite före..!
Är det inte bättre att Hamas tar hand om sitt folk än utför terrorhandlingar som sen slår tillbaka på folket. Att Mossad missar infon om Hamas attack går inte att jämföra med vad Hamas måste insett hur responsen blir...
Hamas har tveklöst gjort detta medvetet och är därmed ansvariga för sina handlingar. Men sånt verkar inte vara avhumaniserat i ditt tycke...
Alla är inte 100% som Du, är det därför Du tycker att Mossad ska vara det..?
Jag står inte bakom Hamas attacker. Jag är tydlig med det. Ändå är det sådant man får som munhugg.
Hur tar man hand om folket i Gaza?

Israel har satelliter och kameror avlyssning allt.
Det tog timmar att komma till undsättning.
Det dog soldater i sina kalsonger.
Nästan alla var lediga för det var en högtid.
På 50 år dagen av det största krig Israel haft.
Amatörer.
Utan USA är Israel ingeting.
Utan USAs instabilitet i mellanöstern hade Israel inte varit så kaxigt. Då hade man varit tvungen att respektera omvärlden.
Citera
2023-11-07, 10:35
Medlem
Citat:
Jag står inte bakom Hamas attacker. Jag är tydlig med det. Ändå är det sådant man får som munhugg.

Amatörer.
Utan USAs instabilitet i mellanöstern hade Israel inte varit så kaxigt. Då hade man varit tvungen att respektera omvärlden.
Om Hamas lägger ner vapnen så slutar våldet. Lägger Israel ner vapnen så försvinner Israel. Jag förstår att det är det du vill men det kommer inte att ske. Om du är så förtjust i Hamas mfl så åk ner och slåss för dem. Du kan säkert få halshugga några bebisar du med....
Citera
2023-11-07, 10:36
Medlem
Senilixs avatar
Citat:

Amatörer.
Det är högst olyckligt att Hamas lyckades utföra sin välplanerade attack och att oskyldiga drabbas oavsett på vilken sida. Glöm inte att det trots allt fanns en majoritet av Palestinierna som röstade fram Hamas, snopet att det inte blev fler val sen. Men nu är det så och de som röstade för är medskyldiga, resterande inte.
Tycker Du ska hålla Hamas ansvarigt för de civila oskyldiga Palestinierna som de gömmer sig bakom!
Citera
2023-11-07, 10:37
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Det handlar inte om kollektiv bestraffning. Det handlar om att Hamas har stöd av en ABSOLUT MAJORITET av befolkningen på Gaza.

Man kan inte säga att man är civil för att fem minuter senare stå på gatan beväpnad och strida.
Så du menar att folk som stödjer tex IS men sedan lämnat ska dö? Jag kan typ hålla med om det dock.

Hamas är folkvalda. Deras attacker är hemska och brutala men USA har gjort flertalet krigsbrott likt detta om du kan historia.
Hamas är inte IS. Det har soldater till ett parti.
Man kan inte anse det rätt att döda civila ryssar för det Putin gör. Eller? Jag tycker verkligen inte barn ska dö för vad en annan man har gjort.
Citera
2023-11-07, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senilix
Det är högst olyckligt att Hamas lyckades utföra sin välplanerade attack och att oskyldiga drabbas oavsett på vilken sida. Glöm inte att det trots allt fanns en majoritet av Palestinierna som röstade fram Hamas, snopet att det inte blev fler val sen. Men nu är det så och de som röstade för är medskyldiga, resterande inte.
Tycker Du ska hålla Hamas ansvarigt för de civila oskyldiga Palestinierna som de gömmer sig bakom!
Fanns flera alternativ i valet. De som inte stödde Hamas röstade på Islamistiska Jihhad.
Citera
2023-11-07, 10:38
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:

.

Hur många gånger måste vi säga det innan du skall fatta ?

SLÄPP ALLA GISSLAN

Men det kommer aldrig hända. Hamas tar hellre 100.000 döda än att släppa gisslan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in