2023-11-01, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Har du spenderat tid med småbarn? 5000 är fan inte värt ett dygn ensam med fem snorungar.

Men du slipper laga mat.
Citera
2023-11-02, 07:05
Medlem
Tzatzikins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villjagveta
Jag är kvinna, har flera barn som jag älskar och inte ångrar (den äldsta 20) men jag ångrar föräldraskapet. Ångrar den ständiga oron. Man är aldrig fri. Det är svårt att spara pengar, man kan inte bo litet och billigt när alla ska få plats, inte bo vart man vill. Ensamstående får inte lån och man är sammankopplad med en vuxen person som man inte längre vill ge sin energi men samtidigt behöver vårda relationen med. Tanken på att barnen kan skaffa barn, barnbarn, kväver mig. Oron startar om och känslan av att inte vara fullständigt fri, utan föralltid bunden av den kärlek man faktiskt känner. Jag önskar att mina barn väljer barnfria liv för deras egen skull. Möjlighet att resa när och om de vill. Arbeta, bo, följa passioner och drömmar. Slippa klimatpanik, halloweenkalas, kräksjukor andras kärleksproblem och ångest över risken för depressioner, scaming, dåliga skolor och mobbing. Jag önskar dem frihet att välja sig själva. Varje dag.

Fint skrivet. Jag kan relatera…
Citera
2023-11-03, 03:19
Medlem
Tror ärligt talat 90% av småbarnsföräldrar ångrar sig även om de inte vågar erkänna det. Kanske inte att de ångrar barn i sig men att de skaffade barn för tidigt.

Hur många är gifta och har en partner de verkligen älskar och litar på och delar ekonomi med, som ger en trygghet och ekonomisk trygghet för barnen, är man inte gift borde man kanske inte skaffa barn. Folk skiljer sig ja, men mindre chans att skilja sig än att bara göra slut. 2 föräldrar ska det vara, barnen blir vettigast då!

Hur många har dessutom ekonomin, gifta eller ej, att ge barnen en bra uppväxt. Bor du inte i villa eller en rymlig lägenhet eller rymligt radhus, har råd med god och nyttig mat, ordentliga kläder, underhållning för barnen (gott om leksaker, tv spel osv), ska du kanske inte skaffa barn. Man behöver inte skämma bort ungarna men de kommer må bättre om de inte hela tiden är avundsjuka på barnen som har mer saker.

Hur många är redo mentalt. Att sätta barnet först JÄMT. När du får barn så "dör" du, barnet går först, alltid, oavsett. Är du inte redo att offra alla dina intressen och nöjen för barnet skull, är du inte redo att döda för ditt barn eller dö för ditt barn, ska du inte skaffa barn. Hur många är mentalt redo, tror fan inte många, för många morsor och farsor på krogen (som inte är singlar) det är fan inte bra.

Nej, kondomen ska nog sitt på tills man är i alla fall 30, kanske 35, eller till och med 40, så man är redo på alla sätt och vis.

Själv blir det aldrig barn för mig, jävligt glad att jag inte har några ungar
Citera
2023-11-05, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mhn
Mina föräldrar har givetvis inte sagt det rakt ut, men jag vet att de ångrade mig. Detta är min historia.

Kanske var det ett one-night-stand, kanske en kortare romans, jag vet inte, men mamma blev i alla fall gravid. Detta var i början av 70-talet, och då var det förbjudet att utföra abort i Sverige. Så mot deras vilja var hon tvungen att låta graviditeten gå hela vägen och föda ut mig.

De var väldigt unga, 18 respektive 19, och inte alls redo att skaffa barn. De försökte bo ihop ett litet tag av ren pliktskyldighet till barnet, men bara efter några månader så tog mamma sitt pick och pack och flyttade till en egen lägenhet. Efter ytterligare något år så flyttade hon långt bort från mig och pappa, till en helt annan del av Sverige. Jag hörde inte av henne på över tio år.

Motvilligt, och med påtryckningar från sin familj, så var han nu tvungen att ta hand om ett barn han inte ville ha. Han var aldrig elak eller så, men väldigt oengagerad. Han intresserade sig aldrig för mig och mina intressen, han brydde sig inte om hur det gick för mig i skolan, eller stöttade mig i läxläsning. Han sa aldrig att han älskade mig. Han la ingen tid i uppfostran och förbereda mig inför livet, som en förälder ska göra. Han gav mig, kort och gott, någonstans att bo, "mat" på bordet och kläder på kroppen, that's it.

Varför skriver jag "mat", med citationstecken, kanske någon undrar. Det är så att pappa var, och fortfarande är, totalt usel i köket. Så den mesta "mat" jag fick var väldigt näringsfattig. Vi pratar kalaspuffar till frukost och pannkakor med strösocker till middag. Som tur var så fick jag bra mat på dagis och i skolan.

Jag träffade min mamma igen först när jag var runt 11-12, och vi har setts då och då genom åren. Det var ingen kärleksfull reunion där vi gråtande sprang fram och kramade om varandra, utan mer som en träff mellan två avlägsna släktingar som inte riktigt vet vad de ska prata med varandra om, och så är det än idag.

Jag älskar inte mina föräldrar, och de älskar inte mig. Ordet "älska" är ett för starkt ord för att beskriva vår relation, "tycker helt okej om" beskriver nog våra känslor för varandra på ett korrekt sätt.

Jag är inte överdrivet känslosam av mig men under denna läsning föll några tårar.
Så fruktansvärt och horribelt tragiskt. Jag beklagar verkligen din barndoms livsöde. Hur går det för dig idag? Hur är ditt mående? (Väldigt OT så du kan också gärna skriva direkt till mig om du vill.)
Citera
2023-11-05, 16:13
Medlem
mhns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 40milesfromthesun
Jag är inte överdrivet känslosam av mig men under denna läsning föll några tårar.
Så fruktansvärt och horribelt tragiskt. Jag beklagar verkligen din barndoms livsöde. Hur går det för dig idag? Hur är ditt mående?
Jag fortsatte min historia lite senare i den här tråden: Hur gick det sen?
Citera
2023-11-07, 03:15
Medlem
Fillesnors avatar
Citat:
Jag är kvinna, har flera barn som jag älskar och inte ångrar (den äldsta 20) men jag ångrar föräldraskapet. Ångrar den ständiga oron. Man är aldrig fri. Det är svårt att spara pengar, man kan inte bo litet och billigt när alla ska få plats, inte bo vart man vill. Ensamstående får inte lån och man är sammankopplad med en vuxen person som man inte längre vill ge sin energi men samtidigt behöver vårda relationen med. Tanken på att barnen kan skaffa barn, barnbarn, kväver mig. Oron startar om och känslan av att inte vara fullständigt fri, utan föralltid bunden av den kärlek man faktiskt känner. Jag önskar att mina barn väljer barnfria liv för deras egen skull. Möjlighet att resa när och om de vill. Arbeta, bo, följa passioner och drömmar. Slippa klimatpanik, halloweenkalas, kräksjukor andras kärleksproblem och ångest över risken för depressioner, scaming, dåliga skolor och mobbing. Jag önskar dem frihet att välja sig själva. Varje dag.

Tragisk läsning. Du är mamma, men ändå så omogna och ansvarslösa tankar. Stackars barn.
Citera
2023-11-07, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fillesnor
Tragisk läsning. Du är mamma, men ändå så omogna och ansvarslösa tankar. Stackars barn.
Det är väl väldigt moget och ansvarsfullt att erkänna att det hade varit bättre att ha avstått ifrån att skaffa barn, om man nu gör den bedömningen? För det är väl knappast någon som anser att det alltid för alla är värt att skaffa barn?
Citera
2023-11-07, 05:02
Vår familj skaffade två barn och de har jag aldrig ångrat men ett tredje att ta hand om hade jag ångrat. Min före detta kille ville väl ha fler men de fick tillkomma på andra sätt.
Citera
2023-11-07, 08:33
Medlem
Citat:

Varför är det bara svenskar och möjligtvis andra vita idioter som gör sådana här uttalanden?

Aldrig hör man en arab eller neger från afrika säga att den aldrig ska skaffa barn på grund av att den ska resa, jobba och självförverkliga sig.
Citera
2023-11-07, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Varför är det bara svenskar och möjligtvis andra vita idioter som gör sådana här uttalanden?

Aldrig hör man en arab eller neger från afrika säga att den aldrig ska skaffa barn på grund av att den ska resa, jobba och självförverkliga sig.

Det vore också att förvänta sig för mycket av muhammedanerna. De tänker endast att på äta, knulla, skita och mörda i profetens namn. Vita människor har dock något som kallas för självmedvetande, vilket gör att de kan reflektera över egna livsval, vilket i sin tur kan ge större risk för mentala problem. En reptil blir inte direkt deprimerad, så ju närmre reptilhjärnan man kommer desto bättre, och detta har negrer och araber uppenbarligen förstått.
Citera
2023-11-07, 15:46
Medlem
orkar inte..
Senast redigerad av stezt 2023-11-07 kl. 15:53.
Citera
2023-11-23, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Vilken jävla Börje?
Varför vill du veta det, snokar du på mig, är du ett kommunistsvin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in