2023-10-28, 13:16
Medlem
Prokloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GertBenny
Jag har inga barn själv men har en vän som bekände för mig att skaffa barn var det största misstaget han gjort i sitt liv. Jag tror dock att den största faktorn i detta uttalande var kvinnan han skaffade barnen med och inte barnen i sig själva.

Precis så är det oftast. Ibland tänker män allt för mycket med kuken. Och kvinnor kan va listiga som enbart vill utnyttja mannen…

Skaffa barn är inte fel, men om du skaffar barn med ” fel kvinna” kommer det att kosta dig både ekonomiskt och emotionellt.
Senast redigerad av Proklos 2023-10-28 kl. 13:22.
Citera
2023-10-28, 13:25
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proklos
Precis så är det oftast. Ibland tänker män allt för mycket med kuken. Och kvinnor kan va listiga som enbart vill utnyttja mannen…
Jag tror många kvinnor ångrar mannen de skapade barn med och dessutom är det oftast de som står kvar med barnen när mannen inte klarar ta ansvar, inte vill försörja ungarna så FK ger nåt fattigt bidrag till mamman som de sen kräver av honom och sen snackar han skit om morsan. Sett det hända kompisar i deras familjer när jag vuxit upp och kompisar och arbetskamrater. Tror ni på allvar att den "listiga" kvinnan vill vara ensam med ungarna?! Fattar ni hur jobbigt det måste vara? Sanslöst, det är inte USA, underhåll är inte en grej.
Citera
2023-10-28, 15:49
Medlem
GertBennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proklos

Skaffa barn är inte fel, men om du skaffar barn med ” fel kvinna” kommer det att kosta dig både ekonomiskt och emotionellt.

Ja jag fattar inte hur vissa män verkligen tänker med kuken. Det är helt absurt att riskera allt detta för att ligga med någon medelmåtta efter en blött utekväll i någon håla. Du kan göra en främling gravid. Nej det måste verkligen vara ett helvete att ha barn med en främling/person man inte tycker om. Fy fan. Men det är säkert underbart att ha barn med en kvinna man faktiskt älskar kan jag tänka mig.
Citera
2023-10-28, 22:07
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 369Q
Ensamhet är bara ett perspektiv.

Vi är alla ensam i slutet av dagen, men ändå inte. Du kan bo i ett hus med en kvinna och 10 barn men fortfarande känna dig ensam.

Det är en känsla. Det handlar inte om att folk är ensam fysiskt utan att man inte är i ett sammanhang.

Dom flesta människor som lever på ålderns höst är ensam. Att man inte kan vara ensam är ett bevis på att man levt via andra människors livsenergi.

Det är bättre att inte skaffa barn än att skaffa barn man inte kan ha rätt respekt för eller förstå vilken investering det är. Man skaffar barn för barnet. Men många vuxna av idag skaffar barn på samma sätt som att det är dags för en ny bil.

Man gömmer sig sedan bakom en mask av ansvarstagande. Dom flesta vuxna i Sverige är barn själva sett till sin livssituation. Staten tar hand om dom.

Insiktsfullt sagt.
Citera
2023-10-28, 22:58
Medlem
godboys avatar
Jag och frugan har inga barn, vi har varit gifta i ca 15 år och vi har aldrig velat ha barn, någon av oss.

Jag kan förstå att ungar kom till lite hur som helst för 50 år sen, men idag - när alla vet att kondom är det säkraste preventivmedlet så är det ta mig fan förvånande att det blir så många oväntade graviditeter. Folk kommer fortsätta knulla, inget konstigt i det. Om jag vore singel så skulle jag aldrig ligga med någon utan att ha kondom, visst kan en kvinna säga att hon står på p-piller, men det kan man inte lita helt hundra på, f f a inte om det är ett "one night".
Citera
2023-10-28, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Märkligt jag har hört exakt samma sak. Jag separerade från ett långt förhållande med en tjej och vi skaffade aldrig barn. Då säger ett bekant par att de måste ju hålla ihop så länge barnen är små i alla fall. Det lät ju inte direkt som en lycklig kärnfamilj, utan bara en praktisk överenskommelse.

Är inte det själva defintionen av kärnfamiljen?
Citera
2023-10-31, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Jag tror många kvinnor ångrar mannen de skapade barn med och dessutom är det oftast de som står kvar med barnen när mannen inte klarar ta ansvar, inte vill försörja ungarna så FK ger nåt fattigt bidrag till mamman som de sen kräver av honom och sen snackar han skit om morsan. Sett det hända kompisar i deras familjer när jag vuxit upp och kompisar och arbetskamrater. Tror ni på allvar att den "listiga" kvinnan vill vara ensam med ungarna?! Fattar ni hur jobbigt det måste vara? Sanslöst, det är inte USA, underhåll är inte en grej.

De är listiga de får 1000 spänn i månaden. Det du. Skaffar de 5 barn har de tjänat 5000 kr i månaden.
Citera
2023-10-31, 18:39
Medlem
Jag är kvinna, har flera barn som jag älskar och inte ångrar (den äldsta 20) men jag ångrar föräldraskapet. Ångrar den ständiga oron. Man är aldrig fri. Det är svårt att spara pengar, man kan inte bo litet och billigt när alla ska få plats, inte bo vart man vill. Ensamstående får inte lån och man är sammankopplad med en vuxen person som man inte längre vill ge sin energi men samtidigt behöver vårda relationen med. Tanken på att barnen kan skaffa barn, barnbarn, kväver mig. Oron startar om och känslan av att inte vara fullständigt fri, utan föralltid bunden av den kärlek man faktiskt känner. Jag önskar att mina barn väljer barnfria liv för deras egen skull. Möjlighet att resa när och om de vill. Arbeta, bo, följa passioner och drömmar. Slippa klimatpanik, halloweenkalas, kräksjukor andras kärleksproblem och ångest över risken för depressioner, scaming, dåliga skolor och mobbing. Jag önskar dem frihet att välja sig själva. Varje dag.
Citera
2023-10-31, 19:49
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
De är listiga de får 1000 spänn i månaden. Det du. Skaffar de 5 barn har de tjänat 5000 kr i månaden.
5000 för att sitta själv med fem ungar?! Ser du någon vinst i det?!
Citera
2023-11-01, 13:23
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crimecon
Har aldrig skaffat barn, tycker inte om barn. Är så nöjd med mitt val, jag gör vad jag vill när jag vill.
Friheten är underbar. Är man dessutom singel som jag så är livet toppen.
Ser par runt om mej som skaffar barn och sen går dom isär och blir osams. Mitt råd skaffa inga barn. Men alla gör ju som dom vill såklart.

Exakt samma här och är så jävla nöjd över det. Hade en period då jag ångrade att jag inte skaffat då mina vänner, en efter en skaffade. Men sen såg jag hur deras liv blev och hur flera av dom blev deppiga och kände sig fast. En har ett helvete med sitt numera ex och är i vårdnadstvist, fy fan.

Nej med tanke på hur mycket jag älskar och uppskattar frihet och hur världen ser ut idag finns det inte en chans att jag skaffar barn. T om min pappa säger att jag inte bör göra det pga hur världen ser ut.

Friheten utan barn och familj är ovärderlig. Har inte heller många vänner och trivs oerhört bra med detta. Man kan göra vad man vill och hur man vill. Vill jag flytta till Karibien så gör jag det. Skiter sig allt kan man avsluta skiten, vilket jag aldrig skulle kunna görs om jag hade barn. Men nu mår jag dock bra och trivs med livet mer och mer, så det kommer aldrig hända i alla fall.
Citera
2023-11-01, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
5000 för att sitta själv med fem ungar?! Ser du någon vinst i det?!

Aaa 5000 spänn liksom. Blir många panpizzor.
Citera
2023-11-01, 18:54
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Aaa 5000 spänn liksom. Blir många panpizzor.
Har du spenderat tid med småbarn? 5000 är fan inte värt ett dygn ensam med fem snorungar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in