Resultat: Vem hoppas du vinner Robinson 2023 höst?
Emilia
9,11%
48 röster
Emilio
45,54%
240 röster
Franz
1,52%
8 röster
Magnus
6,07%
32 röster
Pelle
27,51%
145 röster
Sara
7,02%
37 röster
Ylwa
3,23%
17 röster
2023-11-07, 01:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cato
Är någon sv deltagarna här inne? Ken är på Robinsons instagram sida och vilt försvarar sig ( gör bort sig än värre), Tove och Charlie har också slängt iväg några kommentarer.

Hoppas att Tove och Charlie är här!

Edit: Sådär då, då var mina inlägg rapporterade. Oväntat. Jag skulle ha gått på magkänslan istället för att bli blåst av någon som menade att det var tvärlugnt. Det är säkert Kuken själv - så skamlös.
Senast redigerad av asdman123 2023-11-07 kl. 01:44.
2023-11-07, 01:37
Medlem
Puma006s avatar
Typiskt att det inte visade i dagena avsnitt, vad det är Petra vill säga till Emilo. Petra säger till Emilio att han är feg, måste vänta tills imorgon för att få veta.

Gränslandet idag:
Bra att Franz hamnar i duell, hoppas Magnus lyckas slå ut honom.
2023-11-07, 07:18
Medlem
whatthefucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-

2023-11-07, 07:21
Medlem
whatthefucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nanteq
Angående duellen i gränslandet.

2023-11-07, 07:25
Medlem
whatthefucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Vilka är era favoriter?

Min favvolista ser ut så här:
1. Johan (trolig vinnare enligt mig)
2. Pelle
3. Charlie och Sara (på delad 3:e plats)

Min hatlista:
1. Ken
2. Els-Marie
3. Karolina

+
Tove
Johan
Maria
Emilio
Pelle

-
Els-marie
Ken
Karolina
Charlie
2023-11-07, 07:57
Medlem
greta75s avatar
Nej, vad korkade Pelle och Charlie är som börjar bråka högljutt mot Tove i detta läget! Korkskallar.

Det öppnar ju verkligen upp och bjuder in till att tjejerna slår sig ihop och skickar ut någon av dem.

De är starka men fan inte smarta.

Stackars Sara på gränslandet. Skall hennes fina gnista brinna ut nu? Smärtar mig att se henne låg.

Vad snäll Magnus var som byggde en flotte till Maria!
Senast redigerad av greta75 2023-11-07 kl. 08:28.
2023-11-07, 08:01
Medlem
Adonis.s avatar
Har legat vaken i natt & funderat lite på Daniela. Har försökt avfärda hennes alltför stora näsa, dels som en typisk "judenäsa" (orsakad av härkomst) & dels som en traditionell "fyllenäsa", enbart för att kunna somna. Tyvärr så gick inte detta. Men jag tror däremot jag löst gåtan med Daniela aka Pomperipossa.

Daniela lider av Rhinophyma, även känt som förstorad näsa vid rosacea. Kanske kan detta vara slutstadiet av kronisk rosacea vilket faktiskt ger en deformerad näsa ofta med röd-lila missfärgning. Nu förknippar jag bara Daniela med en stor näsa, en deformerad gåta som måste få ett svar.

Vid närmare eftertanke så lider Daniela nästan helt säkert av Rhinophyma, även kallad “uppsvälld näsa” som i vissa fall kan vara orsakad av överdriven alkoholkonsumtion (så det med "fyllenäsa" behöver inte vara fel). Rhinophyma anses, som tidigare nämnt, slutstadiet av kronisk rosacea, ibland orsakad av just överdriven alkoholkonsumtion. Har alltid kännt på mig att Daniela inte är den som spottar i glaset så att säga.Snarare tvärtom.

Är det ngn som känner till Danielas dryckesvanor?

Är hon en utåtriktad partytjej eller mer av en smygande vinalkis?

...& hur ställer sig Djungel-Johan till det faktum att hans nyvunna Jane hellre väljer flaskan än en romantisk skogspromenad?

Ser Djungel-Johan Daniela som ett slags projekt. En förtappad själ som han genom trevande fingrar & tung andning ska rädda från alkoholens fördärv?
Senast redigerad av Adonis. 2023-11-07 kl. 08:05.
2023-11-07, 09:16
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Har i alla fall nu fått en i söndagens immunitetstävling som jag sympatiserar stenhårt med. Fy fan vad glad jag skulle bli om
2023-11-07, 11:02
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Typiskt att det inte visade i dagena avsnitt, vad det är Petra vill säga till Emilo. Petra säger till Emilio att han är feg, måste vänta tills imorgon för att få veta.

Gränslandet idag:
Bra att Franz hamnar i duell, hoppas Magnus lyckas slå ut honom.

Det bara måste ju handla om att han vill åka hem. Tycker det är bra om Petra tar till hårdhandskarna. Det är dålig teve att se folk ge upp och är man sjuk som Sakarias eller har målat in sig i ett hörn som Therese så är det okej men inte annars. Tusentals söker till Robinson och de som får chansen ska ta mig fan kämpa till slutet.

Ja, hoppas också att Franz får respass ur tävlingen.
2023-11-07, 11:23
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Favvon:

1. Tove (från 1:a på hatlistan till 1:a på gilla-listan, räv bakom örat förvisso men än sen då, detta är ju Robinson)
2. Maria (vinner i längden, hade varit kalas-teve att se Manges och Franz reaktioner när hon skulle ha kommit tillbaka från kiosken med pulverkaffe och plastkrokodil)
3. Emilia (riktigt rar och gullig tjej)
4. Sara (charmtroll)
5. Els-Marie (avskydd i tråden men jag kan inte se att jag skulle ha minsta problem med henne IRL, resonabel och vettig)

Icke-favvon till slutsegern:

1. Franz (uppblåst nolla)
2. Charlie (superb casting men han är ju helt missanpassad socialt och sannolikt diagnosticerbar)
3. Pelle (klarade sig mycket bättre i det mindre sammanhanget på Gränslandet men nu börjar han bli dryg igen samtidigt som det bara lyser om honom hur förträfflig han själv tycker sig vara)
4. Ken (skiter i det där med Therese som nu känns begripligt men jag tål inte när folk försöker göra sig balla genom att prata engelska i tid och otid)
2023-11-07, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OK70
Johan är min favorit utan konkurrens.

Har samma hatlista, dock också Wilmer. Säga vad man vill om Therese, men jag tvivlar på att hon skulle sagt "välj mellan en gayman eller en modekvinna" som lögnaren Wilmer påstår.
Fast OM nu Therese hade sagt det och erkänt! Tror ni då att mobben hade nöjt sig med det och sagt: "Vad bra att du erkänner det Therese, styrkekram" ? Nej, såklart ! Det hade tagit hus i helvete och dom hade blivit galna och gapat och skrikit: " Hur i helvete kan man säga en sån sak ??? "... jada jada jada ... etc
Så det hade blivit ännu värre då!!
2023-11-07, 12:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Fast OM nu Therese hade sagt det och erkänt! Tror ni då att mobben hade nöjt sig med det och sagt: "Vad bra att du erkänner det Therese, styrkekram" ? Nej, såklart ! Det hade tagit hus i helvete och dom hade blivit galna och gapat och skrikit: " Hur i helvete kan man säga en sån sak ??? "... jada jada jada ... etc
Så det hade blivit ännu värre då!!
Ja, stakars Therese hur hon hade gjort så hade det inte blivit bra
Du har nog helt rätt, de totalt orimliga människorna hade nog inte kramat och hyllat henne om hon hade erkänt sina uttalanden. Vilket såklart är en helt rimlig sak att begära

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in