2023-11-06, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Ja, angående M förstår man att hon inte på något sätt är kapabel att ta hand om sitt barn nu. Sedan vet man förstås inte vad som är sant och inte sant innan beslut om omhändertagande gjordes. Att ringa till soc när barnet var hemma är ändå inget som kan tas upp i en dom. Att avgöra om någon skriker eller inte är godtyckligt. Det ska givetvis finnas bevis från vården om hennes mående.
M fick sina två andra barn omhändertagna när de var någonstans mellan 4-7 år för 10 år sedan även då anklagat den pappan för övergrepp , pappan fick ensam vårdnad och M har inte träffat dessa barn under alla dessa år .
M har vad hon sagt hon själv sagt
schizofreni, depression , paranoia tankar mm de diagnoserna fanns redan när de 2 första barnen placerades hos sin pappa
M har berättat att även hennes syster fått sina barn omhändertagna
Senast redigerad av adina 2023-11-06 kl. 16:19.
2023-11-06, 19:38
Medlem
Citat:
Detta gäller ju alltså M*arlene, inte FP.

Ok. Tråden är om SP. Spelar ingen roll: finns en anledning eller många till att bli av med sina barn.
2023-11-06, 19:41
Medlem
styckets avatar
Problemet är att socialen inte behöver stå till svars när de gör felaktiga beslut.

Samt att felaktiga beslut verkar tas rätt ofta. men även att om det var korrekt finns ingen vidare väg tillbaka om föräldern börjar må bättre.

Socialen kan alltså kidnappa barn från bra lämpliga föräldrar helt utan konsekvenser om de som jobbar på soc ljuger i sina papper.

Det finns inget som hindrar dom direkt.
2023-11-06, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
M fick sina två andra barn omhändertagna när de var någonstans mellan 4-7 år för 10 år sedan även då anklagat den pappan för övergrepp , pappan fick ensam vårdnad och M har inte träffat dessa barn under alla dessa år .
M har vad hon sagt hon själv sagt
schizofreni, depression , paranoia tankar mm de diagnoserna fanns redan när de 2 första barnen placerades hos sin pappa
M har berättat att även hennes syster fått sina barn omhändertagna
Ja, det är ju troligt, med tanke på det lilla jag sett i hennes videor, att det är ett mående som funnits länge länge.
Men samtidigt märkligt om äldsta var 7 år för 10 år sedan, sjukdomen kanske visade sig så smått då, eller så hade det passerat obemärkt förbi.
Tragiskt om hon inte fått någon hjälp, eller så har hon fått hjälp men nekat.
Senast redigerad av Chillwill 2023-11-06 kl. 20:37.
2023-11-06, 19:49
Medlem
dubbelpost
Senast redigerad av Chillwill 2023-11-06 kl. 20:33. Anledning: dubbelpost
2023-11-06, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av So.far.so.good
Ok. Tråden är om SP. Spelar ingen roll: finns en anledning eller många till att bli av med sina barn.
Och många av anledningarna till att många blir av med sina barn och barn blir av med sina föräldrar är att socialtjänstens utredningar kan vara rena fabuleringar och vara så fulla av felaktigheter att barnen omhändertas på felaktiga grunder.

Kolla bara på LVU-kampanjen hur den utvecklades. En framträdande person som kämpade emot LVU i Sverige pratade med arabisktalande personer utomlands och det resulterade i helt sanslösa påståenden bland araber utomlands som fick enorma proportioner. Även för Sveriges säkerhet.
Dessa såkallade "sanningar" är inget som FU gått ut med.

På exakt samma sätt arbetar en del socialsekreterare, de får tag i något som är lite negativt, och blåser upp det till något helt annat som de sedan påstår i sina LVU-utredningar. Det blir till sagor som redovisas som sanningar inför domstolarna.
2023-11-06, 20:52
Medlem
Citat:
Jag är fullt ense om att M*rlene inte är lämplig på något som helst sätt nuförtiden efter att ha sett några av hennes videor. Jag ställde bara en fråga om någon visste hur det såg ut innan hennes barn blev omhändertaget.
Det som skrevs att det berodde på att hon skrek i telefonen med barnet hemma, det var luddigt och symptomatiskt för socialtjänstens utredningar. Jag undrade om någon professionell människa gett utlåtande om att hon var psykiskt sjuk. Även hur lång tid det har gått sedan omhändertagandet, om någon vet. Jag har inte kollat speciellt mycket på M*rlenes videor, för mig räcker det lilla jag sett för att konstatera att hon behöver mycket hjälp och att det kan dröja innan hon kan träffa sina barn. Men hon behöver definitivt hjälp, någonting som det är tveksamt att hon får. Eller om hon ens vill det.
Det var ju just det jag svarade på. Men du verkar ha bestämt dig för att hon har varit en bra förälder. Jag skrev att hon misstänkte och anklaga personalen för att misshandla och mobba barnet därför höll hon till slut barnet hemma heltid, isolerad. Även pappan anklagade hon för att ha begått övergrepp på barnet. Att hon skrek i telefonen om maffia, när barnet var hemma, vara bara ännu en sak som inte är lämpligt. Hon har fått en massa diagnoser, även varit inlagd tidigare. Hon vägrar ta emot hjälp för hon är ”frisk”.

Yngsta barnet blev omhändertagen för 8 månader sedan. De andra två för 10år sedan.
2023-11-06, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliseei
Det var ju just det jag svarade på. Men du verkar ha bestämt dig för att hon har varit en bra förälder. Jag skrev att hon misstänkte och anklaga personalen för att misshandla och mobba barnet därför höll hon till slut barnet hemma heltid, isolerad. Även pappan anklagade hon för att ha begått övergrepp på barnet. Att hon skrek i telefonen om maffia, när barnet var hemma, vara bara ännu en sak som inte är lämpligt. Hon har fått en massa diagnoser, även varit inlagd tidigare. Hon vägrar ta emot hjälp för hon är ”frisk”.

Yngsta barnet blev omhändertagen för 8 månader sedan. De andra två för 10år sedan.
Nej, var får du det ifrån att jag skulle bestämt mig för att hon var en bra förälder? Först frågade jag här om någon visste hur det var innan hennes barn blev omhändertaget, om hon var sjuk då.
Då svarade du: "Soc tog barnet för att hon anklagade personal på förskolan för att misshandla och mobba honom. sedan anklagade hon pappan för att vara pedofil men inga tecken på det hittades. Hon ringde även soc och skrek när barnet var hemma. Finns samtal när hennes handläggare tar upp det här på hennes fb."
Alla de meningarna är luddiga menar jag. Hon skulle kunna ha sagt att någon personal tagit i för hårt, att hennes barn tyckt att någon personal mobbat henne fast det kanske var på skoj. Så kan socialsekrererarna vända det till något helt annat.
Det skulle kunna vara så att en förälder sett något osunt hos den andra föräldern men inget går att bevisa, socialsekreterarna vänder det emot föräldern när inget går att bevisa, att det förekommit pedofili.
Att hon skulle ha ringt soc och skrikit när barnet varit hemma? Det är väldigt relativt vad som kan uppfattas som skrik. Vad har man för bevis att barnet hörde mamman skrika? Kanske dörren var stängd och barnet öppnade dörren när hon pratade? Kanske hon inte pratade så högt ens, men socialsekreteraren ansåg det, godtyckligt.

Det du skrev sedan att hon skulle försökt döda sig själv med barnet hemma, är ju någonting som troligtvis gått att bevisa med hjälp av provresultat från sjukhus om hon togs in med ambulans och barnet hittades i bostaden. Eller var det bara hörsägen, som någon sade till socialsekreterarna? Det framgår inte. Oftast kräver tyvärr domstolarna inga bevis alls från socialtjänsten

Vad jag ville få fram var att socialtjänsten kan vrida på det allra mesta när det vill sig riktigt illa och de har bestämt sig för något. Som sagt, jag har inte bestämt mig för något alls om hur situationen såg ut, jag var inte där.

Att hon fått diagnoser av vården är inte godtyckligt. Då är det korrekta att vården då intygar att dessa diagnoser är så pass allvarliga att de anser att föräldern inte är lämpad att ta hand om barn.

Polisen är utbildade att göra korrekta utredningar, visst kan det kanske bli något enstaka fel någon enstaka gång, men skulle det vara i paritet som soc-utredningarnas felaktigheter då hade vi sett grupperingar av brottsmisstänkta som protesterade på gator och torg.

Som sagt, jag tror att Fias utredningar varit väldigt felaktiga, att det har blivit många fel. Hon och barnen får inte en enda chans till en extern utredning av sakkunniga. Det är det som dessa föräldrar önskar.
2023-11-06, 23:06
Medlem
Citat:
Ja, det är ju troligt, med tanke på det lilla jag sett i hennes videor, att det är ett mående som funnits länge länge.
Men samtidigt märkligt om äldsta var 7 år för 10 år sedan, sjukdomen kanske visade sig så smått då, eller så hade det passerat obemärkt förbi.
Tragiskt om hon inte fått någon hjälp, eller så har hon fått hjälp men nekat.
Hon levde inte dom ensamstående med de 2 barnen hela tiden , problemen dök upp när de separerat och hon började anklaga pappan för att utsätta barnen för övergrepp . Livet med barnen fungerade väl någorlunda när hon inte ensam tig hand om dem dessutom har hon sagt att hon medicinerades och där kanske pappan höll koll på detta men sedan när hon blev ensam med barnen slutade hon med medicin
2023-11-07, 00:28
Medlem
vem är Sulle?
2023-11-07, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Hon levde inte dom ensamstående med de 2 barnen hela tiden , problemen dök upp när de separerat och hon började anklaga pappan för att utsätta barnen för övergrepp . Livet med barnen fungerade väl någorlunda när hon inte ensam tig hand om dem dessutom har hon sagt att hon medicinerades och där kanske pappan höll koll på detta men sedan när hon blev ensam med barnen slutade hon med medicin
Ja, så skulle det ha kunnat vara. Det ser inte bra ut för FU alls med Ms videor på tiktok.. Väldigt knepigt när alla möjliga "medlemmar" (blir man ens medlem där eller?) gör sina egna videos på tiktok. En annan "medlem" vill ha tillbaks sin vuxne 27-årige son, som inte är försvunnen. Någon annan pratar i sina videos om ett barn som eventuellt felaktigt omhändertagits för flera decennier sedan. Likväl tragiskt. Men för utomstående blir det konstigt.

Sedan att F.P anmäler precis allt till alla olika instanser blir fel. Senaste telefonsamtalet till familjerätten var bra och belyste problemet. Så även senaste videon om statsminister Ulf Kristerssons desinformation.
2023-11-07, 10:41
Medlem
Citat:
Ja, så skulle det ha kunnat vara. Det ser inte bra ut för FU alls med Ms videor på tiktok.. Väldigt knepigt när alla möjliga "medlemmar" (blir man ens medlem där eller?) gör sina egna videos på tiktok. En annan "medlem" vill ha tillbaks sin vuxne 27-årige son, som inte är försvunnen. Någon annan pratar i sina videos om ett barn som eventuellt felaktigt omhändertagits för flera decennier sedan. Likväl tragiskt. Men för utomstående blir det konstigt.

Sedan att F.P anmäler precis allt till alla olika instanser blir fel. Senaste telefonsamtalet till familjerätten var bra och belyste problemet. Så även senaste videon om statsminister Ulf Kristerssons desinformation.
Klart det inte ser bra när man framför att personer som M , de som söker vuxna barn , de som svultit små barn mfl fått barn felaktigt tagna men skulle ju bli väldigt få medlemmar om de valde bort " medlemmar"
Senast redigerad av adina 2023-11-07 kl. 11:04.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in