Citat:
Ursprungligen postat av
Eliseei
Det var ju just det jag svarade på. Men du verkar ha bestämt dig för att hon har varit en bra förälder. Jag skrev att hon misstänkte och anklaga personalen för att misshandla och mobba barnet därför höll hon till slut barnet hemma heltid, isolerad. Även pappan anklagade hon för att ha begått övergrepp på barnet. Att hon skrek i telefonen om maffia, när barnet var hemma, vara bara ännu en sak som inte är lämpligt. Hon har fått en massa diagnoser, även varit inlagd tidigare. Hon vägrar ta emot hjälp för hon är ”frisk”.
Yngsta barnet blev omhändertagen för 8 månader sedan. De andra två för 10år sedan.
Nej, var får du det ifrån att jag skulle bestämt mig för att hon var en bra förälder? Först frågade jag här om någon visste hur det var innan hennes barn blev omhändertaget, om hon var sjuk då.
Då svarade du: "Soc tog barnet för att hon anklagade personal på förskolan för att misshandla och mobba honom. sedan anklagade hon pappan för att vara pedofil men inga tecken på det hittades. Hon ringde även soc och skrek när barnet var hemma. Finns samtal när hennes handläggare tar upp det här på hennes fb."
Alla de meningarna är luddiga menar jag. Hon skulle kunna ha sagt att någon personal tagit i för hårt, att hennes barn tyckt att någon personal mobbat henne fast det kanske var på skoj. Så kan socialsekrererarna vända det till något helt annat.
Det skulle kunna vara så att en förälder sett något osunt hos den andra föräldern men inget går att bevisa, socialsekreterarna vänder det emot föräldern när inget går att bevisa, att det förekommit pedofili.
Att hon skulle ha ringt soc och skrikit när barnet varit hemma? Det är väldigt relativt vad som kan uppfattas som skrik. Vad har man för bevis att barnet hörde mamman skrika? Kanske dörren var stängd och barnet öppnade dörren när hon pratade? Kanske hon inte pratade så högt ens, men socialsekreteraren ansåg det, godtyckligt.
Det du skrev sedan att hon skulle försökt döda sig själv med barnet hemma, är ju någonting som troligtvis gått att bevisa med hjälp av provresultat från sjukhus om hon togs in med ambulans och barnet hittades i bostaden. Eller var det bara hörsägen, som någon sade till socialsekreterarna? Det framgår inte. Oftast kräver tyvärr domstolarna inga bevis alls från socialtjänsten
Vad jag ville få fram var att socialtjänsten kan vrida på det allra mesta när det vill sig riktigt illa och de har bestämt sig för något. Som sagt, jag har inte bestämt mig för något alls om hur situationen såg ut, jag var inte där.
Att hon fått diagnoser av vården är inte godtyckligt. Då är det korrekta att vården då intygar att dessa diagnoser är så pass allvarliga att de anser att föräldern inte är lämpad att ta hand om barn.
Polisen är utbildade att göra korrekta utredningar, visst kan det kanske bli något enstaka fel någon enstaka gång, men skulle det vara i paritet som soc-utredningarnas felaktigheter då hade vi sett grupperingar av brottsmisstänkta som protesterade på gator och torg.
Som sagt, jag tror att Fias utredningar varit väldigt felaktiga, att det har blivit många fel. Hon och barnen får inte en enda chans till en extern utredning av sakkunniga. Det är det som dessa föräldrar önskar.