2023-11-06, 22:11
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Trams!

Jag passade på att gardera mig, har inte påstått att någon annan stämplade ut SE.

Bemöt min kritik mot enough-is-enough påstående att SE måste stämpla ut innan han kommer ut till väktarna i receptionen sakligt.

Bemöt mitt påstående sakligt själv. Det har du inte gjort ännu.
Citera
2023-11-06, 22:12
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Ok. Hur menar du att det kan ha gått till då? Stämplingen sker i rummet utanför receptionen. SE kommer in i receptionen och pratar med väktarna. SE går ut. När stämplar han i så fall?

Jag har förvisso redan presenterat en alternativ teori här i tråden men tänker inte älta den igen. Jag behöver inte ens tro på teorin för att döda ditt felaktiga påstående.
Citera
2023-11-06, 22:15
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Jag har förvisso redan presenterat en alternativ teori här i tråden men tänker inte älta den igen. Jag behöver inte ens tro på teorin för att döda ditt felaktiga påstående.

Ok, så du vill inte bemöta mitt påstående sakligt. Det kan vi bara tolka som att du har fel.

Hur skedde utstämplingen då? Kom igen nu. Du har ju förlorat detta när du inte ger ett sakligt svar.

Känslomässiga utspel, din starka sida.
Citera
2023-11-06, 22:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Bemöt mitt påstående sakligt själv. Det har du inte gjort ännu.

Skrev jag inte att SE kan passera de inre dörrarna och gå ut i receptionen utan att stämpla ut med sitt kort så har jag i alla fall gjort det nu.

Det är sakligt.
Citera
2023-11-06, 22:21
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Skrev jag inte att SE kan passera de inre dörrarna och gå ut i receptionen utan att stämpla ut med sitt kort så har jag i alla fall gjort det nu.

Det är sakligt.

Nej det är osakligt. För jag har inte påstått att SE inte kan komma ut i receptionen utan att stämpla sitt kort. Aldrig någonsin.
Citera
2023-11-06, 22:21
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ok, så du vill inte bemöta mitt påstående sakligt. Det kan vi bara tolka som att du har fel.

Hur skedde utstämplingen då? Kom igen nu. Du har ju förlorat detta när du inte ger ett sakligt svar.

Känslomässiga utspel, din starka sida.

Du;

Citat:
Vi vet ordningen, eftersom SE måste stämpla ut för att kunna prata med väktarna. Det är också precis vad väktarna säger.
Henry Olofsson: Nej, om han har stämplat ut så gjorde han det innan man kom ut till receptionen så att säga, så det är en sådan sak som vi inte såg om han gjorde eller inte. Att SE pratat med väktarna först och stämplat ut sen är en ren fantasiprodukt som motsägs av materialet. [. . .]

SE måste inte stämpla ut för att kunna prata med väktarna, du har fel, jag påpekar det och du försöker glida undan genom att flytta fokus.
Citera
2023-11-06, 22:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Nej det är osakligt. För jag har inte påstått att SE inte kan komma ut i receptionen utan att stämpla sitt kort. Aldrig någonsin.

Dina egna ord;

Citat:
Vi vet ordningen, eftersom SE måste stämpla ut för att kunna prata med väktarna. Det är också precis vad väktarna säger.

Förnekar du?
Citera
2023-11-06, 22:28
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Dina egna ord;

Förnekar du?

Haha, herre gud. Taget helt ur sitt sammanhang. Det där är ju en slutsats utifrån flera olika förhållanden. Stämpelklockans placering, kombinerat med en faktisk utstämpling och citatet av HO.

Hoppa inte in mitt i en diskussion, du kan inte plocka uttalanden ut sitt sammanhang.

Du är helt fel ute. Du har övertolkat.
Senast redigerad av enough-is-enough 2023-11-06 kl. 22:33.
Citera
2023-11-06, 22:34
Moderator
OYs avatar
Citat:
Haha, herre gud. Taget helt ur sitt sammanhang. Det där är ju en slutsats utifrån flera olika förhållanden. Stämpelklockans placering, kombinerat med en faktisk utstämpling och citatet av HO.

Hoppa inte in mitt i en diskussion, du kan inte plocka uttalanden ut sitt sammanhang.

Du är helt fel ute.

Det är din slutsats jag sågar sakligt, alldeles oavsett sammanhang och förhållanden.

Din slutsats håller inte, jag har också sakligt förklarat varför.

SE kunde gå ut i receptionen och prata med väktarna utan att först stämpla ut.

Det är enbart det min invändning handlar om, du får för min del ha precis vilka fantasier du vill och dela med dig, men jag har också rätten att invända mot det jag anser är felaktigt, sånt som kan bli en trådsanning.

Om du seriöst vill diskutera SE och mordet är det väl av godo med korrekta ingångsvärden?
Citera
2023-11-06, 22:42
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Det är din slutsats jag sågar sakligt, alldeles oavsett sammanhang och förhållanden.

Din slutsats håller inte, jag har också sakligt förklarat varför.

SE kunde gå ut i receptionen och prata med väktarna utan att först stämpla ut.

Det är enbart det min invändning handlar om, du får för min del ha precis vilka fantasier du vill och dela med dig, men jag har också rätten att invända mot det jag anser är felaktigt, sånt som kan bli en trådsanning.

Om du seriöst vill diskutera SE och mordet är det väl av godo med korrekta ingångsvärden?
Du har skapat en halmgubbe, jag har aldrig sagt att man inte kan gå ut i receptionen utan att dra kort.
Här är ett av mina andra inlägg i samma konversation, den du hoppade in mitt i så du inte förstod.
Citat:
Fast din fakta har ett problem, SE har en registrerad tid. Så han måste ha dragit kortet. Trots att det är möjligt använda dörren utan att stämpla.

Så, nu kan du gå vidare. Dina egna halmgubbe kan du släppa med gott mod.

Du kan säga mot mina slutsatser, men jag har inte framfört en slutsats att man inte kan gå in i receptionen utan att dra kort. Det jag uttryckte var att placeringen på stämpelklockan, den existerande stämpeltiden och citatet från HO tillsammans ger att han måste ha stämplat ut innan han gick ut i receptionen.
Senast redigerad av enough-is-enough 2023-11-06 kl. 22:57.
Citera
2023-11-07, 00:10
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Det jag uttryckte var att placeringen på stämpelklockan, den existerande stämpeltiden och citatet från HO tillsammans ger att han måste ha stämplat ut innan han gick ut i receptionen.

Det kan vi inte alls vara säkra på att han gjorde. Inte om klockan i receptionen stämmer. Kvart över?

Måste? Nej, det är HO:s uppfattning om hur det borde ha gått till.

Men SE följde av allt att döma inte mallen för hur man borde göra.

Han laddade istället järnet för att bli förväxlad med GM.
Citera
2023-11-07, 10:40
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Det kan vi inte alls vara säkra på att han gjorde. Inte om klockan i receptionen stämmer. Kvart över?

Måste? Nej, det är HO:s uppfattning om hur det borde ha gått till.

Men SE följde av allt att döma inte mallen för hur man borde göra.

SE kom ut lite sent och trodde först att OP var "vem som helst" eller någon i a-laget som han själv säger. Att SE blev illa berörd av blodet på mordplatsen behöver vi inte betvivla. Andra vittnen spydde på platsen. SE var ganska blödig av sig enligt de som kände honom.

För att lugna nerverna lommade SE efter polisen bort till Bohemia några minuter för att lugna nerverna i en "hemtam" miljö. Där blev han sedd av personalen. På väg till tunnelbanan blev han avfärdad av polisen men fick veta att det var OP som blivit skjuten. När SE trots brådskan missat tåget återvände han fortfarande chockad till Skandia för att ringa hustrun och vänta på nattbussen. Att SE verkligen var en sväng till Kungsgatan har han berättat för flera olika kollegor på jobbet.

Insikten att han kan ha blivit förväxlad med mördaren har att göra med att han hörde LP säga "mörkblå täckjacka" på mordplatsen. Det återkom han till fram till sin död. SE "friserade" sin historia lite och uteslöt både väktarsamtal och Bohemiabesök för att göra sig mer intressant som vittne än han i själva verket var. Det finns vittnen både på väktarsamtal (2 st) och Bohemiabesök (3 olika källor).

Det finns inga mysterier när det gäller vittnet SE.
Senast redigerad av ursprungligen 2023-11-07 kl. 10:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in