2023-11-06, 14:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Menar du det? Det var inte så att Johanna hämtade Maja och matade henne med en trovärdig historia? Satt i bilen som immade igen?
Exakt vad har en immig bil med att de DESS INNAN hade överläggningar om hur de skulle bära ut Tove?

Enligt Maja - när väl "poletten ramlat ner" som hon döpte det till.
[quote]Har jag drömt om hur ojämlikt förhållandet var? Att Johanna var president och Maja var hennes undersåte?[/QUOTE
Exakt allt med chock, trauma och minnesförluster är rent mambojambo.

MEN de där frågorna var toppen - för enligt MAJA så har du drömt. På tal om selektivt minne.

Hon upprepar nämligen att förhållandet i var jämlikt ända upp i TR.
Vilket även flera nära vänner uppger.

För övrigt.
En chockad person beter sig inte så rationellt som Maja beskriver.
Hon är funktionell.
Hon är så villig att få iväg Tove att hon viker benen för att kunna stänga bildörren och minnet är det inget fel på. Hon är ytterst detaljerad.
Citera
2023-11-06, 15:21
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
En yrvaken och chockad person gör förmodligen som den blir tillsagd att göra. Vad J sa till M när M inser att T ligger död i bostaden vet ingen av oss. Vad jag förstått är J driven, påhittig och är van vid att delegera. Det är inte direkt en förhandling som pågår i bostaden utan J driver säkerligen handlingen framåt.

Så M var fortfarande i chocktillstånd när dom i samspråk dagen efter mordet kom överens om vad dom skulle säga om polisen kom och knackade på dörren, Så M var fortfarande i chocktillstånd när A skriver till M och frågar M vart T är någonstans, Så M var fortfarande i chocktillstånd när Ms pappa skriver till M och frågar om hon har hört att T är försvunnen, Så jag förmodar att hon var fortfarande i chocktillstånd när hon svarar sin far att jag hörde det och gud vad hemskt, Jag förmodar att chocktillståndet är lite som Ms minne, Hon kan slå på det när det passar henne.
Citera
2023-11-06, 15:42
Medlem
flashmaners avatar
Ja, vi ser ju med jämna mellanrum hur några av de värsta Majahatarna berättar i tråden att de inte ens skulle känna för sina egna barn och hjälpa dem, om de blev misstänkta för ett brott de inte begått, inte ens om de blev frikända i domstol skulle Majahatarna ens se åt sitt eget barn.

Så agerar naturligtvis ingen normal människa med en normalt mått av empati och sunt förnuft.

Så agerar inte heller Majas föräldrar, inte hennes nära och kära, och så klart inte hennes egen flock, pingstförsamlingen. De känner alla Maja, de vet vem hon är och att hon är oskyldig, de tar hand om henne och ser till att hon får kärlek, omtanke och någon som bryr sig om henne.

Att Maja är en fullt normal tonåring förändrar naturligtvis inte något av det. Att Maja går på nattklubb, agerar som alla andra och dricker några glas vin och drinkar är inget konstigt. Att Maja smakar på en kladdkaka spetsad med lite narkotika som leder till att hon mår illa och blir hämtad av sin pappa var möjligen en inte alltför dyrköpt läxa, men inte så mycket mer än så. Majahatarna i tråden gör allt de kan för att ljuga och smutskasta Maja och framställa henne på värsta tänkbara sätt med lögner, påhopp och förtal. Men det är inget annat än just lögner, påhopp och förtal.

Maja är en helt vanlig tonåring som inte gjort annat än talat sanning det senaste året. Och därför friade också hovrätten Maja från alla misstankar om mord, och satte henne på fri fot så fort rättegången var över.
Citera
2023-11-06, 15:43
Medlem
Sobrilbils avatar
Ofta handlar diskutionerna i tråden om en enskild företeelse eller del, sedan övergår det i en annan sådan. Det handlar mest om Maja och det leder inte till så mycket. Vi som tror att Maja på det ena eller andra sättet var inblandad i mordet vet ju faktiskt att vår övertygelsen om hennes skuld beror på en indiciekedja. Därför vore det mer givande att sammanställa en sådan kedje med alla märkliga och motsägelsefulla saker som Maja sagt och gjort. Då lär man betydligt tydligare kunna se, att allt sammantaget pekar kedjan på att hon är skyldig.

Hoppas att någon känner för att sammanställa en sådan kedja. Det är i alla fall ett tips till den som har tid och motivation.

Tänk på att en sådan kedja faktiskt kan leda till att poletten trillar ner.
Senast redigerad av Sobrilbil 2023-11-06 kl. 15:45.
Citera
2023-11-06, 15:53
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Nej det är bara lite tjack, jag är med i matchen. Jag litar inte på dig, du kämpar verkligen för att ge sken av att var kunnig och smart, letar fel hos andra, påstår att folk inte kan det ena och det andra. Du var tvärsäker för en stund sedan och skrattade åt att jag var osäker, sedan visade det sig att du hade fel. Du skulle behöva en lina nu, en riktigt fet en.

Mvh

Majahatare and high

"letar fel hos andra" du skriver så mycket totala galenskaper och kastar omkring dig hela tiden att det är helt omöjligt att undgå dem.

Att du inte litar på mig och inte heller på någon annan som presenterar fakta och sanning är ingen nyhet, det har vi förstått sedan länge. Du "litar" bara på fiktion, vi fattar. Men fakta är att domstolen har friat Maja från alla misstankar kring mordet på Tove, och försatte henne på fri fot direkt efter rättegången.

Visst händer det att jag har fel, till skillnad från er Majahatare har jag inget problem att medge när jag har fel, men jag kan inte se att jag skulle haft det när det gäller alla dina galenskaper jag skrattat åt. Nej, Johanna kommer inte att kunna sitta i HD och berätta vad som helst. Som du påstår

Det är också uteslutet att Maja hamnar i HD. Du kanske tror att jag har fel på den punkten. Men det har jag inte. Du är välkommen tillbaka när domen vunnit laga kraft veckan efter nästa och medge att jag hade rätt och du hade fel, som vanligt, om du nu saknar förmåga att inse det redan nu.
Citera
2023-11-06, 16:08
Medlem
Maja Hellmans lögner i rätten – egna orden

Pressades av åklagaren: ”Var fanns kroppen då?”

https://www.expressen.se/tv/nyheter/maja-hellmans-logner-om-mordet-i-ratten/
Citera
2023-11-06, 16:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ofta handlar diskutionerna i tråden om en enskild företeelse eller del, sedan övergår det i en annan sådan. Det handlar mest om Maja och det leder inte till så mycket. Vi som tror att Maja på det ena eller andra sättet var inblandad i mordet vet ju faktiskt att vår övertygelsen om hennes skuld beror på en indiciekedja. Därför vore det mer givande att sammanställa en sådan kedje med alla märkliga och motsägelsefulla saker som Maja sagt och gjort. Då lär man betydligt tydligare kunna se, att allt sammantaget pekar kedjan på att hon är skyldig.

Hoppas att någon känner för att sammanställa en sådan kedja. Det är i alla fall ett tips till den som har tid och motivation.

Lägger man ihop era inlägg så framkommer fetat.

Dvs när enskild sekvens åberopas - Maja var nog chockad i hallen - men som snarare ska bedömas ur ett större perspektiv:
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Så M var fortfarande i chocktillstånd när dom i samspråk dagen efter mordet kom överens om vad dom skulle säga om polisen kom och knackade på dörren, Så M var fortfarande i chocktillstånd när A skriver till M och frågar M vart T är någonstans, Så M var fortfarande i chocktillstånd när Ms pappa skriver till M och frågar om hon har hört att T är försvunnen, Så jag förmodar att hon var fortfarande i chocktillstånd när hon svarar sin far att jag hörde det och gud vad hemskt, Jag förmodar att chocktillståndet är lite som Ms minne, Hon kan slå på det när det passar henne.
Citera
2023-11-06, 16:30
Medlem
flashmaners avatar
Citat:

Etthundra TUSEN sjuttio nio inlägg, tog det innan en Majahatare på egen hand åtminstone INSÅG detta faktum.

Vad ska vi tro, att det kommer att bli över Två hundra tusen ett hundra femtio åtta inlägg innan någon av dem ens gör ett ärligt försök att sammanställa en saklig sådan lista utan att försöka bygga den på lögner, påhitt och rena förvrängningar av något som inte ens liknar sanningen.

För det är väl i alla fall över femtio tusen inlägg sedan jag började efterfråga den där listan.

Man kan ju tänka sig, att om det hade funnits substans nog att framställa en sådan lista,
då hade åklagaren gjort det redan innan tingsrätten.
Men det kanske hade varit att begära för mycket av åklagaren ...
Citera
2023-11-06, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974

Under 7 veckor, dessutom.
Så beter sig inte en oskyldig människa. Skulden att ha bidragit till något fruktansvärt borde ha gett sig till känna långt innan hon äntligen berättade om dumpningen och vad hon kände då.

När hon rätt snart begrep att Johanna inte skulle komma undan åtal för mordet kunde hon ha besparat Toves föräldrar men även förhörsledarna, den plåga det innebar att inte veta var Toves kropp fanns. Så rädd kan hon inte ha varit. Hade det varit så - då hade hon dragit sig ur den sk vänskapen långt innan mordet.
Senast redigerad av zilvereko 2023-11-06 kl. 16:43.
Citera
2023-11-06, 16:52
Avslutad
Citat:

Mmmmmmm - aaaaa - hmmmmm - det var nog så att en sådan indiciekedja var planerad från trådstarten.
Sedan några dagar tillbaka märks det tydligt att - de som har något ont att säga om Maja , ja de faller av tråden ..
Citera
2023-11-06, 16:55
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58

Jag tycker att den ljudsekvensen är väldigt talande. Sekvensen där åklagaren frågar Maja - var finns Tove då, eller Toves kropp?

Maja svarar klart och tydligt utan tvekan, inga eeh och inga öhh som Majahatarna i tråden så bestämt påstår visar att Maja ljuger, inget sådant, bara ett kort klart, bestämt och tydligt - Jag vet inte.

För så är det, Maja vet inte. Hon behöver inte ljuga, för hon vet inte. Hon säger bara som det är, kort och gott - Jag vet inte.

Åklagaren borde fråga Johanna istället. Sätta lite press på Johanna. Kräva att Johanna berättar sanningen. Det är väldigt många frågor i denna utredningen som Johanna borde ha fått besvara, men som ingen någonsin ställt till henne. Men icke. Varför fick inte Johanna frågan om var Toves kropp fanns när Johanna åkte till donken? Varför fick inte Johanna frågan om hur hon tänkte när hon lämnade Maja ensam med Toves döda kropp? Varför fick inte Johanna frågan om varför hon åkte till donken direkt efter att hon mördat Tove? Eller om Johanna nu vidhåller att hon mördade Tove betydligt tidigare, varför fick inte Johanna några frågor om vad som hände under all den tid som sedan förflöt fram till att hon åkte till donken? Varför fick Johanna inga frågor om vad Maja gjorde och inte gjorde under hela den där tiden? Varför fick inte Johanna några frågor om vad Maja gjorde 0219-0225?

Johanna fick sådana frågor. Johanna svarade - Jag vet inte. Det var jag och Tove. Maja var inte med.
Johanna fick då frågan - Kan det ha varit så att Maja låg inne på din säng och sov?
Johanna svarade på den frågan. Hon svarade - Ja, så kan det ha varit.

Johanna mördade Tove.
Maja gjorde det inte.

Därför är Johanna dömd för mord, och
Maja är det inte.
Senast redigerad av flashmaner 2023-11-06 kl. 17:04.
Citera
2023-11-06, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58

Så himla tröttsamt att Maja propsade på att hon inte såg Toves kropp första gången.
Samt varför i helvete hon inte frågade Johanna vad som hade hänt när hon insåg att Tove var död. Om hon visste det själv så behövde hon ju inte fråga....

Självklart ger sånt beteende, eller anti-beteende, upphov till kritiska frågor. Hon borde naturligtvis lagt benen på ryggen och dragit därifrån snarat möjligt. Bästa chansen hade hon haft när Johanna var på Donken. Men inte ens då gjorde hon någonting!

Klart det var en chockerande upplevelse, men det är ingen ursäkt för att inte göra någonting.

"Frös till is", är ett uttryck jag hört flera gånger. Såsom "paralyserad", men då gäller det grova våldtäkter.
Senast redigerad av zilvereko 2023-11-06 kl. 17:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in