Citat:
Ursprungligen postat av
Braskamin58
Maja Hellmans lögner i rätten – egna orden
Pressades av åklagaren: ”Var fanns kroppen då?”
https://www.expressen.se/tv/nyheter/maja-hellmans-logner-om-mordet-i-ratten/
Jag tycker att den ljudsekvensen är väldigt talande. Sekvensen där åklagaren frågar Maja - var finns Tove då, eller Toves kropp?
Maja svarar klart och tydligt utan tvekan, inga eeh och inga öhh som Majahatarna i tråden så bestämt påstår visar att Maja ljuger, inget sådant, bara ett kort klart, bestämt och tydligt - Jag vet inte.
För så är det, Maja vet inte. Hon behöver inte ljuga, för hon vet inte. Hon säger bara som det är, kort och gott - Jag vet inte.
Åklagaren borde fråga Johanna istället. Sätta lite press på Johanna. Kräva att Johanna berättar sanningen. Det är väldigt många frågor i denna utredningen som Johanna borde ha fått besvara, men som ingen någonsin ställt till henne. Men icke. Varför fick inte Johanna frågan om var Toves kropp fanns när Johanna åkte till donken? Varför fick inte Johanna frågan om hur hon tänkte när hon lämnade Maja ensam med Toves döda kropp? Varför fick inte Johanna frågan om varför hon åkte till donken direkt efter att hon mördat Tove? Eller om Johanna nu vidhåller att hon mördade Tove betydligt tidigare, varför fick inte Johanna några frågor om vad som hände under all den tid som sedan förflöt fram till att hon åkte till donken? Varför fick Johanna inga frågor om vad Maja gjorde och inte gjorde under hela den där tiden? Varför fick inte Johanna några frågor om vad Maja gjorde 0219-0225?
Johanna fick sådana frågor. Johanna svarade - Jag vet inte. Det var jag och Tove. Maja var inte med.
Johanna fick då frågan - Kan det ha varit så att Maja låg inne på din säng och sov?
Johanna svarade på den frågan. Hon svarade - Ja, så kan det ha varit.
Johanna mördade Tove.
Maja gjorde det inte.
Därför är Johanna dömd för mord, och
Maja är det inte.