2023-11-05, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Då kan du ta fram en ritning och markera bärande väggar i J bostad som är isolerade

De är inte heller isolerade och dessutom så var M vaken 2-3 gånger enl bevis under de ca 40 min mordet skedde så påstå inget om isolerade väggar så hon inte hörde el såg någonting
Sluta tramsa

Jag tror att den väggen som finns vid sovalkoven är en skärmvägg som går från golv till tak.

Här finns bilder på sovalkoven i detta inlägg.

(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
Citera
2023-11-05, 23:40
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Ingen har påstått något annat, varför du nu tror det.
Men det förändrar inte det faktum att det är uteslutet att Maja hamnar i HD, som var det jag kommenterade.

Då får du gärna förklara varför Maja aldrig skulle kunna hamna i HD?
Citera
2023-11-05, 23:41
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Det där håller inte
J berättade att hon både fällt och tagit stryptag så något triumfkort hade hon knappast
Majas lögner är hennes egna för att skydda sig själv
J slängde hon under bussen och berättade massor om J eldande m. m
då var hon inte ett dugg rädd men att berätta vart de gömt Tove gjorde hon aldrig

"J slängde hon under bussen" skriver du om Maja. Nu är det rent idiomatiskt sett ett galet uttryckssätt. Men oavsett dina språkliga okunskaper, är det alltså din uppfattning att det var fel av Maja att berätta sanningen om hur Johanna tog livet av Tove?

För samtidigt anklagar du Maja för att inte har berättat var Toves kropp fanns, vilket hon knappast kunde gjort utan att ha, som du uttrycker det "kastat Johanna under bussen".

Ditt hat emot Maja resulterar i att du säger emot dig själv gång på gång i dina inlägg, i dina tafatta fruktlösa försök att framställa precis allting som Maja gör, som något förkastligt, trots att det i själva verket är så att Maja är den som berättade sanningen om vad som hände, och är den som inte kastar en massa lögner omkring sig. Maja berättade sanningen om vad som hände den där natten, och hon är dessutom oskyldig till Toves död.

Maja avslöjade Toves mördare.
Ingen har hon kastat under bussen.

Att du tycker att det var fel av Maja att avslöja att Johanna mördade Tove, säger allt om dig och inget om Maja.
Citera
2023-11-05, 23:42
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Då får du gärna förklara varför Maja aldrig skulle kunna hamna i HD?

Det är uteslutet att Maja hamnar i HD i detta fallet, helt enkelt för att det inte föreligger några förutsättningar för att hon skulle kunna hamna där.
Citera
2023-11-05, 23:43
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Det där håller inte
J berättade att hon både fällt och tagit stryptag så något triumfkort hade hon knappast
Majas lögner är hennes egna för att skydda sig själv
J slängde hon under bussen och berättade massor om J eldande m. m
då var hon inte ett dugg rädd men att berätta vart de gömt Tove gjorde hon aldrig
Man hittar sådant här överallt när man läser om Maja, saker som pekar åt ett och samma håll. Hon är motsägelsefull och ger orimliga förklaringar överallt. Om jag ska kunna tro på henne en stund måste jag nog ta en dos MDMA.
Citera
2023-11-05, 23:48
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
En tanke slog mig:

Om det tas upp i HD, då kan inte Johanna få hårdare straff. Därför kan hon berätta vad som helst. Om hon hitills undanhållit något som är negativt för henne, och som bevisar att Maja deltog, då kan hon berätta det i HD och kanske är det just det hon vill.

Osannolikt, jag vet, men omöjligt kan det väl inte vara.

Du är så sanslöst okunnig så det är helt fantastiskt att någon kan vara så okunnig, jag garvar så jag håller på att trilla ur stolen

Nej, inte ens om det går till HD kommer Johanna "kunna" berätta "vad som helst".

Och ja, Johanna som blev fälld till livstids fängelse i tingsrätten har säkerligen suttit och undanhållit "bevis" som fäller Maja för mord på Tove, bara för att hon skall kunna få chansen att berätta om dessa i HD. ROTFLMAO Vad är det för hallucinogena droger du går på egentligen?
Citera
2023-11-05, 23:54
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
"J slängde hon under bussen" skriver du om Maja. Nu är det rent idiomatiskt sett ett galet uttryckssätt. Men oavsett dina språkliga okunskaper, är det alltså din uppfattning att det var fel av Maja att berätta sanningen om hur Johanna tog livet av Tove?

För samtidigt anklagar du Maja för att inte har berättat var Toves kropp fanns, vilket hon knappast kunde gjort utan att ha, som du uttrycker det "kastat Johanna under bussen".

Ditt hat emot Maja resulterar i att du säger emot dig själv gång på gång i dina inlägg, i dina tafatta fruktlösa försök att framställa precis allting som Maja gör, som något förkastligt, trots att det i själva verket är så att Maja är den som berättade sanningen om vad som hände, och är den som inte kastar en massa lögner omkring sig. Maja berättade sanningen om vad som hände den där natten, och hon är dessutom oskyldig till Toves död.

Maja avslöjade Toves mördare.
Ingen har hon kastat under bussen.

Att du tycker att det var fel av Maja att avslöja att Johanna mördade Tove, säger allt om dig och inget om Maja.
Om hon gått till polisen dagen efter mordet och berättat vad som hänt, då hade hon velat berätta.

Hon ville nog inte berätta när hon väl gjorde det. Förmodligen var hon helt slut och orkade inte längre. "Poletten trillade ner." Vilken dåre.
Citera
2023-11-05, 23:55
Medlem
Citat:
Johanna kan berätta precis vilka sagor hon vill. Särskilt många fler än kvällspressen och en och annan Majahatare kommer ändå inte att lyssna på det.

Citat:
Det är lite intressant att jämföra detta fallet i dess initiala skede med den färskare tragiska händelsen i Alingsås nyligen.

I Alingsåsfallet, liksom i detta fallet, häktades kort tid efter försvinnandet flera personer.

Skillnaden fallen emellan är att i detta fallet satt bägge de misstänkta häktade under nästan ett helt år, men i Alingsåsfallet har alla häktade utom en släppts.

På samma vis borde det ha varit i detta fallet.

Polisen hade skäl att misstänka Johanna. Det var hon som avslöjades med lögner i de tidiga förhören, och det var hon, och inte Maja, som åkte till donken med Toves mobil.

Mot Maja fanns inledningsvis inga bevis alls. Hon borde släppts ur häktet i ett tidigt skede.

Hade så skett, hade Maja helt säkert berättat sanningen mycket tidigare än vad hon nu gjorde, efter ha blivit satt i häkte i total isolering med fulla restriktioner.

Jo jag som Maja hatare kommer att lyssna väldigt noga 😅🤣

Så du tycker inte med anledning av att Maja vara närvarande när Tove mördades och två personer var närvarande Maja och Johanna inte skulle vara belastande för Maja?

Inga bevis! du är lika förvånade som förutsägbar.

Fortfarande har du tvångstankar och ditt mantra, skulle vilja likna det med en predikan.

Maja ljuger och har gjort det även om andra förehavanden, skulle Maja helt plötsligt bli omvänd och tala sanning.

Skrattretande vilka påståenden lögner och formuleringar.

Maja lilla Maja som inte ljuger eller undanhåller sanningar och fakta, skrattretande utalande måste bara uttalas av någon med egen agenda.

Maja har klarat sig undan med lögner och undanflykter att kalla Maja för oskyldig är förneka fakta och sanningen.

Förnekelse är väl grogrund för djävulens fundament?

Maja har deltagit aktivt att mörda Tove, att lägga all skuld på Johanna som hjälpt utredningen framåt medans Maja fortsätter att ljuga och förneka är väldigt lågt.

Mvh
Maja hatare and proud
Senast redigerad av PR400 2023-11-06 kl. 00:04.
Citera
2023-11-06, 00:03
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Du är så sanslöst okunnig så det är helt fantastiskt att någon kan vara så okunnig, jag garvar så jag håller på att trilla ur stolen

Nej, inte ens om det går till HD kommer Johanna "kunna" berätta "vad som helst".

Och ja, Johanna som blev fälld till livstids fängelse i tingsrätten har säkerligen suttit och undanhållit "bevis" som fäller Maja för mord på Tove, bara för att hon skall kunna få chansen att berätta om dessa i HD. ROTFLMAO Vad är det för hallucinogena droger du går på egentligen?
Nej det är bara lite tjack, jag är med i matchen. Jag litar inte på dig, du kämpar verkligen för att ge sken av att var kunnig och smart, letar fel hos andra, påstår att folk inte kan det ena och det andra. Du var tvärsäker för en stund sedan och skrattade åt att jag var osäker, sedan visade det sig att du hade fel. Du skulle behöva en lina nu, en riktigt fet en.

Mvh

Majahatare and high
Senast redigerad av Sobrilbil 2023-11-06 kl. 00:10.
Citera
2023-11-06, 01:40
Medlem
Citat:

➡➡➡ Vad är det för hallucinogena droger du går på egentligen?

Ditt inlägg som jag nu har svarat på var inte skrivet till mig @JokerMannen.

Dina Gish-galopper och tillika sagt din härskarteknik samt sandlåderetorik är för länge sedan genomskådad. Du är mycket duktig, men, inte tillräckligt duktig för att kunna övertyga flera av trådens medlemmar om Fröken Hellm*n:s absoluta oskyldighet och därtill, hennes hållning till sanningen.

Fröken Hellm*n har missbrukat olika typer av droger som till exempel: Hasch, Cannabis med flera ... och i form av tabletter, som till exempel: Diazepám-preparat och därtill även stort alkoholanvändande.

Fröken Hellm*n har vid flera tidigare tillfällen varit redlöst berusad på grund av överkonsumtion av alkoholhaltiga drycker och även i kombination med droger.

Senast under Augusti månad år 2022 var Fröken Hellm*n kraftigt påverkad av Cannabis.

Fröken Hellm*n har bland annat med missbrukandet av droger upplevt hallucinationer vid flera tidigare tillfällen.

Jag återkommer till denna tråden gällande det tidigare mordet på den 21-åriga flickan T*ve T*nnies med mera djupgående information om vem Fröken Hellm*n egentligen är och, hur man utifrån informationen kan förstå vem Fröken Hellm*n egentligen är som individ.

Jag kommer också vid det aktuella tillfället att framföra i tråden varför ... samt av vilken anledning som jag använt namnet "Pazuzu" i konnektion med Fröken Hellm*n.

Mvh/
@JokerMannen/
Citera
2023-11-06, 01:42
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Det är lite intressant att jämföra detta fallet i dess initiala skede med den färskare tragiska händelsen i Alingsås nyligen.

I Alingsåsfallet, liksom i detta fallet, häktades kort tid efter försvinnandet flera personer.

Skillnaden fallen emellan är att i detta fallet satt bägge de misstänkta häktade under nästan ett helt år, men i Alingsåsfallet har alla häktade utom en släppts.

På samma vis borde det ha varit i detta fallet.

Polisen hade skäl att misstänka Johanna. Det var hon som avslöjades med lögner i de tidiga förhören, och det var hon, och inte Maja, som åkte till donken med Toves mobil.

Mot Maja fanns inledningsvis inga bevis alls. Hon borde släppts ur häktet i ett tidigt skede.

Hade så skett, hade Maja helt säkert berättat sanningen mycket tidigare än vad hon nu gjorde, efter ha blivit satt i häkte i total isolering med fulla restriktioner.

Det kunde lika gärna ha varit MH som mördade TT när JJ var på donken.

Hon var i lägenheten när TT mördades.

Hon flyttade på och gömde och brände kroppen.

Hon teg länge.

Givetvis skulle hon sitta häktad!

Hon blev ju dömd till livstid!
Citera
2023-11-06, 02:04
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Maja är en rättsskandal i sig, hon skulle aldrig dömts till livstid, hon skulle inte ens ha åtalats för mord, eftersom hon uppenbarligen inte dödat Tove. Att hovrätten skriver att hon inte är trovärdig, samtidigt som dom skriver att det mycket väl kan vara så som Maja påstår, fast även på andra ej nämnda sätt, är skevt.
En dom ska inte vara "tveksam" som denna är utformad, för Majas del. Det är rätt stötande.

Det är faktiskt så, att hon kan ha legat i sängen eller suttit i fåtöljen, satt sig under köksbordet och hållit för öronronen för livet, för att inte höra bråket, som sedemera slutade med att Tove dog och den enda som kan vara skyldig är just Johanna. Tacka faan att Maja var rädd och orolig över Johannas triumfkort i rockärmen: håll käften annars säger jag att det var du

Det är väl som det kallas "polisiärt uppklarat"?
HR tror inte på henne. Det är uppenbart att hon ljuger men de kan inte bevisa att hon var med och mördade TT.

Givetvis satt hon inte under köksbordet medan hennes BFF slogs med TT i badrummet. Givetvis var hon med och skyddade JJ. Fega subbor. 2 mot 1. TT hade inte en chans.

MH vet vad hon gjort. Hon kommer aldrig kunna fly från det. Om hon mådde dåligt innan så lär det bli bra mycket värre nu. Det hjälper inte hur mycket föräldrarna daltar med henne och försvarar henne. Hon vet vad hon gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in