Citat:
Ursprungligen postat av
Pruttokoll
Hahaha. Va fan där fick ni illaluktande rysstrollsjävlar som tror Ryssland har en sportslig mot Ukraina. Hahaha.
Vilken månad blir det troligast?
Finns det ens något som kan talar emot hans ändå bara försiktiga optimism om Ukrainas besegrande av kärnvapenmakten? Hade han vågat berätta vad han verkligen vet direkt hade vatnikarna legat i sina gravar snart. Kom ihåg var ni läste det först.
Pruttler kommer att pruttas ihjäl hahahaha
Där ser ni att Sveriges pengar och vapen inte var en felsatsning

Har Ukraina drivit ut ryssen än eller hur går det med den biten egentligen? Har Ukraina drivit Ryssen till förhandlingsbordet för att dra sig tillbaka från Donbass, Luhansk, Krim etc. än? Men det kanske sker under detta året - vi får hoppas att kriget tar slut så fort som möjligt för att förhindra en ekonomisk kollaps av euroområdet. Vi (läs: Europa) behöver den billigare ryska gasen snarast möjligt

.
Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
......
Vad är det som säger att han har fel?
Bara för att offensiven inte lyckades betyder inte att det är fel på vapensystemen. Det är snarare att Ryssland kunde förbereda sina trupper bättre än vi trodde.
.....
Är du på riktigt? Blundar du och håller för öronen eller lever du i en skyddad verkstad, undrar jag.
Har du läst artikeln? Man kan ju börja undra om du jobbar för staten och i propagandamaskineriet såsom du backar Överstelöjtnant Pajjaskivi.
Här har du ett citat från artikeln.
Citat:
När kan de här bidragen från väst börja ge effekt?
– I vår, men oklart när. Det är en meteorologisk faktor. Men när marken blir tillräckligt torr. Då bör också majoriteten av de här fordonen som nu utlovas vara integrerade i övade ukrainska förband.
Kanske kan det i sin tur leda till ett snabbare slut på kriget, tror Joakim Paasikivi.
– Jag har tidigare sagt att jag tror att det är möjligt med en ukrainsk seger i år. Det betyder inte att Ukraina kommer ha slagit den sista ryssen på ukrainskt territorium, utan att man har kommit till förhandlingar som då handlar om ett ryskt tillbakadragande.
Här kommer länken till artikeln och återkom sedan om det blivit som Flöjtnanten
"trodde"
https://archive.ph/wOqsF (klistra in originallänken i Archive så får du fram en läsbar artikel).