Citat:
Ursprungligen postat av
prdtr
Jag har jobbat i Asien sedan 90-talet, så det är inget nytt. Tyvärr.
Det finns bra personer och det finns mindre bra. Det är inte kulturen man kommer från som avgör om man blir en bra person; vår uppfostran, våra livsval och vår attityd har stor påverkan. Gillar du asiater, så kör på det, men gör det inte för att du tror att de är bättre än svenska män. Det är de inte.
Jag upplevde överlag att asiater var mer lekfulla och levnadsglada. I Singapore, t ex, hände det att yngre män kunde komma in på kontoret i kostym ena dagen och andra dagen sminkade med damväska. Det var lite av en chock först, men jag upptäckte att det var en del av deras lekfulla sida.
Litet råd. Fundera på om du verkligen vill ha en man som bestämmer åt dig. Vad kommer du att göra när han tar beslut som du inte gillar?
Det var som sagt inte mitt livsval för 15 år eller 10 år men efter att ha sett hur förvirrade män är i väst. Konflikträdda och lever i ett destruktiva liv om att tro att livet handlar om att käka pizza och vara ensam hela livet så har mitt intresse verkligen avtagit med tiden.
Vill inte dejta utländska män heller då Sverige gjort dessa som ”idioter”. Afrikaner är inte min ”grej” här
Du skulle också tycka att det var tråkigt som kvinna om din motståndare tog en drink som är likadan som dig.
Att du som kvinna lockar en man så intensivt att han känner sig underkastad
Jag tycker det är mycket skönare med en man som bestämmer, agerar manlig och är av den manliga könet.
Jag tyckte det var väldigt skönt för första gången att en kinesisk man bjuder på hela notan än att vi sitter och diskuterar hur vi ska splitta.
Nu är inte pengar ett problem men förstå mig rätt. Om en man inte ens kan ta en nota på första dejten helt själv så är han nog inte ens kapabel att försörja en hel familj
Dessutom har jag mer gemensamt med asiatiska män än vad jag har med min egna ras eller svenska män
Inget personligt mot någon men Sverige kan inte uppfostra män (undantag) för försvarsmakten som är lite mer bestämda, manliga och allmänbildade