Citat:
Ursprungligen postat av
Contemplater
Efter att ha sett de hittills publicerade avsnitten av serien så känner jag bara att jag måste skriva av mig lite av min frustration, som först och främst riktade sig mot den sjuka stalkern som borde spendera obestämt tid i ett vadderat rum men som ganska snabbt utvecklades mot offret själv. Alltså helvete vilken vek och handlingsförlamad människa. Killen jobbar i militären och ska vara redo att försvara sitt land men kan inte ens lyfta på luren och ringa ett samtal till polisen för att försvara sig själv eller sin familj. Det finns ingen rimlig ursäkt för hans passivitet. Det är helt oacceptabelt att bara klia sig i huvudet när någon skickar en bild på din mammas dörr med hotfull text.
Sen att inkompetenta poliser lägger ner ärendet när han väl får tummen ur är ingen ursäkt att bara ge upp. Överklaga, skaffa advokat, skriv ett inlägg på din Facebookprofil om vad som händer och prata med dina anhöriga, människa!
Vet att det är osvenskt och syndigt att ställa dessa krav och förväntningar på ett offer i det här landet, men någon jävla nåtta får det väl ändå vara?
Du kanske ska ta och läsa på hur ett knäckt offer agerar. Felix är allt annat än vek.
Vem som helst hade blivit helt knäck av den här terrorn som pågick i flera år.
Det blir en skam med alla beskyllningar och en rädsla för att polisen ska ta honom som han fick besked om flera gånger att dom var på väg för att hämta honom.
Dessutom är du dåligt påläst.
Han berättade därför om samtalen, sms-meddelandena och om hur olika personer blivit kontaktade.
Ärendet lades ner och de började känna sig hjälplösa.
Han besökte även polisen i Luleå och där fick han mer stöd. Även den
anmälan lades ner då man inte kunde ta redo på vems telefonnumret var.
Du kanske har något knep för att få polisen att ta upp nerlagda anmälningar.
Det här är ju inget för kalla fall gruppen precis.