2023-11-04, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Preppy4Life
Självklart så faller flashbacks incel-armé för snyfthistorien som svt spinner ihop om den här lilla tafatta hanrejbögen. Han klarar inte av någonting. Klarar inte av att blockera numret. Klarar inte av att skaffa nytt nummer. Klarar inte av att berätta för sina närmsta släktingar och vänner och arbetskamrater. Klarar inte av att på eget initiativ genom slutledningsförmåga och detektivarbete ta reda på vem som skickar meddelanden. Vilken tönt!

Vad jag vill veta är vilken agenda svt har som gör den här dokumentären?

Har du ens tittat på serien och läst domen? Varför SVT inte vill berätta om vad Felix gjort mot Sabrin är just för han inte har gjort något, det här är en psykopat och psykopater behöver ingen anledning att göra som de gör.
Senast redigerad av destorn 2023-11-04 kl. 01:07.
2023-11-04, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Preppy4Life
Tendentiös vinklad dokuserie som vanligt av SVT som om dom skulle dö av att visa båda sidorna. Det faktum att han är en fuckboy och springer runt med kuken i vädret och stoppar den i allt som rör sig kan också få konsekvenser. Att han höll på att skita på sig av oro under mETOO säger allt man behöver veta om hans karaktär.

🤣…. Alla som alltså är ”fuckboys” har sig själv att skylla på om nu en stalker väljer att terrorisera dem under flera års tid, bra logik! Varför tror du svt inte visar båda sidorna? För Sabrin drog sig klart och tydligt ur och ville inte delta, hon nekar inprincip allt och låtsas som inget av detta har hänt. Det är lite svårt att få perspektiv från hennes sida då tänker jag.
Senast redigerad av destorn 2023-11-04 kl. 01:21.
2023-11-04, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Jag tänker likadant. Konstigt att man får hänga ut en människa på det sättet. Oavsett vad hon gjort sig skyldig till så är väl detta inte mycket bättre. Jag förstår att Felix behöver upprättelse men man borde förstått att hennes identitet skulle läcka ut. Och alls kommentarer om att hon har sig själv att skylla, ja, det har hon. Men alla förtjänar en andra chans.

Förtjänar alla en andra chans? Gör man ett misstag utan avsikt att skada någon så förtjänar man en andra chans enligt mig. Att under flera års tid utsätta någon för det Sabrin har gjort diskvalificerar henne grovt till en andra chans. Hon är kvinna och rättsväsendet gav henne antagligen därför ett pinsamt lågt straff. Han och tjejen han dejtade i början kanske hade varit gifta idag och haft barn. Måste se om första avsnittet men jag fick känslan av att Felix hade andra planer än att ta värvning och flytta till Luleå. Hans ytterligare karriärval och tänkta utbildningar har helt och hållet handlat om att försöka komma bort från smsen. Berätta gärna i vilka fall du gett någon en andra chans och sen kan vi likställa det med Felix situation, polismorden i Malexander, John Ausonius, Hagamannen, pedofiler... Jag tippar att du inte anser att alla förtjänar en andra chans när det väl kommer till kritan.
2023-11-04, 09:59
Medlem
Väldigt förvånande att han inte lyckades klura ut vem som skickade meddelanden till honom. Han skulle ha skaffat några fler kontantkort med olika nummer. Sen skulle han delat ut numren till vänner och gett Sabrin ett eget nummer att nå honom på. När då det börjar komma trakasserier på det nummer han gett Sabrin, från det nummer de kallar 072-numret så har hon avslöjat att det är hon som skickar dessa meddelanden.
Andra tecken på att hon ljuger är ju när hon själv påstår att hon blivit våldtagen av dem som trakasserar honom. Då borde han ha fattat att hon gått över gränsen för det är inte rimligt att hon utsattes för det. Han är ju väldigt naiv och blåögd. Det borde vara lätt att lura av honom pengar också. Det finns ju folk som litar på människor och skyfflar över tiotusentals kronor till främlingar de träffat på nätet. Märkligt att hon inte lurade av honom pengar.
2023-11-04, 10:35
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Ohederlig argumentation. Att inte få använda skattefinansierade Public Service till att skapa rikstäckande hatdrev är inte att beläggas med munkavle. Men det vet du naturligtvis. Du vill bara se blod, som den hatare du är.
Ok, så dokumentärer om Kapten Klänning, Hagamannen och andra brottslingar eller skandaler bör förbjudas eftersom de skyldiga far illa och kan skada sig själva?
2023-11-04, 18:27
Moderator
Dr Kings avatar
Skärpning i tråden. Denna tråd handlar om TV-programmet. För diskussion om själva fallet och de inblandade personerna skall följande tråd användas:

(FB) Skellefteå: Kvinna förföljde ungt par, skickade tusentals sms. Dom dec 2021. SVT-serie 2023.

/Moderator
Senast redigerad av Dr King 2023-11-04 kl. 18:49.
2023-11-04, 19:21
Medlem
Citat:
Men snälla, varför ska man vara lika elak som hon var? Hon måste ha mått fruktansvärt dåligt, och det ursäktar inte beteendet men besattheten kan ändå vara sjuklig och något hon inte kunde rå över. Nej jag ursäktar det inte. Jag blir lika upprörd som alla andra när jag ser dokumentären. Men jag hat svårt att tro att någon som inte mår mycket dåligt gör såhär.

En "såndär" är farlig på riktigt, kan verkligen ställa till det för andra människor!
Lite som en kombination av "Narcissistisk Borderlinestörning".
Man behöver inte vara elak tillbaka mot en sjuk människa, men "den" ska inte ha möjlighet att göra det igen #låsinochkastanyckeln
2023-11-04, 19:29
Medlem
Citat:
Jag tänker likadant. Konstigt att man får hänga ut en människa på det sättet. Oavsett vad hon gjort sig skyldig till så är väl detta inte mycket bättre. Jag förstår att Felix behöver upprättelse men man borde förstått att hennes identitet skulle läcka ut. Och alls kommentarer om att hon har sig själv att skylla, ja, det har hon. Men alla förtjänar en andra chans.

Näedu!
Många förtjänar både en och två chanser, ibl tillomed fyra, men "detdär" avskrädet...
Finns ingen ursäkt för beteendet, förutom SiH (sjuk-i-h#vet) då!
FyFan så vidrigt!
Om det här hade varit en kille som betett sig såhär mot en tjej, då hade det varit rena lynchstämningen och världens ramaskri!
2023-11-04, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Exakt. Ingen av dom som betecknas som psykopater har tagit sitt liv och dom är många.

Men är du inte riktigt frisk?
Tycker du samma när det görs dokumentärer om Hagamannen, Skotten i Rödeby, Mordbränderna på Öland, Arbogakvinnan, Tills döden skiljer oss åt, (advokaten som blev skjuten och ex frun lejde skytten), mordet på Marina Johansson, Göran Lundblad mördades av sin egen dotter Sara och hennes pojkvän, Barnamorden i Arboga, Mordet på Carolin Stenvall och många fler.
Ingen av dom gärningspersonerna har tagit sitt liv och vem fan bryr sig om dom gör det.
Lite mindre ondska i världen bara...

Du kanske tyckte synd om Svartenbrandt – "Sveriges farligaste brottsling" när han eldade upp sig själv för han ville brinna som munkarna.

Sabrin knäckte Felix totalt med psykisk terror och det var nära att han tog sitt eget liv efter 6 års terror.
Tycker du kanske att det hade varit bättre om Felix hade tagit sitt liv och all den här sjuka makabra stalkingen aldrig hade kommit upp i ljuset?

Den enda som har skapat det du kallar drev är Sabrin som stalkade och nu får folk veta.
Det kommer inte att vila något skuld på varken Felix eller SVT för alla människor har ett val.
Sabrin får leva med det som hände för någon skuld känner hon inte, för hon har ännu inte erkänt och målet har varit uppe i både Tingsrätt och Hovrätt med massiv bevisning men hon säger sig vara oskyldig.
Tycker du ska vara medveten om att domar i rättsfall är offentliga handlingar så att ingen brottsling går under radarn.
Sabrin har begått ett vidrigt brott. Hon är ett vider!

No More Words needed👊👏
2023-11-04, 21:09
Avslutad
Kom man fram till vilka det var som väntade på hans kompis och förgrep sig på henne i lägenheten?? Hade det med Stalkern att göra? Fattade inte. Det var mot slutet i avsnitt 2
2023-11-04, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IdunLo
Jag vill inte gå in på detaljer men det handlade om teknisk bevisning fast det tog flera anmälningar innan polisen valde att lägga resurser på mitt ärende. Då hade det dessutom drabbat flera i min omgivning.

Jag skulle inte säga att stalkers överlag är idiotier. Ofta är de noga med att inte lämna spår och det kräver en del eftertanke.

En fördel som störda människor har över normala är att de tänker på ett helt annat sätt så vi har svårt att förutse och förstå deras agerande.

Det gör också att andra normala människor inte förstår när man berättar. Det är för sjukt så de försöker bortförklara det, som polisen när Felix ville anmäla. I stället kan de börja misstänkliggöra offret som Felix chefer.

Stalkers är varken idioter eller intelligenta utan sjuka. Det är därför det är så viktigt att polisen får bättre kunskaper om vad stalking är.

Fast det är klart att en korkad stalker lättare åker dit.

Vad är stalking för sjukdom? Motsäger dig inte men vilka diagnoser förknippar du stalking med och vad är botemedlet?
2023-11-04, 23:24
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arlagatan
Vad är stalking för sjukdom? Motsäger dig inte men vilka diagnoser förknippar du stalking med och vad är botemedlet?
Det är ingen sjukdom men man säger att dom är sjuka i huvudet.
Dom har oftast en personlighetsstörning, narcissist/psykopat.
Makt och kontroll och hämnd för en upplevd oförätt är deras motiv. Oförrätten kan vara något så enkelt som att dom har blivit nobbade från att få ett jobb, men oftast är det nobbade av ett ragg eller en tidigare partner.

Sabrin är en typisk stalker. Bara lite mer djävulsk i sin uppfinningsrikedom

Botemedlet... ett skott i pannan. Det finns inget botemedel för en narcissist/psykopat.
Det enda är att låsa in dom för att hindra dom från att fortsätta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in