Citat:
Ursprungligen postat av
GregersWerle
Angående slutet på avsnitt 2:
Vad är det som polismannen berättar för pappan i bastun? Att det är S som har anmält Felix? Hur kommer det sig att Felix själv inte fått reda på detta av polismannen när denne hjälpt Felix och "begått tjänstefel" å dennes vägnar?
Har jag missat någonting? Eller är det i sedvanlig ordning någon journalistjävel som försöker vinkla någonting för att skapa en twist?
Efter att ha läst domen betvivlar jag inte det helvete som Felix måste varit utsatt för. Efter S agerande undrar jag om han någonsin kan lita på en enda människa igen.
Ja du har missat att allt är lögner från Sabrin till Feli* angående Ola polismannen.
Har du verkligen läst domen?
Från domen.
Under processen har Sabrin haft kontakt med en man vid namn Ola. Ola är polis i
Skellefteå. Han har bara varit med vid ett samtal med Ola. I övrigt är det Sabrin som
skött kontakten. Sabrin har berättat att det har kommit in våldtäktsanmälningar mot
honom som Ola på något sätt har sett till att de försvann. Han har varit sjukt blåögd
och naiv då han bara svalt det Sabrin sagt och känt tacksamhet över att någon har
kunnat hjälpa honom. Sabrin har sagt att han inte själv fick prata med Ola och absolut
inte berätta för någon annan att de pratade med Ola då Ola begick grova tjänstefel.
Han har därför inte kunnat berätta för någon i sin omgivning av det. Han har också
skämts mycket över situationen och över att bli utmålad som våldtäktsman.
Hans pappa, som umgås med Ola privat, föreslog att han skulle ringa Ola, och det gjorde han.
I samband med det fick han många samtal och sms från Sabrin om att han absolut inte
fick ringa Ola. Ola förklarar lugnt och tydligt att han aldrig har varit inblandad i detta
och att det aldrig funnits några anmälningar som Ola hjälp till med.