2023-11-05, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haresEar
Du är extremt obildad och snäv i ditt tankesätt. Lämnade över en totalförstörd stat där man skapat ett hat under 60 år. Du inser inte hur tramsig du låter. Försök använda ditt eget amerikaniserade huvud när du tänker.

Ursäkta vad du vill ha sagt. Jag har läst dina inlägg och har svårt förstå

Lite Historia

1 1947 bestämmer FN (världen) att det ska bildas två stater där Israel, gaza och västbanken finns i dag

2 Israel säger ja Palestinierna och araberna säger nej

3 Staten Israel utropas 1948. Araberna och Palestinierna anföll dagen efter och förlorade

Hade Palestinierna sagt ja i 1 så hade de haft en större stat än vad de blev erbjudna 2000 - Men de sa nej igen.

Så i stället för ha en egen stat sedan 1948. Så bombas palestinierna just sönder i Gaza och västbanken håller på att ätas upp av Israel

Du tycker inte det hade varit smartare att ha tackat ja 1948?
Citera
2023-11-05, 09:57
Medlem
Asensgammaldagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Skillnaden nu är att vi äntligen har en regering som inte kommer att ge asyl till en ny flyktingvåg med raketforskare från mellanöstern.

De kommer inte neka Israel något om de kör med att de blev utsatta för en ny förintelse. Det är bara att inse fakta att Sverige är ett land som inte har något att säga till om i internationella sammanhang och som får agera dörrmatta och soptipp för USA och Israels utrikespolitiska beslut. Utrikespolitiska beslut som du stödjer fast det har nästintill förintat ditt eget land, kultur och folk.
Senast redigerad av Asensgammaldags 2023-11-05 kl. 10:02.
Citera
2023-11-05, 09:57
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
De på västbanken verkar ha gjort det sedan lång tid tillbaka
Fick för mig att tråden avsåg Gaza.
Men men då är allt frid och fröjd igen och inga fler terrordåd från muslimer- utmärkt...
Citera
2023-11-05, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Har bara dött ca 0.2 - 0.3 procent av gazas befolkning ännu. Är ju ingenting. Ganska lyckad operation av Israel ändå.

Hur många procent ska dö för att du ska tycka det är en superlyckad operation? Nu tycker du det bara är ganska.
Citera
2023-11-05, 10:05
Medlem
Sedan staten Israels bildande 1948 har det internationella samfundet, med särskilt fokus på västvärlden, ständigt sträckt ut sina hjälpande händer till Palestina. Målet har varit tydligt: hjälpa till att skapa en stabil och blomstrande nation. Men det palestinska ledarskapet har, mot alla förväntningar, gång på gång prioriterat kortvariga passioner framför folkets långsiktiga välstånd.

Palestina har haft alla möjliga chanser att bygga en framgångsrik framtid. Men istället för att sträva efter stabilitet och välstånd, har de röstat in grupper som både västvärlden och många andra nationer ser som terrororganisationer. Dessa grupper har anlagt tunnlar under Gaza, placerat raketstationer nära skolor och använd civilbefolkningen som sköldar i sina konfrontationer med Israel, vilket uppenbarligen spelat på Israels och västvärldens ethos och försöker att minimera civila förluster. Hamas med sitt omoraliska ohämmade beteende har inga problem med att skjuta en raket rakt in mot ett sjukhus etc.

Det är ofrånkomligt att se att den palestinska ledningen ofta har använt konflikten som ett verktyg för att berika sig själva. Faktumet att ledande figurer som Yassir Arafat avled som miljardär i dollar, medan många palestinier fortsätter leva i fattigdom och osäkerhet, talar sitt tydliga språk. Jag har läst om hela högsta skicket i Palestina i dagarna och alla tycks vara enormt välbärgade. Hur då? Jo, Hamnen i Gaza till exempel skattas av Hamas. Så alla förnödenheter som västvärlden skickar med skepp taxeras av Hamas själva vilket göder detta vansinne.

Men det mest förbryllande av allt är kanske västvärldens s.k. "woke"-vänsters ställningstagande. Trots alla dessa oegentligheter och övergrepp verkar de blint stödja Palestina och grupper som Hamas.

Varför? Är det okunnighet, ideologisk förblindelse, eller en blandning av båda? Det är dags för en ärlig och kritisk granskning av de beslut och handlingar som präglar detta komplexa geopolitiska drama.

Någonstans måste Woke börja analysera saker och ting. Det håller inte att bara titta på ytan och bestämma vem som är mest offer och välja den i alla lägen.
Citera
2023-11-05, 10:08
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Allting tyder på att de tänker köra på tills de har tömt hela Palestina på folk.

Israel vill inte styra över palestinierna samtidigt som de inte vill att palestinierna ska styra över sig själva heller.

Detta betyder att judens endgame är att rensa Palestina på folk. Var kommer dessa att hamna? Troligtvis Europa men vilka kommer ta emot två miljoner araber? Europa är fullt pga flyktingarna från Ukraina.

Europa gick dessutom nästan under 2015 av enbart 1.5 miljoner migranter.
Varför då?
Eller menar Du att det inte finns något rikt muslimsk land med gott om mark med snarlik topografi som vill ta hand om dom..?
Citera
2023-11-05, 10:11
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senilix
Varför då?
Eller menar Du att det inte finns något rikt muslimsk land med gott om mark med snarlik topografi som vill ta hand om dom..?

Både du och jag vet att dessa kommer hamna i Europa på ett eller annat sätt. Israels underrättelsedepartement har ju redan bekräftat att det är ett av alternativen.
Citera
2023-11-05, 10:16
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Både du och jag vet att dessa kommer hamna i Europa på ett eller annat sätt. Israels underrättelsedepartement har ju redan bekräftat att det är ett av alternativen.
Nej det VET jag inte, är inte synsk som Du...
Citera
2023-11-05, 10:23
Medlem
Asensgammaldagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nej nu har du delvis fel. Ideologiskt i grunden var Bathpartiet liknande soc dem men sen blev Bath partiet något annat (Kidnappat av Saddam). Dock gjorde USA fel när man förbjöd irakiska armen och bathpartiet rakt av.

USA finansierade inte talibanerna utan Mujahedeen. talibanerna är en Pasthu-nationalistisk islamistisk organisation som Pakistan betalade för. De grundades 1994 långt efter ryssarna hade lämnat Afghanistan. Och nu får Pakistan betala priset

Om vi ska koppla det till Israel. USA stödde inte Israel speciellt mycket förrän slutet av 1960-talet och speciellt under och efter Yom kippur kriget. Ett skäl var att Israel kände sig tvingade att använda kärnvapen om de inte fick hjälp under kriget.

Hamas eller rättare sagt för-organisationerna till Hamas stöddes helhjärtat av Israel, så man kan säga att Israel var med att skapa ett monster.

Vad alla civiliserade länder kan lära sig av historien stöd inte religiösa tokar utan sekulariserade. Då har vi alla en bättre framtid. Palestinierna i Gaza lär sig den läxan den hårda vägen nu. De skulle inte ha röstat på Hamas 2006. Människor har verkligen svårt att lära sig.

Hatten av för saklig redogörelse av hur snett det kan gå med den blinda mentaliteten att min fiendes fiendes är min vän. Visste faktiskt inte om Israels historia med Hamas. Visst finns det en massa läskiga terrororganisationer i världen men saker och ting verkar ju inte gå åt helvete på riktigt förrens Mossad eller CIA ger dårarna en massa pengar och vapen...

https://theintercept.com/2018/02/19/hamas-israel-palestine-conflict/
Citera
2023-11-05, 10:25
Medlem
Citat:

De har de väl inte alls - ingenstans står det att de har som plan att de skall flyttas hit, tvärtom är det till Sinai Peninsula i Egypten de vill att de ska placeras. De har endast sagt att de vill "mjuka upp" vår bild om den eventuella tvångsförflyttningen (så vitt jag vet och har sett vill tilläggas).
Citera
2023-11-05, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Ursäkta vad du vill ha sagt. Jag har läst dina inlägg och har svårt förstå

Lite Historia

1 1947 bestämmer FN (världen) att det ska bildas två stater där Israel, gaza och västbanken finns i dag

2 Israel säger ja Palestinierna och araberna säger nej

3 Staten Israel utropas 1948. Araberna och Palestinierna anföll dagen efter och förlorade

Hade Palestinierna sagt ja i 1 så hade de haft en större stat än vad de blev erbjudna 2000 - Men de sa nej igen.

Så i stället för ha en egen stat sedan 1948. Så bombas palestinierna just sönder i Gaza och västbanken håller på att ätas upp av Israel

Du tycker inte det hade varit smartare att ha tackat ja 1948?
Det hade varit smartare att tacka ja, men raketforskarna är förblindade av hat. Palestina är som en textrad i So Cold av Breaking Benjamin "land of make-believe, dead and dry".

https://youtu.be/UkI4KejmSfY?feature=shared
Citera
2023-11-05, 10:30
Medlem
Eoppoyzs avatar
Jag hoppas att Gaza blir en parkeringsplats inom en snar framtid. Terroristerna inom Hamas och andra terrorgrupper måste dö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in