Flashback bygger pepparkakshus!
2023-11-05, 18:18
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Det här att Hamas skulle vara finansierade av Iran tar jag med en grabbnäve salt. Jag har inte sett ett spån av bevis för detta ännu, och "sanningar" som upprepas så ihärdigt ska man vara extra försiktig med (tänk på Iraks massförstörelsevapen). Varför skulle shia-Iran stödja Hamas som grundades av sunniterna i mulimska brödraskapet? Det luktar propaganda lång väg här, Israel vill såklart ha ett casus belli för att dra in USA i ett krig mot Iran.

Sanningen är nog att Israel finansierat Hamas i grundarfasen mycket mer än Iran...
Instämmer. Jag menar att framgick i fredags att Hizbollah inte tänker starta krig för Hamas skull, eller snarast passa på. Det har möjligen varit ett frågetecken tidigare. Nån iransk finansiering av Hamas tror jag på så mycket jag vill, d.v.s. inte alls. Går helt på din linje där.
Citera
2023-11-05, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NOVEMBERSPAWNED
Finns araber som bor i Israel och trivs utmärkt i en fungerande demokrati. Chefen för Israels största bank är arab. Finns araber i Knesset.
Att inte alla fördrevs förminskar på intet sätt att över 750 000 gjorde det. Inte heller att de som blev kvar fick sin mark stulen. De är idag andra klassens medborgare i Israel som definierar sig själv som en judisk stat.
Citera
2023-11-05, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paul.Honecker
En månad har gått och Gaza har ännu inte fallit. Har judesvinen ingen stake eller vad fan är problemet?
Israel går metodiskt fram, mjukar upp med flyganfall inför marktrupperna och ska parallellt förmå de civila att evakuera. Men visst, fantisera på om judisk feghet om det får dig att må bättre.
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Vi kan gå längre tillbaka än 1947 för att hitta helt verkliga judiska hemskheter att förtälja... T.ex. de nationalist-judiska terrorgrupperna Irgun, Lehi och Haganah, som massmördat och lemlästat i Palestina sedan 20- och 30-talet. Dessa judiska terrogrupper kom sedan att utforma kärnan i staten Israels första statsapparat på 40-talet. Skillnaden är väl att dessa övergrepp och folkrättsbrott var alldeles verkliga medan de judiska anklagelserna mot araberna (och tyskarna, och så vidare) till största delen visade sig vara helt påhittade.
Har du någon källa på det där om mördandet och lemlästandet?
Citera
2023-11-05, 18:21
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Hehe, jag har alltid undrat över arab-kramare som du om du även gillar alla araber och invandrare i Sverige och de små problem de ställer till med?

Eller så tillhör du själv MENA-släktet och då faller ju bitarna på plats: både Sverige och FB ska förintas och Muhammed ska ta över.

En liten titt på dina skapade ämnen visar att du är schizo och går antagligen in under rubriken "vänsterman som vill förstöra allt överallt". Det avgörs om du tycker om skäggiga tyngdlyftardamer och tiggare också och hatar kärnkraft bilar och USA, då är diagnosen klar. Ledsen ung vänsterman som lever på hat.

Citat:
Ursprungligen postat av GIFlintharta
Det är enbart fullblodsnazister - landsförrädare som vi svenskar inte har något till övers för - som tror på din smörja.

Förstår att det blir syntax error i era små SD-ärthjärnor när någon fördömer Israels folkmordspolitik mot palestinierna, samtidigt som man fördömer muslimsk och icke-vit invandring till Sverige. Hur är det möjligt att någon, någonsin, kan motsätta sig judarna, mänsklighetens hundvalpar?!
Citera
2023-11-05, 18:24
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Har du någon källa på det där om mördandet och lemlästandet?

https://en.wikipedia.org/wiki/Irgun
https://en.wikipedia.org/wiki/Lehi
https://en.wikipedia.org/wiki/Haganah
Citera
2023-11-05, 18:30
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freed00m0fspeech
Fast de är redan radikaliserade av islam.

Räcker ju med att se den muslimska terrorismen i Europa, Indien, Thailand, Filippinerna osv så förstår man att Israel gör helt rätt!

Eller varför inte den kristna radikaliserade terrorismen som har agerat i USA, Uganda, Algeriet, Indien och Israel under de senaste 30 åren.

Som sagt, alla muslimer är inte terrorister och alla kristna är inte terrorister. Det är endast folk med en agenda eller avsaknad av kritiskt tänkande som tror att alla inom en grupp är extremister.
Citera
2023-11-05, 18:39
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Irans målsättning som jag förstått det är väl just att stoppa att nya allianser uppstår i mellanöstern som försvagar Irans ställning och det målet uppfylls när Israel går in i Gaza alldeles oavsett hur mycket stryk Hamas får.
Korrekt. Iran vinner på att Israel ger sig in i det här kriget och använder övervåld, vilket ånyo förstör Israels förutsättningar för en normalisering av relationerna till ett par stater i MÖ som Iran vill närma sig.
Citat:
Jag tror att du har rätt och jag tror att Iran egentligen inte önskar en eskalering av konflikten ytterligare då ett nytt krig i Libanon kommer försvaga Hizbollah rejält.
Min tolkning är att tillfället är fel, att man inte går i krig för Hamas skull och att Israel skjuter sig i foten på egen hand.
Citera
2023-11-05, 18:40
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Hehe, jag har alltid undrat över arab-kramare som du om du även gillar alla araber och invandrare i Sverige och de små problem de ställer till med?

Eller så tillhör du själv MENA-släktet och då faller ju bitarna på plats: både Sverige och FB ska förintas och Muhammed ska ta över.

En liten titt på dina skapade ämnen visar att du är schizo och går antagligen in under rubriken "vänsterman som vill förstöra allt överallt". Det avgörs om du tycker om skäggiga tyngdlyftardamer och tiggare också och hatar kärnkraft bilar och USA, då är diagnosen klar. Ledsen ung vänsterman som lever på hat.

För nazister idag är det absolut viktigaste att bli kompisar med araber, vifta med pallyflaggor och jobba stenhårt för en 23:e misslyckad arabstat i krig med sina grannar. Till och med när dom 400 miljonerna inte har något erkänt land måste de släppa allt för att klämma in ett shithole country till. Det kommer tydligen stoppa judarna på ett mirakulöst sätt om man viftar med pallyflaggor med gängkriminella och batiktanter.
Citera
2023-11-05, 18:46
Medlem
xmz1312s avatar
Det här kommer sluta med atombomb.
Citera
2023-11-05, 18:46
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Förstår att det blir syntax error i era små SD-ärthjärnor när någon fördömer Israels folkmordspolitik mot palestinierna, samtidigt som man fördömer muslimsk och icke-vit invandring till Sverige. Hur är det möjligt att någon, någonsin, kan motsätta sig judarna, mänsklighetens hundvalpar?!
För att Hamas är terrorister kanske..?
Att anhängare till Islam utför terrordåd och dödar civila inte bara i Israel utan också i väst, är en stor anledning att muslimer är mycket mindre uppskattade är Israeler här i väst. Dessa terrordåd blir dessutom hyllade av diverse religiösa ledare och araber i allmänhet världen över.
Religion är hittepå för att styra massorna, Du är en marionett...
Citera
2023-11-05, 18:52
Snabbt och kraftfullt svar från IDF mot Hezbolla sniper

https://x.com/region776/status/1721112616964341770?s=46
Citera
2023-11-05, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Ganska självdestruktivt
Som att försöka släcka en eld med bensin
Bättre att man aktivt ger sig och söker fred

Palestinierna har bott i flyktingläger i Palestina sedan Israel skapades och Israel är den enda parten som måste söka fred om det ska bli fred men Israel vill ha krig och då har palestinierna rätt att döda israelerna även om de själva dör i majoriteten.
Senast redigerad av Paul.Honecker 2023-11-05 kl. 19:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in